Ford Mondeo, S-Max a Galaxy s motorem 2.0 TDCI mají nižší spotřebu

Ford Mondeo, S-Max a Galaxy s motorem 2.0 TDCI mají nižší spotřebu

Ford zapracoval na naftovém motoru 2.0 TDCI v modelech Mondeo, S-Max a Galaxy. Výsledkem jsou nižší emise a spotřeba paliva, ale myslelo se i na konektivitu. Změn tak doznal systém Sync 3, který je rychlejší, má jednodušší rozhraní, podporuje více jazyků a hlasová funkce pobere i horší výslovnost.

Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi vs. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI

Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi vs. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI

Ale zpátky k motoru. Jednotka 2.0 TDCI dostala upravený blok, jinou hlavu válce a nové vstřikovače spolu s přeladěnou řídící jednotkou. Motor má také tzv. zásobníkový katalyzátor pro zachytávání a snížení emisí NOx. Úpravy se týkají obou verzí motoru 2.0 TDCI o výkonech 110 a 132 kW (150 a 180 k).

Pokud mají Mondeo, S-Max a Galaxy automatickou převodovku PowerShift, dosahují následujících tabulkových spotřeb: Mondeo 2.0 TDCI si v obou výkonových verzích turbodieselu 2.0 TDCI vezme 4,6 až 4,8 litru na 100 km, Mondeo Combi 4,8 až 4,9 litru na 100 km, S-Max 5,0 až 5,2 litru na 100 km a Galaxy 5,2 až 5,3 litru na 100 km.

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Nižší hodnoty platí pro vozy na menších 16" nebo 17" kolech s užší pneumatikou, v případě S-Maxu ještě s pneumatikami „s ultranízkým valivým odporem“. Vyšší hodnoty jsou pro 18" nebo 19" kola s širšími pneumatikami. Ostatní motory jako 2.0 TDCI se dvěma turby a výkonem 154 kW (210 k) a benzinové motory 1.5 EcoBoost a 2.0 EcoBoost zůstávají bez změn.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků