Ford Mondeo, S-Max a Galaxy s motorem 2.0 TDCI mají nižší spotřebu

Ford Mondeo, S-Max a Galaxy s motorem 2.0 TDCI mají nižší spotřebu

Ford zapracoval na naftovém motoru 2.0 TDCI v modelech Mondeo, S-Max a Galaxy. Výsledkem jsou nižší emise a spotřeba paliva, ale myslelo se i na konektivitu. Změn tak doznal systém Sync 3, který je rychlejší, má jednodušší rozhraní, podporuje více jazyků a hlasová funkce pobere i horší výslovnost.

Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi vs. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI

Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi vs. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI

Ale zpátky k motoru. Jednotka 2.0 TDCI dostala upravený blok, jinou hlavu válce a nové vstřikovače spolu s přeladěnou řídící jednotkou. Motor má také tzv. zásobníkový katalyzátor pro zachytávání a snížení emisí NOx. Úpravy se týkají obou verzí motoru 2.0 TDCI o výkonech 110 a 132 kW (150 a 180 k).

Pokud mají Mondeo, S-Max a Galaxy automatickou převodovku PowerShift, dosahují následujících tabulkových spotřeb: Mondeo 2.0 TDCI si v obou výkonových verzích turbodieselu 2.0 TDCI vezme 4,6 až 4,8 litru na 100 km, Mondeo Combi 4,8 až 4,9 litru na 100 km, S-Max 5,0 až 5,2 litru na 100 km a Galaxy 5,2 až 5,3 litru na 100 km.

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Nižší hodnoty platí pro vozy na menších 16" nebo 17" kolech s užší pneumatikou, v případě S-Maxu ještě s pneumatikami „s ultranízkým valivým odporem“. Vyšší hodnoty jsou pro 18" nebo 19" kola s širšími pneumatikami. Ostatní motory jako 2.0 TDCI se dvěma turby a výkonem 154 kW (210 k) a benzinové motory 1.5 EcoBoost a 2.0 EcoBoost zůstávají bez změn.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků