Ford Mondeo: Ostré hrany

Každým rokem přibude na trh nějaký ten automobil. Někdy je dobrý, někdy špatný, ale stále platí, že čím je mladší, tím je lepší. Ne jinak je tomu i ve vyšší střední třídě, kam poslední dobou směřuje stále větší počet zákazníků.
Ford Mondeo: Ostré hrany
Ne nadarmo se jedná o kategorii vozů, na niž je po nižší střední třídě upřen největší zrak. Pakliže zde jedna z automobilek představí svou novinku, v zápětí nezůstane pozadu ani konkurence. Po několika letech se jako první k tomuto kroku (zhruba před rokem) odhodlala automobilka Ford a představila nové Klepněte pro větší obrázekMondeo. V zápětí následovala nová Laguna, facelift Pasatu a Citroen C5. V nejbližší době se očekává také nová Vectra a Primera.

Popravdě řečeno má Mondeo z dosud představených nejostřeji střižený kabát a působí velmi robustně. No působí, ono vlastně je robustní. Se svými rozměry se totiž posouvá do čela v této třídě. Největší délka a největší rozvor mu propůjčují velmi prostorný interiér a dostatek místa na všech sedadlech. Pokud se uvelebíte na jakémkoli sedadle, připadáte si jako doma v pohodlném křesle. Vysoká opěradla předních sedadel jsou navíc dostatečně tuhá a poskytují dobré boční vedení těla. Prostornost lze ocenit také na zadních sedákách, kde je především dostatek místa pro nohy cestujících.

Vše to ovšem kazí černé plasty, které působí poněkud tvrdě. I tak je ale vše výborně slícované a odnikud se neozývá nepříjemné vrzání a skřípání. Interiéru dominuje přehledná přístrojová deska velkých rozměrů. Její střed tvoří oválné ručičkové hodiny, které nejsou na první pohled moc čitelné. Kabina pro cestující by si navíc zasloužila i osvětlení nad zadními sedadly, kde je poněkud tma. Klepněte pro větší obrázekOsvětlení však nechybí dostatečně velkému zavazadlovému prostoru, který má objem 500 l a je dobře skladný.

Na opačném konci automobilu byl pod kapotou motor Duratec HE o objemu 1,8 litru. Tomu občas vadily studené starty, ale jinak pracoval za všech podmínek dobře. Zpočátku se mu moc nechce, takže ho musíte dostat do otáček a pak je to už lepší. V tu chvíli ale zase stoupá hladina hluku, takže ho musíte držet někde uprostřed. Svojí průměrnou spotřebou se drží na hodnotách, kde najdeme i konkurenci. Pohybuje se do osmi litrů na 100 km. Jednaosmička má v případě verze Core výkon 81 kW (110 k), o stupeň výbavy výše je to už 125 koní. Ale i základ postačí na takto velký automobil. To, že je tak velký, může z počátku působit dost velké starosti. Bohužel totiž nevíte, jak je dlouhá příď, o kolik si Klepněte pro větší obrázekještě můžete dovolit couvnout a tak to nemusí ze začátku někdy dopadnut zrovna dobře.

Vše je ale otázkou zvyku, který ale nepotřebujete na podvozek a ovládání vozu. Výborný podvozek, výborné odpružení a vynikající řízení vás nenechá snad nikdy na holičkách. Mondeo totiž sedí za všech podmínek doslova jako přibité. I když se ho budete snažit “utrhnout“, jen tak se vám to nepovede.

Navíc šestnácti palcová kola zajišťují dobrý kontakt s vozovkou a i bez Klepněte pro větší obrázekzapnutého ESP se dá jezdit dost svižně a drsně. Na co se v poslední době taky hledí, je cena. Mondeo bohužel nenabízí takovou základní výbavu jako jeho rivalové a tak se mnohdy jeho cena vyšplhá nahoru, jako rosnička při dobrém počasí. Zvyk si zaslouží i vnější zpětná zrcátka, která jsou na takto velký vůz dost malá.

Ford Mondeo je velmi prostorný automobil a v době samého zakulacování a oblých hran sází na ostřejší rysy. Jízda s ním je velmi pohodlná a klidná a možná že se v něm budete cítit jako na “nejbezpečnějším místě na světě“!
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků