Ford Mondeo přiváží SYNC a světlomety z LED

Autosalon v Paříži se dnes stal také místem výstavní premiéry nové generace modelu Ford Mondeo.
Seznam kapitol
  1. Ford Mondeo 2013
  2. Fotogalerie

Řada Mondeo patří již od nástupu prvního vozu tohoto jména v roce 1993 k nejvýraznějším pojmům evropské střední třídy, takže není divu, že i prezentace nejnovějšího nositele tohoto jména je významnou událostí. Představitelé evropského Fordu slibují celou řadu nových bezpečnostních a komfortních systémů, v některých případech i jejich první použití ve střední třídě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Mondeo, jedna z nejdůležitějších premiér letošního autosalonu v Paříži

Nové Mondeo je prvním evropským Fordem, který stanul na „globální“ podlahové plošině s označením CD, jež se vyznačuje především nově řešeným systémem „integrálních víceprvkových závěsů zadních kol“, přičemž již tato formulace působí dosti zajímavě. Každopádně má vozu zajistit lepší jízdní vlastnosti, nižší hlučnost a díky svým kompaktním rozměrům také více místa pro cestující na zadních sedadlech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Obě pětidveřové karoserie byly postaveny speciálně pro evropské zákazníky

Zcela nový je také „elektronický posilovač řízení“, jehož nastavení má řidiči umožnit potřebný kontakt s vozovkou. Mondeo nabídne dále třeba aktivní parkovací asistent Advanced Active Park Assist pro usnadnění parkování nejen v podélném stání, ale také ve stání kolmém k chodníku, vůbec poprvé se v běžné evropské střední třídě objeví také adaptivní hlavní světlomety složené ze zdrojů LED.

Premiéry | Ford | Zajímavosti | Technika | Hybridy | Fascinace | Palivo | Ford Mondeo

Ford Fusion/Mondeo: poprvé spolu a s verzí 4x4

Ford Mondeo bude nabízen, stejně jako dosud, se třemi typy karoserií. Zatímco čtyřdveřový tříprostorový sedan je po konstrukční stránce shodný s americkým vozem Ford Fusion, pětidveřový liftback a kombi byly vyvinuty výhradně pro potřeby evropských zákazníků. Z Fusionu bude převzata také hybridní pohonná soustava kombinující zcela nový zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l pracující v Atkinsonově cyklu s li-ionovými akumulátory 35 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí vozy působí robustním, dynamickým dojmem, maska chladiče patří k výrazům aktuálního stylistického jazyka značky Ford

Jak jsme vás informovali již dříve, základem sestavy pohonných jednotek pro nové Mondeo se stane zážehový tříválec 1,0 EcoBoost. Ačkoli se tento agregát honosí titulem Mezinárodní motor roku 2012 a svým zavedením do evropské třídy znamená pro Mondeo další primát, je to primát s poněkud trpkou příchutí, jež nám připomíná, v jaké době žijeme…

Především „na spotřebu“ je určen také vznětový čtyřválec 1,6 TDCi opatřený sadou úprav ECOnetic pro omezení odporů a šetření energií. V nabídce se objeví rovněž modernizované agregáty 2,0 l EcoBoost s výkonem až 245 koní (180 kW) a 2,0 TDCi, ale také zcela nový zážehový čtyřválec 1,5 l. Na rozdíl od předchozích generací (s výjimkou tedy té vůbec první) bude Ford Mondeo dodáván alternativně také s pohonem všech kol, který jeho předchůdcům na trhu citelně chyběl.

Ford | Design

Ford Evos: nový design poprvé

Pětidveřové provedení má nabídnout také elektriky posuvnou panoramatickou střechu nebo elektrické zdvihání výklopné zádi. Interiér všech verzí má být nejen prostorný, ale také praktický, dobře vybavený a opatřený kvalitními čalounickými a obkladovými materiály. V seznamu zábavních a komfortních soustav najdeme též systém SYNC s konektivitou MyFord Touch, jež umožňuje ovládání skrze osmipalcový barevný dotykový displej uprostřed středové konzole a může posloužit jako WiFi hotspot až pro pět zařízení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford Mondeo do svého segmentu přiváží jako první v Evropě také nafukovací bezpečnostní pásy, které Ford montuje již do svých vybraných amerických modelů a jsou schopny v případě nehody těla pasažérů ochránit lépe než pásy konvenční.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford Mondeo 2013
  2. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků