Ford Mondeo po faceliftu od 599 tisíc

32 komentářů

Jožo
17. května • 10:07

...nie som taky odbornik na auta ako vacsina z vas, ale jazdim Mondeom treti rok (najprv kombi a teraz vyse roka 5-dverovy) a myslim si, ze porovnavate neporovnatelne... O2 by som porovnaval (jazdne vlastnosti+cena) s Focusom, Megane, C4, Bora a pod...a Mondeo s Passatom, 407, C5, Laguna... Fakt nechapem preco to tlacit do rovnakej triedy. Rozvor: Mondeo-2.754mm, 407-2.725mm, O2-2.578mm, Focus-2.640mm!!! ...Samozrejme, ze Skodovka tlaci O2 do strednej vyssej triedy, aby mohla natiahnut cenu a potom ukazovat, aka je O2 v tom segmente lacna ( kuzlo marketingu)...Je ale adekvatne porovnat Passata s O2? ...podla mna nie, tak preco s Mondeom. Inak proti O2 absolutne nic nemam, je to pekne vozitko a ked mi zamestnavatel znizi budget na auto, budem nad nou velmi vazne uvazovat...

peto
17. května • 12:01

Moja reč,stále sa niekto snaží tlačiť O2 do strednej až vyššej triedy a ona tam skutočne nepatrí.O2 jednoznačbe patrí do nižšej strednej triedy a preto je blbosť zrovnávať ju s Mondeom,Passatom alebo407 či R-Lagúnou.Ak to niekomu urobí dobre tak možno v nižšej strednej triede je v porovnaní cena-výbava na vrchole tejto triedy určite nie v jazdných vlastnostiach.

kuko
16. května • 20:30

Poradie od zadu O2,Mondeo a najlepsi Peugeot 407

Chatter
17. května • 8:07

V nedeľu som v Auparku v BA sadol do noveho Fordu Focusu. Ja teda neviem, ale podľa mňa má otrasný interiér.

Honziss
16. května • 12:37

sorry, ale ja bych v zivote nesrovnal o2 s mondeem.....o2 je proti nemu maly auto :) kvalita zpracovani stejna a takovy titanium s 2.5V6 duratecem...mnam mnam mnam !!! na to octavka nema !!!

PSE
16. května • 15:06

To bych teda netvrdil. Zkus jezdit s oběma vozy tak týden a kvalita provedení je naprosto srovnatelná. Jediný rozdíl je doopravdy ta velikost (+Mondeo) a lepší jízdní vlastnosti (+O2)

Karel
16. května • 18:57

Octavia je dobra leda tak pro **** co jeste vcera tahal kacera a ted hleda nahradu za slapaci trikolku. Mondeo sice neni zrovna leader ve sve tride, ale alespon je to Auto.

PSE
16. května • 20:52

Kvalita tvého příspěvku mě přímo ohromila. Jen tak dál.

Bart
17. května • 8:59

Jak to tady ctu, tak kvalita Karlova prispevku vysoce prevysuje kvalitu vsech tvych prispevku dohromady.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MiB
17. května • 22:51

To už vy Oktaviáni neumíte ani počítat. Já tady mám JEDEN příspěvek Co konkrétně se Vám zdá na MÉM SUBJEKTIVNÍM názoru nekvalitního ? To, že nesouhlasím s Vašimi stejně subjektivními názory ? Je čas se chtit za nos nebo logo okřídleného šípu
 

PSE
17. května • 17:31

To jsem rád, že nejsem sám

MiB
16. května • 22:50

Ja jsem od Octavie utekl k Mondeu a zpatky k O2,3,4,5,  mne nikdo nedostane. Oktavky jsou proste Golfy z batohem, ktere ve stredni tride nemaji IMHo co delat, to ze si je tam Škoda a.a.s. zaradila, neznamena nic, jen bordel ve statistikach prodeje.
Oktavka nema spatne jizdni vlastnosti, spise jen prumerne - z hlediska meho hodnoceni je O2 +- srovnatelna s Focusem prvni generace, O1 je daleko vetsi bida predevsim diky zadni naprave Jak poznamenava pan Broza, novy Focus a Mazda davaji o2 na zadek ( nejenom) v jizdnich vlastnostech, ale i v bezpecnosti.  
Priority klienta stredni tridy jsou o malinko jine, nez u "Golfoveho" segmentu , Mondeo je dospelejsi auto, kde citite na volantu jeho rozmery , hmotnost , vetsi setrvacne sily , coz muze nekomu pripadat pri presedlani z O2 jako "tezkopadnost" , mne se tenhle pocit "neco ridit" naopak libi . Mondea jsou spise dalnicni koraby ( hlavne kombík) nez kotrmelce na litani po okreskach.   
 

Dusan
16. května • 18:43

No ja mam tohle dilema vyresene, ja se v Octavii II proste nevejdu do sedacek a hotovo. Mondeo neni nijak velky vuz, prijde mi uz dost na hrane, ale Octavka je proti nemu prcek. Na delku to jeste ujde, ale na sirku je to strasne uzounke. V tech sedackach si pripadam jak na sevcovskem verpanku, presahuji na obe strany.
Vyhoda Mondea je jeste podstatne lepsi nabidka motoru kdy krome benzinovych a naftovych dvoulitru (jako v OII) je k dostani jeste podstatne lepsi 2.2TDCI a pak samozrejme sestivalce coz je neco o cem muze majitel Octavie tak maximalne snit. Navic je Mondeo levnejsi nez OII, takze tu bych vubec neresil.

vedeni
16. května • 10:57

Jezismarja, to je drahy! To si radsi koupim novou Octavii s vetsim kufrem, skvelou 1,9 a suprovym zpracovanim!

JG
16. května • 11:49

Cim je Octavia lepsia?Tym ze ma o trochu vacsi kufor-je len o tosku hlbsi ale po sklopeni sedadiel vacsi uz nieje.A priestoru viac tiez nema,ved je uzsia,kratsia aj ma mensi razvor.A kvalita vypracovania je na dost vysokej urovni.Motory aj vykony a spotrba auta podobne.Octavia by nemala patrit ani do tej istej kategorie.

Bobek
16. května • 15:54

To evidentně nebylo myšlené vážně

PSE
16. května • 15:04

O2 sedí líp na silnici a má lepší podvozek a řízení. Jinak za cenu Mondea jí máš daleko líp vybavenou a k tomu je O2 podstatně lépa vybavitelná. Mondeo je ale podstatně větší a to je jeho jediná a pro spoustu lidí podstatná výhoda.

2good4u
17. května • 9:47

Ale for je v tom ze porad to zustane "octavia". Za rok v tom bude jezdit kdejakej obchodni zatupce

Petr Michalec
16. května • 16:47

Pokud vezmes u mondea plnou vybavu Ghia a 2.0TDCi a srovnatelny 2.0TDI u O2 (taky vicemene v plne vybave), usmlouvas mondeo na stejnou nebo dokonce nizsi cenu nez stejne vybavenou golfoidni O2. Ale uznavam, ze u O2 si muzes dokoupit jeste spoustu nesmyslu jako sitky destniky Skoda apod. navic. Nicmene mondeo je auto stredni tridy kdezto, O2 je predrazeny nakupni kosik. I kdyz se zvetsila, tak je to na zadnich sedadlech pro vyssi lidi porad neunosne.

cartmen
6. června • 15:17

suhlas.jazdil som s mondeom asi rok,je to bomba.
lietadlo,viete?octavia je prilis obyc.

PSE
16. května • 21:04

Kromě deštníku taky třeba xenony, navigaci a nově nezávislé topení (vše za polovičku než u Mondea) a také dvojitá skla. Jo a měřím 1.96 a jsem v pohodě. 

dmx
16. května • 15:40

hmm Mondeo ma asi najlepsie jazdne vlastnosti v triede z aut s prednym pohonom.. a ze o2, ktora ich ma horsie ako GOlf5 je v tom lepsia?

zaujimavy nazor

vedeni
17. května • 9:09

Panove, ten muj prispevek o Octavii byl samozrejme pouhopouhym vtipem, jak sem se snazil naznacit smajliky.

PSE
16. května • 15:48

Jezdil jsem s oběma, včetně titanium s 2.2 TDCI. Zkus si zajet na okresku a v každé díře v zatáčce budeš v mondeu cítit rány do volantu. O2 žádný problém. K tomu Mondeo trochu plave (je to kačenka), srovnávám obé s 17" koly. Titanium je lepší než 2.0 TDCI, je tam sportovní podvozek a ten je povedenější než ten standardní ve 2.0 TDCI. Je to ale jen můj dojem, nicméně bych se vyvaroval marketingových pravd typu nejlepší podvozek, bez toho, že bych to vyzkoušel. Ale nikoliv jen jako předváděčku, ale tak týden ježdění.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Michalec
16. května • 16:38

Zase dalsi vtipalek, ktery je zvykly na Octavii. Mam 2.0 TDCi, 16'' kola. Mondeo tedy rozhodne neplave. Sedi na silnici jak pribite. Do zatacek muzu vjizdet rychleji nez v O2, kde mi proste diky previsum ustreloval zadek. A co se tyka prejezdu nerovnosti tak tam kde mondeo komfortne zapruzi, dostanu od O2 tvrdou ranu. Mozna sis mel nechat nafoukat pneu.

PSE
16. května • 20:59

Budeš se divit O2 mám čtrnáct dní, předtím skoro rok a půl mondeo 2.0TDCI a to na 17" kolech. Myslím si, že to pan Broža popsal v tom svém příspěvku dobře. Pokud jsem s Mondeem jezdil po dobrých silnicích, neměl jsem žádný problém, to auto sedí. Jakmile s ním vyrazíš na okresky (heslo tankodrom), je to podstatně horší než O2.

petr
17. května • 14:33

veci blost jsem uz dlouho neslysel,pan Broza a PSE jsou kaukam velci odbornici v testovani podvozku,ale tet spatky do reality,Mondeo ma hodne kvalitni podvozek a to uz od x generaci naspatek i na spatnem povrchu je super predvidatelny,citelny, Octavie nikoli.

Petr Broža
17. května • 15:00

Však také netvrdím, že podvozek Mondea byl špatný, naopak. Jen říkám, že Mondeo je kvůli své hmotnosti, délce a poměrně velkému rozvoru na volantu těžkopádnější.

Spěšný
3. července • 23:06

Dobře, dost teoretických diskuzí:
Seděl jsem během 2 hodin nejdříve v O2 (kombi), potom v Mazdě 6 (5dv, potom kombi), potom v Novém Focusu (kombi) a Mondeu (5dv).
Na losím testu (výjezd z Tábora na Písek), divočina na letišti a zpátky přes losí test a do města.
Takže podvozek: Focus rozhodně lepší než O2, Mazda mi táhla do strany a nevedla přímý směr, při brždění a zatáčení se mi nelíbilo boření předku dolů. Mondeo jistější v zatáčkách oproti focusu, dá se o 10-15 km rychleji, díky generačně staršímu řešení jsou však skutečně nerovnosti více cítit na volantu. (u focusu až sterilní izolace, u O2 zdaleka ne taková, ale lepší izolace, než v Mondeu).
Stabilita a tím vyšší bezpečná rychlost v zatáčkách a v krizových situacích zůstává jasně nejlepší u Mondea, nemá cenu o tom vůbec diskutovat.
Chci koupit nové Mondeo, co mě ale zajímá a co jsem neměl možnost otestovat:
1. Jaký je rozdíl jízdních vlastností Mondeo 4dv - kombi?
2. Jaký vliv mají 17" kola, automatická regulace světlé výšky, snížení o 15 mm? (míra komfortu, míra stability, celkový jízdní dojem). 
2. Jaký má vliv zadní spoiler u kombi na jízdní vlastnosti (předpokládám, že ve vyšších rychlostech).
3. Životnost a spolehlivost motoru SCi? (motor, vstřik, lambdy?), Nějaké dlouhodobé zkušenosti řidičů (2 roky)?
 Prosím kohokoliv, kdo má nějaké použitelné informace, nechť je sdělí.
Díky.
 
 
 

Petr Broža
16. května • 17:15

Rozhodně bych neřekl, že O2 ustřeluje v zatáčkách zadek, oproti O1 zde nastal velmi výrazný posun. Pravda ale je, že řidiče může O2 na limitu překvapit přetáčivostí a to zejména na špatném povrchu. Celkově lze označit řízení Mondea za komunikativnější, na druhou stranu je Mondeo nepatrně těžkopádnější, což se projevuje především v losích testech a vracečkách, kde se O2 "na volantu" jeví jako svižnější. V nižší střední, kam O2 patří, má nejlepší jízdní vlastnosti IMHO Focus a Mazda3.

ondra
16. května • 11:04

Petr Michalec
16. května • 11:03

Delas si legraci, ze? Tohle jsou jen doporucene ceny. Bezna sleva z ceniku je tak 18%.

Doporučujeme

Články odjinud