Ford zapracoval na naftovém motoru 2.0 TDCI v modelech Mondeo, S-Max a Galaxy. Výsledkem jsou nižší emise a spotřeba paliva, ale myslelo se i na konektivitu. Změn tak doznal systém Sync 3, který je rychlejší, má jednodušší rozhraní, podporuje více jazyků a hlasová funkce pobere i horší výslovnost.
Ale zpátky k motoru. Jednotka 2.0 TDCI dostala upravený blok, jinou hlavu válce a nové vstřikovače spolu s přeladěnou řídící jednotkou. Motor má také tzv. zásobníkový katalyzátor pro zachytávání a snížení emisí NOx. Úpravy se týkají obou verzí motoru 2.0 TDCI o výkonech 110 a 132 kW (150 a 180 k).
Pokud mají Mondeo, S-Max a Galaxy automatickou převodovku PowerShift, dosahují následujících tabulkových spotřeb: Mondeo 2.0 TDCI si v obou výkonových verzích turbodieselu 2.0 TDCI vezme 4,6 až 4,8 litru na 100 km, Mondeo Combi 4,8 až 4,9 litru na 100 km, S-Max 5,0 až 5,2 litru na 100 km a Galaxy 5,2 až 5,3 litru na 100 km.
Nižší hodnoty platí pro vozy na menších 16" nebo 17" kolech s užší pneumatikou, v případě S-Maxu ještě s pneumatikami „s ultranízkým valivým odporem“. Vyšší hodnoty jsou pro 18" nebo 19" kola s širšími pneumatikami. Ostatní motory jako 2.0 TDCI se dvěma turby a výkonem 154 kW (210 k) a benzinové motory 1.5 EcoBoost a 2.0 EcoBoost zůstávají bez změn.