Ford Mondeo: Ostré hrany

Každým rokem přibude na trh nějaký ten automobil. Někdy je dobrý, někdy špatný, ale stále platí, že čím je mladší, tím je lepší. Ne jinak je tomu i ve vyšší střední třídě, kam poslední dobou směřuje stále větší počet zákazníků.
Ford Mondeo: Ostré hrany
Ne nadarmo se jedná o kategorii vozů, na niž je po nižší střední třídě upřen největší zrak. Pakliže zde jedna z automobilek představí svou novinku, v zápětí nezůstane pozadu ani konkurence. Po několika letech se jako první k tomuto kroku (zhruba před rokem) odhodlala automobilka Ford a představila nové Klepněte pro větší obrázekMondeo. V zápětí následovala nová Laguna, facelift Pasatu a Citroen C5. V nejbližší době se očekává také nová Vectra a Primera.

Popravdě řečeno má Mondeo z dosud představených nejostřeji střižený kabát a působí velmi robustně. No působí, ono vlastně je robustní. Se svými rozměry se totiž posouvá do čela v této třídě. Největší délka a největší rozvor mu propůjčují velmi prostorný interiér a dostatek místa na všech sedadlech. Pokud se uvelebíte na jakémkoli sedadle, připadáte si jako doma v pohodlném křesle. Vysoká opěradla předních sedadel jsou navíc dostatečně tuhá a poskytují dobré boční vedení těla. Prostornost lze ocenit také na zadních sedákách, kde je především dostatek místa pro nohy cestujících.

Vše to ovšem kazí černé plasty, které působí poněkud tvrdě. I tak je ale vše výborně slícované a odnikud se neozývá nepříjemné vrzání a skřípání. Interiéru dominuje přehledná přístrojová deska velkých rozměrů. Její střed tvoří oválné ručičkové hodiny, které nejsou na první pohled moc čitelné. Kabina pro cestující by si navíc zasloužila i osvětlení nad zadními sedadly, kde je poněkud tma. Klepněte pro větší obrázekOsvětlení však nechybí dostatečně velkému zavazadlovému prostoru, který má objem 500 l a je dobře skladný.

Na opačném konci automobilu byl pod kapotou motor Duratec HE o objemu 1,8 litru. Tomu občas vadily studené starty, ale jinak pracoval za všech podmínek dobře. Zpočátku se mu moc nechce, takže ho musíte dostat do otáček a pak je to už lepší. V tu chvíli ale zase stoupá hladina hluku, takže ho musíte držet někde uprostřed. Svojí průměrnou spotřebou se drží na hodnotách, kde najdeme i konkurenci. Pohybuje se do osmi litrů na 100 km. Jednaosmička má v případě verze Core výkon 81 kW (110 k), o stupeň výbavy výše je to už 125 koní. Ale i základ postačí na takto velký automobil. To, že je tak velký, může z počátku působit dost velké starosti. Bohužel totiž nevíte, jak je dlouhá příď, o kolik si Klepněte pro větší obrázekještě můžete dovolit couvnout a tak to nemusí ze začátku někdy dopadnut zrovna dobře.

Vše je ale otázkou zvyku, který ale nepotřebujete na podvozek a ovládání vozu. Výborný podvozek, výborné odpružení a vynikající řízení vás nenechá snad nikdy na holičkách. Mondeo totiž sedí za všech podmínek doslova jako přibité. I když se ho budete snažit “utrhnout“, jen tak se vám to nepovede.

Navíc šestnácti palcová kola zajišťují dobrý kontakt s vozovkou a i bez Klepněte pro větší obrázekzapnutého ESP se dá jezdit dost svižně a drsně. Na co se v poslední době taky hledí, je cena. Mondeo bohužel nenabízí takovou základní výbavu jako jeho rivalové a tak se mnohdy jeho cena vyšplhá nahoru, jako rosnička při dobrém počasí. Zvyk si zaslouží i vnější zpětná zrcátka, která jsou na takto velký vůz dost malá.

Ford Mondeo je velmi prostorný automobil a v době samého zakulacování a oblých hran sází na ostřejší rysy. Jízda s ním je velmi pohodlná a klidná a možná že se v něm budete cítit jako na “nejbezpečnějším místě na světě“!
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků