Ford Mondeo po faceliftu: stále dobrý, ale krásnější (velký test)

Murphy  |  30. 10. 2005 00:44

Základní kámen image vozu byl položek
Mé pocity jsou totiž trochu jiné než kolegovo. - kolegovy (používání tohoto patvaru jsem nikdy nepochopil )

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  30. 10. 2005 13:01

Me se zas ten vyraz "kolegovo" strasne libi. At uz byl pouzit zamerne ci nikoli.

Odpovědět  |   | 
tolar  |  30. 10. 2005 00:55

Pekne cteni na dobrou noc, pan Janda by mel mozna zkusit zacit psat nejake pohadky, tyhle clanky hladi po dusi

Odpovědět  |   | 
Jacobs  |  30. 10. 2005 07:18

Shodou okolností jsem si minulý týden Mondeo v ceníkové ceně slabě nad 1 mil objednal- po slevě je cena okolo 850 a to se mi zdá velmi dobrá cena- A ohledně důvodů proč si nekoupím za ty peníze o třídu lepší auto ( uvažoval jsem o X-Type, A4 a S60) je ten že tohle je naprosto nenápadné auto které na sebe neupazorňuje vzhledem a nedává najevo svou cenu ( ne snad že by mi ho sousedi poškrábali a každopádně by mne těžce zdrbali a začali řešit kde jsem vuzal tolik peněz) 

Odpovědět  |   | 
TDI  |  30. 10. 2005 15:21

za 850 tisíc nějaké Mondeo?? to je pěkný úlet - za ty peníze je Octavie v TDIčku a v skoro plné palbě! O kvalitě, spolehlivosti, dílenském zpracování, jízdních vlastnostech, spotřebě a zavazadlovém prostoru v porovnání s Mondeem snad ani nemá smysl diskutovat...

Odpovědět  |   | 
Murphy  |  30. 10. 2005 16:33

Odpovědět  |   | 
Petr T.  |  30. 10. 2005 18:20

Hele běž se ty ubožáku vyslintávat do nějakých diskuzích o Fkodofkách, nebo jsi snad dealer Fkody??? V každém případě jsi Trott...Kvůli takovým vypatlancům jako jsi Ty musím být sprostý.
Octávie 2 je designově vykradené Volvo a Ford a motoricky VolksWagen. To je fakt UBOHOST !!!!!!

Odpovědět  |   | 
Bobek  |  31. 10. 2005 20:18

Pst, myslím že to byla ironie

Odpovědět  |   | 
Akumulator1  |  30. 10. 2005 22:17

IMHO
a) Octavie bude vzdy bez ohledu na vybavu o cislo mensi auto - vnitrnim prostorem, komfortem cestovani, typem klientely.... a cenou. Takze srovnavat tato auta ve stejne cene je ptakovina (Logan za tuhle cenu by byl se zlatymi koly i volantem). Srovnavej s Passatem, C5, 407
b) Vysvetli mi, jak nekdo muze koupit za svoje penize "lidove auto" jako je (v zakladu) Octavie "v plne palbe", tzn. za cenu dvojnasobku zakladu.
c) Mondeo, ktere panu redaktorovi pujcili, je presne ten pripad iracionalni vybavy: naftak 2,2 je vyrazne predrazeny proti 2,0 a pritom neposkytuje o nic moc vic. Totez plati o vybave TitaniumX ve srovnani s Ghia. Jinymi slovy, Mondeo pres 1M je nerozum, jako tvoje Octavia za 850.

Odpovědět  |   | 
Jožo  |  31. 10. 2005 10:08

...preco sa stale "tlaci" Octavia do triedy s Mondeom?????????????????????????????... to fakt nechapem!!! Nechajte ju tam kde ma byt a porovnavajte ju s Focusom, Meganom, 307 a podobne...

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  12. 07. 2007 21:25

octavka ? No fuj ! Samozřejmě,že máš pravdu,že Mondeo je mnohem lepší volba než řadová škodovka...

Odpovědět  |   | 
Zdeněk  |  27. 11. 2016 20:03

Milý pane, takovou blbost může napsat jen ten, kdo o autech nic neví. Každý ví, že je na tom co se týče jízdních vlastností líp než Passt, natož nějaká Oktavie

Odpovědět  |   | 
Pavel Mareš  |  30. 10. 2005 18:43

Myslím,že X type,A4 a S60 nejsou o třídu výš.Co se týče srovnání s Octávií,tak 1.generace silně zaostávala snad úplně ve všem za Mondeem.Navíc kdo seděl v novém Mondeu vzadu,tak ocení prostor.V prvni oktávce je to škoda slov.Redaktorovi bych řekl,že nemám pocit,že sedím vysoko,Mondeo má v základu elektricky nastavovanou výšku u řidiče.Naopak mám pocit,že když jsem úplně dole,tak jsem nízko.Mám 186 cm a 105kg.S Mondeem r.v.2002 jsem plně spokojen.Velké,pohodlné a decentně reprezentativní auto.

Odpovědět  |   | 
Hank Boček  |  31. 10. 2005 15:24

Správná volba, skvělá cena. Pokud někdo vychvaluje Octavii, tak nezkusil Mondeo, nebo je to zatvrzelý MBčkář. Gratuluji.

Odpovědět  |   | 
Petr T.  |  30. 10. 2005 08:03

""Každopádně může závidět třeba motoru 1,6 TDCi resp. 1,6 HDi (stejné motory, konec konců jako 2,2 TDCI a 2,2 HDi), který je extrémně tichý a kultivovaný ve všech režimech.""
Autor si stále plete pojmy. Současný 2,2HDI nemá s 2,2TDCi nic společného. 2,2TDCi je motorem Fordu (Puma Duratorq), vznikl převrtáním z 2,0TDCi 96kW (tento také nemá nic společného s 2,0HDI). Ford má prostě svoje motory a též používá motory ze společné spolupráce s PSA (C-Max, 2,0HDI 100kW)...

Odpovědět  |   | 
Piettro  |  30. 10. 2005 08:43

Je to tak, 2,2 TDCI neni identicka s 2.2HDI! Nevim ale jaky je rozdil mezi 2.0TDCI 96kW (Mondeo) a 2.0 TDCI 100kW (Focus). Myslel jsem, ze obe verze vzesly ze spoluprace s PSA. Stejne tak nevim jak je to s motorama 2.7 TDCI a 2.7 HDI.

Odpovědět  |   | 
Petr T.  |  30. 10. 2005 18:29

Dovolím si tedy shrnout:
2,0 TDCi 96kW Duratorq Puma, 96kW, Ford (Mondeo, X-Type)
2,0 TDCi 100kW PSA-Ford (Focus 2, C-Max)
2,2 TDCi 114kW Duratorq Puma, Ford (Mondeo, X-Type/110kW)
Původní 2,2 HDI používá pouze PSA, až nová generace bude použita i Fordem...
Jak budou přicházet nové vozy (Galaxy, facelift C-Maxu, Mondeo), bude Ford přebírat tyto motory 2,2HDI/2,2TDCi, motory Puma Duratorq budou sloužit skutečně pouze v užitkových autech skupin Ford a PSA, přes PSA i ve Fiatu Ducato.

Odpovědět  |   | 
Piettro  |  31. 10. 2005 08:39

Děkuji za shrnutí, ale jak je to s onou 2,7 jsi mi nevysvětlil . A ještě jeden dotaz, neví někdo jaké vstřiky má Ford u motoru 2,0 100kW??? Je to stále od f. Delphi nebo už od jiného výrobce???

Odpovědět  |   | 
Bobek  |  31. 10. 2005 20:20

Myslím, že 2.7 je už společně vyvíjený.

Odpovědět  |   | 
Petr T.  |  01. 11. 2005 20:16

Vstřikovací systém ve 100kW je SIEMENS. Zdravím.

Odpovědět  |   | 
pjanda  |  30. 10. 2005 09:22

Je to mozne, nebyl jsem si uplne jisty. Chvili jsem nad tim premyslel, mozna jsem se nechal zmast tiskovou zpravou PSA a Fordu, ktera mozna hovori o spolupraci v teto oblasti.

Ocituji par radek:
"Ford Motor Company bude vyrábět vznětový motor 2,2 l, nabízející uživatelům velkou spolehlivost a robustnost. Budou jím vybavovány vozy Ford Transit a nová lehká užitková vozidla PSA Peugeot Citroën, výrobu bude zajišťovat specializovaný závod pro vznětové motory v Dagenhamu (Essex) v Anglii. PSA Peugeot Citroën bude vyrábět špičkový, vysoce energeticky účinný motor 2,2 l, kterým budou vybavovány modely vyšší střední a vyšší třídy obou koncernů. Produkci bude zajišťovat továrna v Trémery, Moselle, která je největším výrobním závodem vznětových motorů na světě. "
Zrejme tedy Ford dnes pouziva v Mondeu jeste motor, ktery v budoucnu zbyde jen na nakladaky  V tom pripade se omlouvam, poznat rozdil mezi 2,2 TDCi a 2,2 TDCi je nekdy problem

Odpovědět  |   | 
ja  |  30. 10. 2005 11:42

Jenom si dovolim doplnit k tem "uzkym" sedakum. Mozna jsem subtilnejsi postavy (184 cm / 83 kg, tezko rict), ale sedak je mi spis siroky. Ale porovnani s jinymi lidmi samozrejme nemam, protoze jsme v rodine vsichni podobne konstituce...

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  30. 10. 2005 17:32

Je to zvláštní, protože i mě se sedák zdál úzký - boční vedení je příliš blízko u sebe a tlačí. A to nemám ani 180 cm...

Odpovědět  |   | 
ja  |  31. 10. 2005 17:04

Ono to asi bude opravdu spis o te telesne "konstituci", nez o vysce...

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  30. 10. 2005 13:19

Sirka sedaku je skutecne spise mensi ovsem vcelku odpovida rekneme nizsimu prumeru stredni tridy. Takovy Avensis na tom neni o mnoho lepe, i kdyz treba P407 nebo Primera jsou na tom o neco lepe. Uvadet sirku sedaku Mondea ovsem v jedne vete se sirkou sedaku OII je pro Ford zbytecne urazlive, protoze s ohledem na svou tridu je na tom pochopitelne v teto metrice VYRAZNE lepe nez OII se sedakem podprumernym i v ramci sve tridy.

Co se tyce ceny, tak tu nema smysl resit podle ceniku. Je sice pekne, ze tento model stoji dle katalogu 950.000Kc, ovsem u jakehokoliv dealera na nej dostanete bez problemu 150.000Kc slevu coz naopak z Mondea dela zdaleka nejlevnejsi vuz sve tridy. Takze by se dal spise oznacit za dnes uz trochu podprumerny vuz s nenapaditym interierem ovsem stale velmi dobrou technikou za lepsi cenu nez konkurence.

S predchozim rovnez souvisi jedna malo znama velka vyhoda Fordu a sice ze z nekorejskych vozu je to jedine auto u ktereho lze za rozumnou cenu poridit sestivalcove motory a to jak 2.5V6 tak i 3.0V6. Se zahrnutim prislusne slevy zustanete pri objednani techto vozu hluboko pod milionem korun a to je nabidka, kterou jinde nedostanete. Konkurence sestivalce bud vubec nenabizi nebo za ceny milion nebo i pres. Pokud nekdo potrebuje jezdit hodne po dalnici tak tam je pochopitelne sestivalec vyrazne vhodnejsi motoraci nez standardni ctyrvalce, ktere na dalnici uz nestihaji.

Odpovědět  |   | 
lobik  |  30. 10. 2005 15:00

Měřím 195 cm, vážím 95 kg a nikdy mě ani nenapadlo, že by byly úzké sedačky.

Odpovědět  |   | 
Ráďa  |  30. 10. 2005 15:14

Já mám 183 cm a 80 kg a sedačky má podle mě úzké a krátké většina aut - asi je to o subjektivním pocitu

Odpovědět  |   | 
Martin  |  31. 10. 2005 11:03

Suhlasim, podla mna je to tiez o subjekticnom pcite. Mne napriklad sedacky vyhovuju. Mam 185cm a 90kg. Bocna strana ma vobec netlaci.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  20. 11. 2006 02:06

A já mám 180/105kg, vcelku hokejová postava a v mondeu nemám problém. Spíš mám pocit, že když je auto relativně v pohodě, tak recenzenti začínají řešit píčoviny

Odpovědět  |   | 
Jiří Bureš  |  10. 11. 2013 18:56

mám 184cm a 85kg a ohledně sedadel z mého pohledu asi toto( popíšu dlouholeté zkušenosti s MKI 1996 TD, MKIII 2.0i 2005, octavia I 1.6i 1998, sierra 2.0i 1989 a okrajově 2x octavia II 1.6i a 1.9tdi):
Popíšu vzestupně jak šli jednotlivé auta po sobě časem.

Sierra 2.0i 1989: ohledně prostornosti, rozměrů sedadel, tuhosti, pohodlí sedadel a to i na dlouhé vzdálenosti, loketní opěrka dobře umístěná, v míře jejich seřiditelnosti nemá toto auto v těch co popisuju žádnou významější konkurenci ( a to včetně zadních sedadel), hodnocení 1**********************

Mondeo MkI Td 1996: ve všech ohledech se hodně blíží sieře, ale něco málo k ní přece jen chybí ( zadní sedadla ještě prostornější než sierra), hodnocení 1*

Octavia I 1.6i 1998: sezení nevýrazné, vyhřívání podprůměrné, seřiditelnost příkladná, tuhost sedadel vyhovuje na dlouhé tasy, na pohled spíš nic než moc, loketní opěrka kýčovitá, ale super řešení sklopnosti ikdyž na úkor úložného prostoru v/ pod ní, zadní sedadla prostornost ve všech směrech přímo katastrofální, hodnocení 4

Mondeo MkIII 2.0i 2005: vyhřívání bezkonkurenčně nejlepší, seřiditelnost skvělá- jen osobně mě chybí naklápění hlavové opěrky, čalounění mě přímo vyhovuje, loketní opěrka nesklopná ale o to prostornější, osobně k sezení- prdel ideální šířka( nemám možnost pohybu do stran v zatáčkách)- stehna naopak postrádají boční držení a při průjezdu zatáčkami létají ze strany na stranu, zadní sedadla hodně prostorné ale v porovnání s MkI místa citelně ubylo ve všech směrech, hodnocení 2

Octavia II 1.6i a 1.9TDI( roky nevím ale model před modernizací):
ve srovnání s prostorností ŠOI abnormální skok k lepšímu ve všech směrech, co mě přímo nadchlo tak délka předního sedáku a z ní pramenící pohodlí pro podporu stehen těsně nad koleny( to je bezesporu nejlepší z popisovaných), je dobrá ale i tak na ford nemá ikdyž možná je to dané i tím že sem s těmito auty měl velmi krátkodobé zkušenosti, hodnocení 3

Prosím to co tady píšu berte jako osobní dojem a netajím se svou náklonností k FORDu. Všechny mé zkušenosti s jednotlivými auty jsou dlouhodobé( 1- 10 let intenzivního ježdění na krátké i dlouhé trasy za různých podmínek) vyjma ŠOII 1.6i a 1.9TDI, kde jsem měl jen velmi krátkodobou zkušenost( možná kdyby tato byla dlouhodobější, bylo by hodnocení významě lepší.
I tak přeju samé dobré zkušenosti ať už s jakýmkoliv autem.


Odpovědět  |   | 
Karel  |  30. 10. 2005 17:23

To uz interier OctavieII vypada setsakra lip. Ty mondeacke budiky a ovladaci prvky jsou na urovni stare Octavie, i blba faceliftovana Fabie s kozenym paketem vypada luxusneji.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  30. 10. 2005 20:33

Ovsem interieru OII chybi oproti Mondeu jedna velmi dulezita vec a sice centimetry. Mondeo je o dost prostornejsi, navic ten interier neni spatne udelan, takze celkove kdyz v tom clovek sedi je to o hodne pohodlnejsi a prijemnejsi nez v OII nemluve o OI.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  31. 10. 2005 12:20

Vsetko je otazkou vkusu. Mne sa palubna doska OII celkom paci, i ked stredova konzola by mohla vizerat trocha inak. Tie plastove strieborne listy sa mi tam nepozdavaju, ale niekomu sa to mozno paci. Ja davam prednost jednoduchemu interieru. Interier Mondea mi uplne vyhovuje. Je jednoduchy, decentny, ziadne zbytocne designerske vystrelky.

Odpovědět  |   | 
DOKTOR´s  |  16. 12. 2005 13:33

Nechápu, co je to tu za lidi, kteří tu srovnávají Mondeo s Octavií II.. To je asi jako když jedu se svým Mondeem (r.v. 2001) po dálnici v klidu 140km/h. A pak jsou na dálnici takový blbci v octávkách, kteří si myslí, že mají nejvíc a valí tam 180 a mají smrt v očích. Přitom vím, že se svým Mondeem naložím všem novým octaviím kromě 2.0TFSi a RS.. Mám dvoulitr benzín a když chci,tak si na dálnici v klidu dám novou octávii 2.0FSI. A to je to nový auto s novým typem motoru. Hrůza!!!!!

Odpovědět  |   | 
fakir  |  30. 10. 2005 23:42

Nyní jezdím v kombi 2.2Tdci Titanium (dříve 406 Break HDI)a mohu potvdit následující:
- opravdu úzké přední sedáky, které tlačí do stehen (v tomto je peugeot vynikající jak u 406 tak u 407)
- daleko méně kultivovaný a hlučnější motor (opět zlaté HDI)
- malý objem nádrže (dojezd max.700 km, 406 běžně více jak 1000km!) při téměř srovnatelné spotřebě
- krátké první tři rychlosti, čtyřka tak pro padesátku ve městě, předjíždění často i na pátý stupeň
- drobnosti: v nabídce chybí kolenní airbag, "plechovější" zvuk dveří, není v nabídce automat pro 2,2 Tdci
+++cena, běžná sleva kolem 20% z ceníkové ceny, relativně velký výběr doplňků ve standardu, takže s úpravou N1 se dostanete na velmi zajímavou cenu
+++ velký kufr který bez problémů pojme tři rozložená kola a zavazadla  (407 bohužel daleko menší), velký vnitřní prostor - OII je opravdu ve srovnání se střední třídou menší a hlavně užší
++ výkon a pružnost motoru při předjíždění a výkonová rezerva u zatíženého auta (i když je HDI velmi kultivovaný, zatím je poněkud líný) a také brzdy
+ drobnosti: možnost získat ve standardu MP3 přehrávač, vyhřívané čelní sklo aj.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  20. 11. 2006 02:11

S něčím souhlasím, ale dojezd 700km? To snad ne, mám 2.0 TDCi, jezdím "normálně" běžně na dálnici kolem 150, občas i přes 200 a dojezd pravidelně kolem 950km, tj. spotřeba cca 6.2. Kdybych jezdil předpisově, tak kolem 5.5....

Odpovědět  |   | 
M.S.P.  |  31. 10. 2005 02:22

Přátelé, odkdy je Octavia střední třída? Pokud se nepletu, tak je to nižší střední třída a tím pádem by se měla srovnávat s Focusem apod. I když se mi Škodovky kvůli malému prostoru nelíbí, musím říct, že Octavia II je pěkný auto.

Odpovědět  |   | 
sir patislav  |  31. 10. 2005 11:34

Tak ja bych s par vecma tedy nesouhlasil....spotreba....ted jsem jel osrava praha a zpet s 2,2 (verze Titanium) rychlos se pohybovala dle provozu..od 130 do 220km/h ..s tim ze me spotreba narostla s 6,1 na 6,3 (auto ma najedto 20tis km)(se starym 2,0 Tdci 5kvalt..se jezdilo u nas za 6,8L/100km) kultivovanost a hlucost motoru...ze by v nizkych otackach nejak rachal? ne...bylo jsem prekvapeny jak je tichy...ve vsech rezimech..krom z venku ;) Brzdy a jizdni vlastnosti + razeni opravdu spickove (ty tri prvni stupne...bych rekl i vcetne 4 jsou opravdu kratke ), vnitrni prosto vynikajici...sedaky me u uzke vubec nepripadaji..ale jsem prumerny clovek 178cm/75kg. Co se tyka vybavy...Ford nikdy nedbal moc na takove blbustky a el. vychytavky...radeji pridal sportovni ci precizni podvozek dle me jeden z nej v dane tride s presnym rizenim a kvalitnimi motory. Cena? jak uz tady par lidi uvedlo tak se da po domluve dostat na velmi zajimavou slevu..coz se u konkurence neda ani omylem ;) A pan redaktor to vi tak at nerika ze auto prijde na milion(jen dle ceniku) a ze je predrazene.

Odpovědět  |   | 
pjanda  |  31. 10. 2005 12:03

Dovolte mi v kratkosti zareagovat. Spotreba si muze pochopitelne casem jeste sednout, motor mel najeto jen 5 000 km (coz jsem v testu zminoval a obhajoval tim i horsi nez slibovanou dynamiku) a spotrebu jsem tak nijak nehodnotil, pouze uvedl namerena cisla.

O sedackach se tu jiz vedla kratsi diskuse - je to pochopitelne trochu subjektivni, protoze kazdy ma postavu jinou a krehka divka se i v teto sedacce utopi, ale obecne existuji sedacky sirsi, do kterych se vejdu bez problemu a navic nejsem zrovna ten typ cloveka, ktery by trpel nejakou premirou hmoty v zadnich partiich  Stejny pocit mel i kolega Broza (pomerne subtilni clovek) i dalsi lide, se kterymi jsem v aute jel, krom me pritelkyne  Kazdopadne jsem psal jiz v testu - neni to zadna tragedie a sedaky nejsou vylozene uzke, jen uzsi, nez by mohly byt...

U ceny musim vychazet z cenikovych cen, ktere jsou jedinym relevantnim zdrojem pro krizove srovnani. Slevu navic dostanete na kazde auto, za cenikove ceny zde nikdo neprodava. Slevy byvaji ruzne, ale ty rozdily nejsou tak propastne.Urcite tu jsou, ale pohybuji se v jednotkach procent. Mam pomerne dobrou predstavu o tom, jakych slev se da u jednotlivych automobilek a dealeru dosahnoute a treba mezi zminenym BMW a Fordem je rozdil opravdu maly.

Odpovědět  |   | 
socka  |  31. 10. 2005 22:37

Prosím vás, jak můžete srovnávat mondeo a BMW řady 3, sedněte si dozadu!!!, ten dvoumetrový chlap z testu na předním sedadle a vzadu si nesedne v BMW či slavné nové octavii ani dítě, ne tak další dvoumetrový dlouhán!!!! 

Odpovědět  |   | 
fahrer  |  31. 10. 2005 11:45

Ford v Evropě tvrdí o Mondeu, že je to jeho vlajková loď. Celý život jsem měl většinou Fordy. Když srovnám tuto verzi s Mondeem z roku 1993 je vidět jak se Ford snaží ušetřit kde se dá. Mondeo 93 v nejlevnější verzi mělo např. kryt pod motorem, teď nemá, mělo velurové sedačky, teď nemá, na rezervě v kufru byl plechový kryt, teď je jen papundekl, měl normální rezervu, teď je za příplatek 1600 Kč atd. Zajímavé je, že se liší česká a německá verze, např. v německu je v kombi vzadu zásuvka na 12V a v česku ne, kdoví čím vším se to ještě liší. Po posledním faceliftu dokonce už nedávají ani boční lišty, asi si je budeme zase dolepovat dodatečně, tak jak u Wartburgu. Často se tady někdo vzteká, že je mondeo srovnáváno s oktávkou. Proč, ne, tato druhořadá značka koncernu Volkswagen nabízí na rozdíl od "vlajkové lodi" Fordu např. dvouzónovou klimu(tohle už mělo Scorpio před 10 lety),dále 12 repro - maximální počet objednatelných repro do mondea činí luxusní 4 repro, oktávka má rozhodně lepší automat, Ford nabízí buď 4rychlostní měnič do benzínového čtyřválce nebo jakýsi 5tronic do ostatních, měnič umí spravit pouze Ford v Praze, 5tronic v Česku nikdo, rozdíl ve spotřebě u DSG oproti manuálu u oktávky je rozhodně menší než u automatu v Mondeu. Motor TDI je rozhodně spolehlivější než diesel u Fordu, je taky měně žíznivější, ale zase hlučnější.
Přesto všechno není za ty peníze Mondeo špatné auto. Sleva 20% plus N1 19% už hodí sympatickou cenu. Jak říkají němci "viel Blech fur wenig Geld". Pan Janda se ptá v titulku jestli má Mondeo v souboji s Passatem ještě co říci. Můj názor je, že kdyby byla cena stejná tak ne.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  31. 10. 2005 12:43

Nikdy som nemal moznost jazdit s automatickou prevodovkou, cize sa k tomu sa vyjadrovat nebudem. Zrovnavat OII s Mondeom je samozrejme mozne, avsak si nemyslim, ze zrovnavat prave klimu a pocet repro je to najdolezitejsie. Mal som moznost vyskusat obe auta a aj ked Skoda urobila poriadny krok vpred, stale si myslim, ze jazdne vlastnosti Mondea su niekolkonasobne lepsie ako v OII.
Dvojzonova klimatizacia je sice pekna vec, ale ked sme jazdili v aute viaceri, na 99 percent boli obe zony nastavene rovnako. To uz by niekto musle skutocne sediet v kozuchu, aby to bolo inak. Mozno nemam dobry hudobny sluch, ale rozdiel medzi 12 repro a osem som nepocul skoro ziaden. Nezalezi kolko ich je, ale ako su rozmiestnene a ake maju parametre. Tie v Mondeou su celkom dobre a ozvucia auto dostatocne. V porovnani s Passatom je na tom urcite v mnohych parametroch lepsi Passat, ide vsak o uplne nove auto a Mondeo je na trhu uz o nieco dlhsie a pri modely 2005 ide len o facelift. Ked o par rokov pride nove Mondeo, bude to asi opacne.

Odpovědět  |   | 
Davidof  |  31. 10. 2005 16:55

Musím reagovat na Tvůj příspěvek.
Pokud nepožaduješ automat, kde je nabídka u Fordu horší, nebo pohon 4x4, tak tvrdím, že i za stejný peníze nabízí Mondeo více než Passat předposlední generace. Zcela určitě je tišší a neduní tak, jako diesel od VW. Spotřeba je, alespoň u mne vynikající, a přestože možná TDI žere o desetinky méně, za tu absenci dunění to stojí. Vnitřní prostor je u Mondea lepší, kufr lepší, prostor vzadu lepší.
Dvouzonová klimatizace je dobrá, to určitě.
Navíc cenová politika Fordu je dost agresivní a dá se získat opravdu zajímavá sleva.
Já osobně jsem 2,2 TDCi kupoval v červnu za 840 000,- včetně DPH a tvrdím, že takhle vybavený Passat by stál minimálně o 100 000 víc. Mimo xenonů a navigace mám všechny p*covinky včetně provětrávaných sedaček (Alcantara), MP3 radia, ABS ESP ASR XYZ ABC CDE ...
A s Octávkou se samozřejmě srovnávat dá, ale myslím, že pokud by hrál roli jen faktor cena/výkon, tak Mondeo musí vyhrát (pokud požaduješ prostor i vzadu). Kamarád koupil OII 77kW TDI s docela dobrou výbavou a tak jsme porovnávali, kolik by vyšlo Mondeo s 85kW dieselem s podobnou výbavou po slevách (i u té OII) a Mondeo nám vyšlo o 30 000 levněji ...
V žádném případě ale netvrdím, že Passat nebo OII jsou špatná koupě. Jen mám pocit, po těch mukách výběru, že jsem vytřískal největší kus auta právě koupí Mondea.
Ahoj David
P.S. Ty sedáky byly opravdu ze začátku na moji p*del trochu úzké ale teď už se něco stalo, a už se mi v nich sedí parádně.
Jo a Mondeo r.v. 1997 a Peugeota 406 r.v. 2003 jsem poznal velmi dobře a s Mondeem 2005 ani Passátem 1996 - 2005 ani Octavií II bych se je tedy srovnávat neodvážil.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  02. 11. 2005 08:50

Ja som sa tiez rozhodol pre Mondeo 2005. Rozmyslal som medzi OII a Mondeom. Nakoniec som sa rozhodol pre Mondeo a volbu nelutujem. Velky kufor, velky interier, tichy motor, vynikajuci podvozok a ako hovoris, uz v zaklade som dostal kopec prislusenstva a dokonca som dostal aj skoro 160,000Sk zlavu.

Odpovědět  |   | 
socka  |  31. 10. 2005 22:51

mám mondeo poslední generace 5dv, ale úplně první rv2000, v základu el. vyhřívané přední okno, plná rezerva, 4xairbag, abs, výš. seř.el. sedadlo řidiče, elektr. okna vpředu, lcd neoslňovací vnitřní zrcátko, el. zpětná zrcatka.... kolega octavii starší generace TDI rv2003- základ-bez ABS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  

Odpovědět  |   | 
m  |  31. 10. 2005 12:56

Myslim ze kdyz to schrnu Mondeo po posledni verze nema zadnou velkou chybu,a nejveci plus je ten ze je opravdu inspirovano pro na normalni zivot,velmi ocenuji ze mohu jezdit autem kolem melounu a nikdo si mne ani nevsimne,to je dnes desetkrat lepsi vyhoda v CR nez dual klima
 

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  31. 10. 2005 19:50

Chlapi, kdyz se oprostime od hodnoceni clanku - co jak byste vyresili otazku: Je lepsi koupit Mondeo v poslednim roce jeho prodeje (budou urcite vyrazne slevy),nebo pockat na nove Mondeo do roku 2008 ??? Bude nove Mondeo v roce 2008 takovy kvalitativni skok a naladene na sporotvni notu, jak se pise v tech nekolika vetach, co se da o novem Mondeu docist ? Reknete prosim svuj nazor: tato generace Mondea s motoren SCi at jako nove nebo jete ci pockat na Mondeo roku 2008 ??? DIKY MOC PS:jak je na tom dnes mondeo se spolehlivosti ???

Odpovědět  |   | 
Davidof  |  31. 10. 2005 20:02

Tohle rozhodnutí bych nechal možná až na ten rok 2007, protože je třeba vybírat v kontextu té doby - nabídka konkurence, ceny a taky parametry a vzhled toho nového modelu.
Mě se teď Mondeo současné generace zdá velmi zdařilé a tak jak je, mu chybí asi opravdu trochu ta duální klimatizace.
My máme teď v rodině tři Mondea a nemáme problémy. Všechno jsou to diesely a zatím nic. Pravda je, že to první Mondeo vede velmi klidný život složený z cest na chalupu a zpět (2x 50km klidné jízdy) a z cest na Moravu (2x 400km dálnice), to vše se dvěma dětmi na palubě ...
Druhá dvě auta jsou letošní a mají málo najeto (cca 15 000), takže je předčasné cokoli hodnotit, ale pocit mám z těch aut dobrý.
Ahoj David

Odpovědět  |   | 
Martin  |  02. 11. 2005 08:58

Ja by som asi isiel do Mondea 2005. Urcite by som nekupoval nove Mondeo hned po uvedeni na trh ale mozno po roku, dvoch, ked odchytaju prvotne muchy.

Odpovědět  |   | 
ja ja ja  |  31. 10. 2005 22:59

No nevim, auta z prvniho roku vyroby byvaj jeste obcas problematicka..takze spis to soucasne mondeo :) zase tolik toho nevylepsi, to by se zvedla cena. A kupovat to v 2,2 TDCi je podle me stejna kravina, jako kdysi 2,2HDi do 406,ktera oproti 2,0HDi nejela vyrazne lip, zato vyrazne zrala. Navic 2,0 se chipovaly bezne na vykon 2,2, zatimco 2,2 se skoro neprodavaly....

Odpovědět  |   | 
Davidof  |  01. 11. 2005 06:55

Ta 2,2 TDCi nežere o nic víc, než 2,0 TDCi. To máme vyzkoušeno. Ale fakt je, že jezdí oba pěkně.
Jinak souhlasím s Tebou, že náběhy výroby u většiny aut mohou přinést problémky. Nejlepší doba je asi v druhé polovině cyklu, což je teď
Ahoj David

Odpovědět  |   | 
matty  |  01. 11. 2005 09:35

nějak zapomínáte v této cenové relaci na to nejlepší co je na trhu a to
Avensis 2.2 D-4D 130 Kw Sol Exclusive za ceníkových 889 900,-
nejlepší volba

Odpovědět  |   | 
matty  |  01. 11. 2005 09:36

sorry výbava je Sol Elegant !!!!

Odpovědět  |   | 
jiny pako  |  01. 11. 2005 09:58

A to jako v cem nejlepsi, prosim? Dle me zkusenosti je Toyota jednickou ve spolehlivosti, vsechny ostatni vlastnosti jsou prumer az nuda. Avensis ma nejgumovejsi rizeni ve stredni tride (OK, neznam Korejce). Neni to auto pro ridice, je to spotrebni zalezitost. Ale jestli mate jine poznatky, rad si je vyslechnu. Zrovna podobne dilema resim a kdyby me nekdo o Toyote presvedcil, zvazim ji rad. Design soucasnych Avensisu uz se mi nehnusi tolik jako predchozi generace.

Odpovědět  |   | 
matty  |  01. 11. 2005 10:14

jednoduché - výkon motoru, emise, toč.moment, výbava, vnitřní prostor,spolehlivost

je vidět, že jsi v 2,2 D-CAt ještě nejel, svez se a potom hodnoť

Odpovědět  |   | 
nonameK  |  01. 11. 2005 12:32

Mam Avensis 98 a nedavno jsem projizdel 2.2 D4-D tu nejvykonejsi verzi musim rict , ze je to o necem jinem, hlavne co se tyce jak sedi v zatackach a vubec. Urcite doporucuji ozkouset, zatim jsem nejel v lepsim aute.

Odpovědět  |   | 
Jožo  |  01. 11. 2005 09:40

moja skusenost: v decembri/prosinec tohoto roku budu 2 roky, co jazdim s Mondeom 1,8 SCi. To auto je asi jedno z prvych s tymto v tej dobe novym motorom a troska sa to odzrkadlilo v tom, ze este neboli vychytane vsetky muchy. So "zeleznom" pravidelnostou sa mi rozviecovala kontrolka poruchy motora ale nikdy to nebolo nic vazne (vymazanie pamati pocitaca, nahranie noveho SW, vymena nejakeho ventilu kvoli emisiam a pod.). Same drobnosti, ale je to neprijemne, ked vzdy raz za 3-4 mesiace musi clovek do servisu a navyse nikdy nevie ci ta porucha nie je nieco vazne. Myslim ale, ze dnes to je uz vychytane. Inak na Mondeo nedam dopustit: nadcasovy design, o bezpecnosti, resp. tuhosti karoserie som sa presvedcil na vlasnej kozi, dalej super podvozok, komfort, kvalita spracovania, spusta priestoru, velky kufor, vybava a pod. Osobne by som mozno siel do stavajuceho modelu v poslednom roku predaja. Urcite sa clovek dostene na super cenu. Navyse u noveho modelu sa v prvom roku doladuju detaily. V kazdom pripade zelam spravnu volbu.       

Odpovědět  |   | 
Spěšný  |  02. 11. 2005 12:12

Jožo, aký je servisný interval na 1.8 SCi? Kolko uz si najazdil, je to dostatocne silny motor? Jaka je spotreba?

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  01. 11. 2005 13:12

Jožo , a prosim te - jak se ti jezdi s tim motorem SCi ? stoji za to ? co spotreba a celkove jak jsi spokojen s motorem ? a ta bezpecnost ? pokud vim, tak to je jedna z veci ,ktere jsou u dnesniho Mondea kritizovane - 5 hvezdicek urcite nedostalo,co jsem se pidil... Jozo , diky ti za blizsi info o SCi .

Odpovědět  |   | 
Jožo  |  01. 11. 2005 14:13

...Pavle, nie som odbornik, tak to bude dost subjektivne ale: pred tym som mal Mondeo 1,8 (125k) a oproti tomu motoru je SCi tichsie, menej zerie (teraz mam priemer cca 7,5l na 100km a to jazdim hodne po meste). Inak s motorom som spokojny, nemam mu co vytknut. Je pravda, ze ked tomu "skocis na krk" spotreba ide vyrazne hore. Bezpecnost??? Pred dvoma rokmi som mal neprijemnu buracku (letel som asi 3x cez strechu) a z auta som vysiel po svojich. Samozrejme som mal nejake srkabance. Aj to bol dovod, preco som zostal u Mondea. Co sa tyka hviezdiciek, k tomu Ti viac nepoviem...ako som pisal na uvod, nie som odbornik.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  02. 11. 2005 08:56

Ja som spociatku ADAC testom a NCAP veril, avsak po poslednych "preslapoch" akosi neviem.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  05. 11. 2005 20:39

Jak čtu články o FORDU je to pěkný sráč protěžovaný CHarouzem

Odpovědět  |   | 
BigBrother  |  07. 11. 2005 10:03

Je to pár dnů, viděl jsem zajímavé nabídky na Mondeo, TDCI 130 koní, komplet lektrika, auto klima, radio s CD, central, přední mlhovky atd. za 660 tisíc a TDCI 150 koní, oproti předcozímu navíc liťáky, automaticky stmívané zrcátko, autorádio SONY, palubní počítač, vyhřívané čelní sklo a pár dalších drobností za 770 tisíc. A z toho se dá ukecat další sleva cca 10 procent. Takže máte plně nabušené auto za 700 kolíků.
Jinak mám Mondeo 2001, velice spokojený, se sedákem problém nemám, měřím 186 cm a vážil jsem jednu dobu i 97 kg. Naopak krom nějakého klepání vzadu jediný problém mám s brzdama (zadníma). Už to bylo dvakrát opravované. Ale na ojetině za poloviční cenu oproti novému autu je to jediná závada a to mě těší. Spotřeba se pohybuje v kombinaci 7-8 litrů (mám TDDI 85 KW), tah mi vyhovuje, zpřevodování do města je absolutně nevyhovující (přiliš těžká dvojka - bude to tím, že r.v. je 2001 - náběh výroby), mimo město párada, na cestě do Rakouska a zpět průměrná spotřeba 5,8 litrů (dva lidi + výbava na víkend).
Klasický nedostatek u Mondeí - zatéká do světlometů, následné slepnutí světlometů (nemáme v rodině první Mondeo a tohle prostě Ford neumí udělat), dále totálně blbej systém zavírání zadních dveří (bylo opraveno v prvním facelisftu).
Naopak zcela geiální jsou dobnosti, jako dva držáky na nápoje, jeden ve střední konzoli (na 0,5 l PET lávhve) a jeden vysouvací (na kávu), pouzdro na brýle (už žádná odřená přístrojovka), velikost rádia (nemám rád ty titěrné čudlíky), snadnost ovládání rádia a i zvuk (standardní autorádio na rozdíl od jiných značek pro nediscofily postačuje), sklopením zadních sedadel se dá udělat krásné letiště na spaní nebo vyhřívání čelního skla (i když se tím trochu zhoršuje viditelnost v noci - někomu vyhovuje, někomu vadí).
Co bych si přál - hodiny s černýma ručičkama, vyhřívání volantu, automaticky stívané boční zrcátka, 2 DIN navigaci typu a ceny Blaupunkt Travel pilot, tižší motor.

Odpovědět  |   | 
xxl  |  08. 11. 2005 00:18

Docela  mě překvapuje je, že se tady nikdo nezmínil o nedostatku úložného prostoru. Vzadu v kufru jen jedna postranní kapsa, k rezervě nic nenacpete. Kdyby nebylo Mondeo teď na konci roku k dostání s takovejma slevama, tak bych z tohoto důodu uvažoval  o jiném autě (třeba nový Passat nebo i zde zatracovaná Octavia)

Odpovědět  |   | 
Martin  |  08. 11. 2005 09:56

Mne ulozny priestor vyhovuje. Kufor ma 500 litrov, na boku je miesto na odlozenie lekarnicky, uchyt na trojuholnik. Nasiel som aj nejake oka na uchytenie siete. Da sa dokupit aj akasi "vana", ktora sa polozi na batozinovy priestor pod kryt batozinoveho priestoru, kde sa daju ukladat rozne drobne predmety, ale aj napriklad dazdnik.
Videl som kufor novej Octavie a nie je to az taky rozdiel. Ta ma tiez oka na uchytenie a odkladacia kapsa je len v najvyssej verzii. Passatu som do kufra nepozeral, cize neviem hodnotit.
Odkladacie moznosti v interieri su u Mondea a Octavie porovnatelne. Octavia ma mensiu schranku pred spolujazdcom a aj predna laktova opierka ma mensiu kapacitu ako u mondea, naopak ma odkladaciu schranku pod spolujazdcom a vo dverach tvarovane miesta na flase. Moj nazor je, ze obe vozidla maju porovnatelne mnozstvo odkladacich moznosti.

Odpovědět  |   | 
Bunicin  |  08. 11. 2005 11:11

Mam Mondeo 2.2 tdci Ghia X od unora 2005, najeto 23,000 km. Dovolim si nekolik poznamek k clanku:
Design - je otazka vkusu a prakticnosti. Na muj vkus je zbytecne moc prostoru nad kolem, coz resi prave verze Titanium tim, ze je podvozek snizen. Sedaky jsou uzke, a to mam p*del, jak kdyz havran srazi paty. Jinak jsou sedadla idealni. Ani mekke ani tvrde, kuze je prijemne vzdusna (diky perforaci). Sedaky jsou dost dlouhe, coz je prijemne. Loketni operka je vynikajici (lepsi jsem zazil v Mazde 6), nastesti se neda nastavit tak jako napr. v Saabu, kde jsem padal na spolujezdce v kazde ostrejsi zatacce, protoze operka ujela pryc i s loktem. Ovladani radia pod volantem je opravdu nestastne blizko kolena. Zas je to ale lepsi nez u BMW ci v Mazde, kde je ovladani primo na volantu, coz muze byt lehce neprakticke v pripade, ze volant neni horizontalne.
Motor - verte mi, ze na 5,000 ujteych km nepoznate nic. Rozjezdi se, klesne spotreba, snizi se hluk, atd. Ford by nemel dovolit testovani nezajetych aut, novinari pak napisou, ze je motor syrovy.  Tah je dost rovnomerny podle meho nazoru, nema zadny zasadni kopanec, na ktery jsem byl zvykly u Astry, ci u Passata. Srovnal bych ho s BMW 320d predesle rady (150k), s tim, ze motor Mondea je zivejsi, ma vetsi tah a je proste zabavnejsi. Predjizdeni je velka zabava a na ceskych silnicich malokdy potkam konkurenta (to nerikam, protoze bych se chtel vytahovat. To je proste fakt).
Spotreba - moje noha musi byt zasadne jina, nez autorova. Spotrebu pod pet litru zaridim pouze jizdou na tempomat nekde kolem stovky. Normalni jizdou jsem rad, kdyz se udrzim kolem sesti a pul litru. Kombinovana spotreba se pohybuje pod hranici 8 litru.
Podvozek, rizeni, brzdy, razeni - vynikajici, vynikajici, vynikajici, vynikajici. Chovani auta je ale podle me dost ovlivneno velkymi koly a vynikajicimi pneu Continental SportContact II. Na druhou stranu, prvni tri stupne jsou kratke, protoze podvozek neni na takovy tah nastaven (rozumej, kdyby nebyly prvni tri stupne elektronicky omezeny). Musim rict, ze pri razantnich rozjezdech je daleko vic limitujici faktor kvalita povrchu silnice (na dire dokaze Mondeo slusne ustrelit).   
Ostatni - zrcatka jsou jakztakz, zatmavovani prijemne. Radio Sony 6 CD je predpotopni. Soudruzi z NDR udelali chybu, co se tyce sound systemu, protoze podle indformaci Fordu se stava, ze software radia nekomunikuje se softwarem auta. Coz znamena, ze se dejou ruzne veci  Ctyri repro je taky trochu podhodnocene cislo. Automaticke sterace prakticky bez chyby, vyhrivani sedacek, oken, zrcatek prijemne. Kufr super, prostor paradni. Nechapu, proc nejdou dat sedacky niz a bliz (mam eletriku - 8 smeru). Xenony prijemne, Passat ma lepsi. Trojblik prijemny, jen ten zvuk je dost nahlas.  
Shrnuti - Mondeo nabizi uzasnou hodnotu. Ja si ale priste koupim bavoraka.
 

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  09. 12. 2005 16:50

Koukám na silnicích na Mondeo poslední generace a je mi tak nějak smutno. Pro mě osobně je tohle designově naprosto krásné auto. Prostě se přesně trefuje do mého vkusu. Nemůžu ani souhlasit s názorem v článku "Interiéru Mondea jednoznačně chybí nápad. Do jeho vzhledu se zkrátka nezamilujete, do jeho kvality ale ano.". I ten interiér je skvělý a hlavně výborně sladěný s celkovým designem. Nový passat se podle mě pohoršil, super béčko je trochu tuctové a francouzi zase moc "sví". Smutno je mi proto, že na Mondeo nemám. Budu jen mlsně okukovat  

Odpovědět  |   | 
Jozef  |  09. 01. 2006 13:12

Podľa mňa je nezmysel porovnávať Mondeo s Oktávoiu, ktorá patrí o triedu nižšie. Dokonca aj v nižšej strednej triede za konkurenciou v niektorých parametroch zaostáva. Škoda to však kompenzuje bohatou doplnkovou výbavou a motormi. Cenou a výbavou sa tak dostanete do strednej triedy, priestorom a komfortom však stále ostanete v nižšej strednej. Veľa majiteľov si však myslí že jazdia v o triedu väčšom aute, za čo môže design auta. Na pohľad pôsobí podstatne väčším dojmom ako je v skutočnosti. VW a spol. nemám rád ale za toto si zaslúžia 1*.  Mondeo sa nedá moc porovnávať ani s konkurenciou vo svojej triede. Predsa len je to 5 ročné auto aj to poznať na drobnostiach. 7 rokov som jazdil na Mitsubishi Carisma a v Mondeu mi pár vecí chýba aj keď je to o triedu väčšie a hlavne novšie auto. Trošku mi vadí primitívny palubný počítač, nedostatok odkladacích miest v interiéri aj v kufri, osvetlenie interiéru vzadu ( neplatí asi v drahšej verzii), iba 4 reproduktori, plechový zvuk pri zatváraní dverí ( pôsobia dosť jednoducho ako na ázijských dodávkach), chýbajúce zásterky ( problém všetkých nových áut odkedy sme v únii ) a chýbajúce bočné lišty ( možno z pohľadu dizajnéra zaujímavé ale nepraktické). Najviac mi však vadí že po zamknutí auta sa mi automaticky nezavrú všetky okná. Na to si budem asi dlhšie zvykať. Ináč som spokojný. Je to neporovnateľné vozenie. Nemôžem porovnávať jazdné vlastnosti s konkurenciou ale zdá aspoň podľa testov že stále drží krok s konkurenciou. Dvôvod prečo som si ho kúpil je však cena. Mondeo 1,8 125 k s bežnou výbavou plus automatická klíma, vyhrievané sedačky, tempomat, ovládanie rádia na stĺpiku riadenia, ESP za 718 tis. Sk myslím že nemá konkurenciu. Dokonca v takej výbave  nekúpite lacnejšie ani auto nižšej strednej triedy. Nepočítam samozrejme kórejcov. Navyše po 5 rokoch by mohlo mať väčšinu múch vychytaných a dúfam že bude aspoň na 80% spoľahlivé ako moje staré Mitsubishi.

Odpovědět  |   | 
Mila  |  12. 01. 2006 20:14

Vážení měl jsem 2 mondea (1.8i z 1993, 2.0i z 1997). Byl jse dost spokojenej 350 tis Km se mi podařilo najet bez větších problémů. Nastal však čas koupit diesel a kombi. Koukal jsem kde se dalo, ale pak jsem si řekl kam koukám, když jsem nezkusil Mondeo. Odrazovala mne však katalogová cena.Jenže u prodejce mi na to dali 20% slevu a bylo rozhodnuto. Koupil jsem ve verzi Trend kombi a nesjslabší diesel. 115 koní je ma 1550 kg málo, (530d to není), ale normálně to stačí. Právě dokončuji prvních 20 tis Kč a jsem jednoduše řečeno spokojenej. Za necelých 600 tis jsem dosal auto - pěkné, velké, příjemné, radost se svézt, diesel a komfortní. Ještě jedna věc kterou u fordu oceňuji - cena servisní prohlídky je nízká a relativně rychlá. Mimochodem je to jedné auto kam dám kočárek po směru jízdy a ještě plno zavazadel vedle. 

Odpovědět  |   | 
rockblock  |  05. 01. 2007 12:55

mesiac mam jazdene mondeo, 2004 hatch, tdci 115PS. ak to mam zhrnut do jednej vety: to auto mi skratka sadlo. Vsetko je tam, kde to hladam, auto sedi ako pribite (samozrejme na dobrych gumach od goodyear), placu vela a vela... akurat som si vsimol, ze pri nafte z OMV je motor hlucnejsi ako pri Shell, takze teraz tankujem uz len tam.

inak zatial spokojnost.

Odpovědět  |   | 
Jiří Bureš  |  10. 11. 2013 19:53

přidám ještě neco. Na své 2.0i 16V 107 kw 2005 bych uvítal 6ti kvalt. Motor na to rozhodně má, ale škoda, nenabízí se u stejné motorizace ani u svého nástupce. Nejsu zastánce dnešního trendu downsitzingu, a v tomto je pro mě zaplaťpánbůh jako stvořená, což už se o nástupci dá říct jen omezeně- tí ale nijak nesnižuju jeho kvality, které bezesporu má( sám když rozmýšlím nad příštím přibližovadlem uvažuju nejvíce nad 2.0i ecoboost 149kw v manuálu- okouzlil mě, ale vlastní zkušenost bohužel ještě nemám, ale na to je ještě dost času, ted si vychutnávám kvality stávajícího mondea). Na mém motoru se mě líbí hlavně to jak je nádherně plynulý, jak krásně servíruje výkon a krouťák- nejsu sportovec, ale občas nejde využít to co nabízí. Nemám rád okamžitý příval koní nebo newtonmetrů, ale radší nepatrně pomalejší plynulost. Vím že je blbost celkově srovnávat s octavií, ale když ji máme taky doma, tak se neubráním a řeknu, že modeo mě přijde jednoduše taková dotaženější do detailu a celkově propracovanější a octavia dobře začatá ale nedodělaná. Ale to je jen čistě můj dojem a každý má jiný názor. Já si třeba říkám, že když octa1.6 74kw može jezdit za 8.2 dlouhodobý průměr, proč si nedopřát mondeo 2.0i 107kw, které mě na stejných trasách za stejných podmínek vezme 8,5. Prostě je to individuální přístup.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A