Ford Mondeo, S-Max a Galaxy s motorem 2.0 TDCI mají nižší spotřebu

Ford Mondeo, S-Max a Galaxy s motorem 2.0 TDCI mají nižší spotřebu

Ford zapracoval na naftovém motoru 2.0 TDCI v modelech Mondeo, S-Max a Galaxy. Výsledkem jsou nižší emise a spotřeba paliva, ale myslelo se i na konektivitu. Změn tak doznal systém Sync 3, který je rychlejší, má jednodušší rozhraní, podporuje více jazyků a hlasová funkce pobere i horší výslovnost.

Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi vs. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI

Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi vs. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI

Ale zpátky k motoru. Jednotka 2.0 TDCI dostala upravený blok, jinou hlavu válce a nové vstřikovače spolu s přeladěnou řídící jednotkou. Motor má také tzv. zásobníkový katalyzátor pro zachytávání a snížení emisí NOx. Úpravy se týkají obou verzí motoru 2.0 TDCI o výkonech 110 a 132 kW (150 a 180 k).

Pokud mají Mondeo, S-Max a Galaxy automatickou převodovku PowerShift, dosahují následujících tabulkových spotřeb: Mondeo 2.0 TDCI si v obou výkonových verzích turbodieselu 2.0 TDCI vezme 4,6 až 4,8 litru na 100 km, Mondeo Combi 4,8 až 4,9 litru na 100 km, S-Max 5,0 až 5,2 litru na 100 km a Galaxy 5,2 až 5,3 litru na 100 km.

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Nižší hodnoty platí pro vozy na menších 16" nebo 17" kolech s užší pneumatikou, v případě S-Maxu ještě s pneumatikami „s ultranízkým valivým odporem“. Vyšší hodnoty jsou pro 18" nebo 19" kola s širšími pneumatikami. Ostatní motory jako 2.0 TDCI se dvěma turby a výkonem 154 kW (210 k) a benzinové motory 1.5 EcoBoost a 2.0 EcoBoost zůstávají bez změn.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 50 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků