Ford Mondeo: Ostré hrany

Každým rokem přibude na trh nějaký ten automobil. Někdy je dobrý, někdy špatný, ale stále platí, že čím je mladší, tím je lepší. Ne jinak je tomu i ve vyšší střední třídě, kam poslední dobou směřuje stále větší počet zákazníků.
Ford Mondeo: Ostré hrany
Ne nadarmo se jedná o kategorii vozů, na niž je po nižší střední třídě upřen největší zrak. Pakliže zde jedna z automobilek představí svou novinku, v zápětí nezůstane pozadu ani konkurence. Po několika letech se jako první k tomuto kroku (zhruba před rokem) odhodlala automobilka Ford a představila nové Klepněte pro větší obrázekMondeo. V zápětí následovala nová Laguna, facelift Pasatu a Citroen C5. V nejbližší době se očekává také nová Vectra a Primera.

Popravdě řečeno má Mondeo z dosud představených nejostřeji střižený kabát a působí velmi robustně. No působí, ono vlastně je robustní. Se svými rozměry se totiž posouvá do čela v této třídě. Největší délka a největší rozvor mu propůjčují velmi prostorný interiér a dostatek místa na všech sedadlech. Pokud se uvelebíte na jakémkoli sedadle, připadáte si jako doma v pohodlném křesle. Vysoká opěradla předních sedadel jsou navíc dostatečně tuhá a poskytují dobré boční vedení těla. Prostornost lze ocenit také na zadních sedákách, kde je především dostatek místa pro nohy cestujících.

Vše to ovšem kazí černé plasty, které působí poněkud tvrdě. I tak je ale vše výborně slícované a odnikud se neozývá nepříjemné vrzání a skřípání. Interiéru dominuje přehledná přístrojová deska velkých rozměrů. Její střed tvoří oválné ručičkové hodiny, které nejsou na první pohled moc čitelné. Kabina pro cestující by si navíc zasloužila i osvětlení nad zadními sedadly, kde je poněkud tma. Klepněte pro větší obrázekOsvětlení však nechybí dostatečně velkému zavazadlovému prostoru, který má objem 500 l a je dobře skladný.

Na opačném konci automobilu byl pod kapotou motor Duratec HE o objemu 1,8 litru. Tomu občas vadily studené starty, ale jinak pracoval za všech podmínek dobře. Zpočátku se mu moc nechce, takže ho musíte dostat do otáček a pak je to už lepší. V tu chvíli ale zase stoupá hladina hluku, takže ho musíte držet někde uprostřed. Svojí průměrnou spotřebou se drží na hodnotách, kde najdeme i konkurenci. Pohybuje se do osmi litrů na 100 km. Jednaosmička má v případě verze Core výkon 81 kW (110 k), o stupeň výbavy výše je to už 125 koní. Ale i základ postačí na takto velký automobil. To, že je tak velký, může z počátku působit dost velké starosti. Bohužel totiž nevíte, jak je dlouhá příď, o kolik si Klepněte pro větší obrázekještě můžete dovolit couvnout a tak to nemusí ze začátku někdy dopadnut zrovna dobře.

Vše je ale otázkou zvyku, který ale nepotřebujete na podvozek a ovládání vozu. Výborný podvozek, výborné odpružení a vynikající řízení vás nenechá snad nikdy na holičkách. Mondeo totiž sedí za všech podmínek doslova jako přibité. I když se ho budete snažit “utrhnout“, jen tak se vám to nepovede.

Navíc šestnácti palcová kola zajišťují dobrý kontakt s vozovkou a i bez Klepněte pro větší obrázekzapnutého ESP se dá jezdit dost svižně a drsně. Na co se v poslední době taky hledí, je cena. Mondeo bohužel nenabízí takovou základní výbavu jako jeho rivalové a tak se mnohdy jeho cena vyšplhá nahoru, jako rosnička při dobrém počasí. Zvyk si zaslouží i vnější zpětná zrcátka, která jsou na takto velký vůz dost malá.

Ford Mondeo je velmi prostorný automobil a v době samého zakulacování a oblých hran sází na ostřejší rysy. Jízda s ním je velmi pohodlná a klidná a možná že se v něm budete cítit jako na “nejbezpečnějším místě na světě“!

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků