Ford Mondeo s tříválcem 1.0 EcoBoost může být váš za 562 990 Kč

36 komentářů

plejtvak
22. června • 21:20

Fuj.

Karel
22. června • 20:17

Jak nekdo muže uvažovat o koupi naložené auto přes 2 T a litrový motor ? Když se optáte nekoho ze servisu okolo aut řekne vám ano ale co životnost ? 150tis km a vyhodime motor a o to automobilkám jede nepotřebujou auta který najedou 500 tis km jako bylo do nedávna a nepotřebujou aby lidi jezdili 15 let starýma passatama,audinama,mercedesama atd..... musí výrábět a prodávat auta 150 tis km životnost 3 roky a pak nový...... a spotřeba no když bude muset jet 2 Tunový auto po dálnici 130 -140 nepojede za 5 ale za 10l/na 100...... kam ta doba spějě kde jsou ty časy kdy se říkalo objem ničím nenahradíš...... :-/

jeník
22. června • 21:22

No plně naložený asi bude pěkně funět, jako každé "slabé" auto. Ale pokud nepotřebuju naložit 600 kg do osobáku... Když jedeme jako rodina na dovču, tak dáme tak 270 kg a to jsem hodně přidal na zavazadlech, kdyby k tomu byly řekněme 4 kola tak je to o 100 kg víc?
Na co sakra 600 kg nosnost? 5 chlapů po 80kg a každý táhne kolo a 20kg lodní kufr? Tímhle, nejslabším dostupným motorem? Asi ne..., a když tak zřejmě nebudou závodit :-) A na cihly si půjčím dodávku, to si nebudu ničit auto... Ta užitečná hmotnost mě fascinuje. Jsem zvědavý na pořádný test.

Antiautomat
24. června • 20:15

No mne skor velke uzitocne zatazenie signalizuje znacnu rezervu, co vypoveda o robustnosti auta, cize by si mal byt skor rad ze tych tvojich 270kg s absolutnym prehladom zvlada. A radoby odbornici, co tu stale vrieskaju a nariekaju ze je to zly motor na zaklade vpravde velkolepeho pruseru menom TSi, by si mali tie dva motory pozriet dokladnejsie a hlavne nazivo a uvidia dva rozne svety. Staci sa pozriet na to, z coho je jedno a druhe postavene /nenechat sa oblbnut sejlom a marketingom o lahkosti hlinika a bakelitu pouziteho tam, kde je potrebna v prvom rade pevnost - je snad jasne kam mierim/ a budete mat jasno. No a vysledok je taky, ze ani druha generacia jednadvojky TSi kvalit a vykonu totoho motora nedosiahla. A mam za to ze to nedokaze ani tretia, co je po tolkych rokoch uz na zrelu uvahu, ze, navyse po tolkych pruseroch tam u konkurencie. Nie som zastanca daunsajzu /z ktoreho zakaznik okrem rizika problemov nema nic/, ale tento motor je jeden z tych, ktore sa daju oznacit za velmi pekny kusok techniky a jediny svojho druhu, s ktorym nemam najmensi problem. Spusta miesta a pristupnost v strojovni /autorizak po zaruke obchadzat vo vlastnom zaujme na kilometre/ a usetrene kila na tom spravnom mieste su nakoniec prijemnym bonusom. Spravajte sa k nemu slusne, dajte mu co treba a na normalne jazdenie Vam bude bohate stacit a sluzit dobre.

bzzz
24. června • 19:23

Na dovcu na chatu par kilaku po okrskach za mesto nebo dalnice do Chorvatska?Na ten test se tesim, protoze bud inzenyri nebo piariste ve Fordu osulili fyzikalni zakony ;-)

Fantomas
22. června • 20:53

Ale vždyť to nebude jediná motorizace pro mondeo. Prostě tohle bude auto pro někoho, kdo jezdí málo a pomalu a zároveň z nějakého důvodu chce zrovna Mondeo, no. No a ostatní si koupí skutečný motor. Já umím pochopit, že chtějí nalákat co nejšírší spektrum zákazníků.
Problém nastane jen při nepochopení - když si tuhle motorizaci někdo koupí a pak od toho bude očekávat a vyžadovat vlastnosti větších motorů.

Adolf
22. června • 21:16

Je to podvod na lidi. Jako celá dokurvená EUB-]

Mirek
22. června • 20:44

Osobně si myslím, že vservise vědí prd kolik to vydrží, ještě takové auto neviděli. Jinak si ale osobně myslím také, že životnost motoru dlouhá určitě nebude.

Tomáš Pernica
22. června • 19:48

No nevím.
Jezdím tímto Mondeem 2.0 TDCi 132 kW, 400 Nm. Tento motor autu sluší a jede výborně. Spotřeba na prvních 2 tisících km je 6,9 l/100 km. (papírová 4,5 - chtěl bych vědět, jak se na to dostat...).
Před tím jsem měl O2FL 2010 1,4 TSI 90 kW 200 Nm. Spotřeba 6,6 l/100 km.
Že je motor EB fajn věřím, s downsizingem nemám problém jako mnozí, ale tohle už je docela moc. To mondeo je opravdu těžké, robustní auto a 1,0 l bude slabá mototorizace.

Mirek
22. června • 21:30

Pokud jde o spotřebu, tak mi zrovna Ford v tomto směru moc pod vousy neleze. Spotřeby uváděné u jeho motorů jsou často nereálné. U dieselového Focusu 2.0 l jsem se pod 6 l/100km nedostal, ať jsem dělal co chtěl. Mám 1,6 EB a zkoušel jsem si nový 1,5 EB, se stejnými parametry. Nevěřím, že tento nový motor bude jezdit o 0,5 l/100 km úsporněji, než ukončená 1,6 EB. Zkusil jsem jet tak, jak jsem zvyklý s 1,6 EB a rozhodně nepapal méně, ale více (najeto měl přes 10000 km). A problém, který je popsán v prvním testu v čase 2:52, se starší verzi EB nepociťuji. Ve druhém odkazu, čas 21:50, odhaduji, že toto je reálná spotřeba. Já jsem jezdil se spotřebou přes 7 l/100 km.https://www.stream.cz/meziplyn/10005029-ford-fo... ...
http://autozurnal.ta3.com/motoring-nove-audi-q7-mie... ... Tím chci jen říci, že to neustálé zmenšování objemů motorů nedožene ani turbo a ten 1.0 l EB u takového auta, jako je Mondeo, už musí být jen o přesunu z místa A do B, ale ne o slušné jízdě.

jeník
22. června • 18:01

Podle čísel to vypadá dobře. Pocitově už méně, no, tříválec, litr, přerostlá opuchlá nižší vyšší střední třída, skoro 1,5 tuny. Jen s eurořidičem to je nějakých 11.6 kg/koníka. No a co? V dobách mého dospívání byl vstupenkou do světa BMW model 316i (e36), pamatuju si test, kde měl základní model švihadla snad i vepředu a místo otáčkoměru hodiny, možná větší než ty ve Favoritu :-) jenže to byl bavorák, měl 100k, byl krásný i s černými nárazníky, uvnitř prostornější dokonce než M-B 190 :-) a vážil nějakých 1190 kg bez řidiče, tzn. dnešními čísly 1265 kg, to je 12.65 kg/koníka bez výbavy, bez mlhovek, bez klimy, ano, snad možná posilovač řízení a ABS to mělo. Max. 195, zrychlení za 12 s. Krouťák max. 150 Nm někde vysoko kolem 4000 ot. Žádný závoďák, přesto se prodávalo i kupé 316i (100k, tehdejší M3 měla 286k). A co u Fordu v jeho vlastní stáji? Rozměrově a výkonově je nejblíž Scorpio 2.0i, tedy 9.96 kg/koníka, 125k, 174 Nm, 195 km/h, zrychlení za 10,7 - tady je znát asi lepší zpřevodování, dnešní europřevodovky tohle neumí. Z osobní zkušenosti vím, že ta dynamika stačí, a jezdil jsem i výrazně pomalejšími vozíky. Jen je potřeba trochu uklidnit ego. Ano, upřímně základní modely mi vůbec nevadí, otázkou je reálná ekonomika a spolehlivost vs. cena.

Neurotic
22. června • 18:19

Jenže ty auta měli životnost několik stovek tisík km a ne že se za rok rozpadnou. Proč se do nákladáku dává 12l motor a ne 4l, když by z něho šel vydolovat úplně stejný výkon, teda aspon na papíře v prvním kopci by se totiž zastavil:-D
Když je to prázdné a jede se po rovině tak to možná pojede líp, ale jakmile se naloží a musí se do kopce tak ten litr bude v ****

jeník
22. června • 18:31

takže vlastně je to ok až na to hlavní - teda reálnou ekonomiku provozu a životnost, má někdo ponětí na kolik km při zátěži testuje Ford ecoboosty? To se může hodit při nákupu ojetinky...

sokar
22. června • 19:07

Jistě. Stejně to samý furt píšu u XC90 od Volva. V reálu to bude k ničemu a životnost bude taky naprd. Příkladem roomster 1,2 plně naložený spotřeba 12 (dvanáct) litrů. Octavia dvoulitr plně naložená necelých 7L. Tříválec v citigo do 5,5L je na městský provoz OK. Ale mondeo s 1.0 motorem je hovadina a za ty prachy tuplem. Neví někdo kolik stálo před 5 lety nový mondeo s dvoulitrem ?

Radon
22. června • 19:39

Tohle Mondeo pro mladeho divocha bydliciho v Londyne je pitomost, ale pro starsiho pana dustojne brazdiciho anglicky venkov to muze byt ok. Samozrejme nove, auta se nenavrhuji pro socky z vychodni Evropy ;-)
Jinak ta zivotnost by ani nemusela byt horsi, nez u tech motoru z 80-let, prece jen technologie jsou dnes nekde jinde.
Akorat se ted tak hledi na snizovani vyrobnich nakladu, ze kdyby se zacaly znovu vyrabet ty vase dvoulitrove "drzaky", tak umrou jeste v zaruce.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adolf
22. června • 21:10

Technologie jsou někde jinde?? Kde? :-D

Lukas
23. června • 7:14

V riti

Adolf
22. června • 21:13

Takže dvoulitrový motor vyrobený současnou úspornou( asi myšleno zkurvenou) technologií vydrží stejné hovno jako oturbená sekačka vyrobená stejnou zkurvenou technologií.:-D:-D

Antiautomat
24. června • 20:32

Po priklad ako sa to robit NEMA snad netreba chodit daleko, ze. Menovite hlinik, bakelit, poddimenzovane suciastky atd atd. Za uplne zazracny div sveta by som oznacil to ako sa myslelo na teplotu oleja pri jednom casto diskutovanom trojvalci, taka blbost to uz chce poriadne grady...No ono takychto zazrakov maju ostatne dost a dost v celom portfoliu, aspon nie je nuda. U forda na to sli inak: liatina, poriadna zasoba oleja, chladene zvody, jednoduchy remen apod. Vysledok /vykonovo aj spolahlivostou/ je zrejmy.Skratka vsetkym /okrem tych, co maju vysoku z marketingu alebo podobne osobitnu ZS zvanu ekonomicku/ musi byt jasne ze viac natlaceny motor s mensimi suciastkami je asi viac namahany a treba to nalezite nadimenzovat, o aky to osemnasty div sveta. To ale pre dve horeuvedene skupiny neplati. No a ked sa do toho namontuje nieco take co ma obe ruky lave a v hlave nasr.ne /aby to stacilo prave na format ppt a xls/, potom to tak aj dopadne.

Bubulak
22. června • 16:12

Cywe, sekačku na trávu si můžu koupit za pár tisíc, na to nepotřebuju Forda za půl mega.

Hat
22. června • 18:15

Neboj také se dočkáš TSI 1.0 85Kw se už montuje do Golfu, na podzim je na řadě Octávie a Superb, který je dle dnešního testu ve SM lepší jak Passat se toho zázračného TSI 1.0 také dočká!!! Jen rozdíl bude v tom že EcoBoos 1.0 od Fordu je už po několikáté motorem roku, tak TSI bez rozdílu obsahu je už po několik let nejvíce průserovým motorem!!! :-D:-D:-D

Honza M.
24. června • 8:48

TSI ale už je ve druhé generaci, ve Fabii II a III jsou zcela jiné turbomotory.

Adolf
24. června • 11:35

Ve Fabii 3. Ve dvojce jsou jen vylepšené sračky:-D Jediný motor který bych ve dvojce strpěl je 1,4 16V

Bubulak
23. června • 9:53

Však taky jo, jeden šunt jako druhej. Tříválec prostě v mým autě nebude, i kdybych měl radši chodit pěšky.

Honza M.
23. června • 12:12

Například litrový tříválec od Opelu je příjemnější a kultivovanější než lecjaký čtyřválec.

Adolf
23. června • 14:09

A je tišší,na papíře úspornější a vydrží o1/4 víc než nějaká zastaralá čtyřválcová sračka. Ale dvouválec je ještě lepší,ještě úspornější a ještě kultivovanější. A přes 1 válec se dostaneme konečně k elektromobilu. :-D

kaa
22. června • 16:05

Ať si ten svůj třívál strčí Ford někam. Kdyby lidi nehlouply a nekupovali šunt, mohl být konec éry tříválců dávno.

kaa
23. června • 6:35

Pardon, chybička se vloudí - nehloupli.

Fantomas
22. června • 17:41

Je docela úsměvné psát o hloupnutí lidí a ve dvou stejných slovech napsat pokaždé jiné i :-)

dzelo
22. června • 15:49

Větší blbinu jsem dlouho nečetl že to bude ve městě jezdit za 6,4 litru!:-D:-D:-D:-D

dejv
22. června • 15:42

No bezva. Spotřeba jako 2 litr, výkon jako 1,6 a životnost to bude mít jako autíčko na dálkové ovládání?

cudzinec11
22. června • 17:46

A to este urazas dvojlitre, napr. take mazdy dvojlitre maju vynikajucu spotrebu.Toto auto nikomu nechybalo, je to zalostno-zufala ponuka. Ecoboosty su svojou zravostou zname, jazdia pekne, ale pekne aj papaju, napr. taky Amici su nespokojny so stvorvacvovymi ecoboostmi v tych ich pickupoch, pretoze zeru viac ako povodne sest a osemvalce:D:D:D

pet
22. června • 15:34

skoda tak velke spotreby. ten vykon bych ani nepotreboval ale spotrebu by jeste mohli srazit pod uroven nafty. pak predelat na lpg a bude to hit :-)

Adolf
22. června • 15:12

Super. Výkon to má jak dvoulitr. Už to vidím jak si jezdím republikou za 5 litrů.:-D

Neurotic
22. června • 15:01

Já bych do toho chtěl ty litrové motory 2 jinak si počkám na 0,3l jedno válec a vemu ho rovnou 8x:-D

Art Vandelay
22. června • 15:07

Kup si Teslu, nemusis ratat valce...:-D:-D:-D

Doporučujeme

Články odjinud