Ford Mondeo: nově na tři paliva

Jako solidní východisko ze šlamastyky tuhnoucích emisních limitů se jeví aplikace alternativních pohonných směsí pro jen lehce upravované stávající spalovací motory. Řada výrobců tak směřuje k technologii flexi-fuel, tedy k vozům, jež mohou jezdit na více druhů paliv. Evropský Ford patří v tomto snažení k průkopníkům a hodlá v něm pokračovat. Novinkou v jeho modelové nabídce se tak již příští měsíc stane Mondeo, jež bude „chodit“ hned na tři druhy paliva: benzín, etanol a LPG. Premiéru si odbude na blížícím se autosalonu v Lipsku, Ford oznámil základní cenu 27 500 eur.
 
Ford Mondeo „tri-fuel“ bude k dispozici se všemi třemi stávajícími karosářskými variantami a modifikovaným dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem Duratec s výkonem naladěným na slušných 145 koní. Ačkoli bude moci být poháněn třemi druhy paliv, na jeho palubě se budou nacházet pouze dva zásobníky. LPG bude tankováno do zvláštního zásobníku, zatímco benzín a etanol budou skladovány v jediné nádrži, přičemž jejich vzájemný poměr bude moci být zcela libovolný. Je to významný pokrok oproti dosud užívanému palivu E85, v němž musel být zachován poměr konvenčního benzínu ve výši alespoň 15 %. Nádrž na etanol a benzín má objem 70 litrů, zatímco ta na LPG 49 litrů. Dohromady se pochopitelně akční radius takto vybaveného Fordu Mondeo prodlouží, vůz totiž v kombinovaném provozu ujede 460 km na LPG a dalších 850 km na benzín či etanol. Jízdní dosah nějakých 1 310 km je u běžného osobního vozu dosti nadprůměrný, u verze kombi s menší nádrží na LPG však klesne na stále velmi slušných 1 230 km.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků