Ford Mondeo: nově na tři paliva

Ford Mondeo: nově na tři paliva

Jako solidní východisko ze šlamastyky tuhnoucích emisních limitů se jeví aplikace alternativních pohonných směsí pro jen lehce upravované stávající spalovací motory. Řada výrobců tak směřuje k technologii flexi-fuel, tedy k vozům, jež mohou jezdit na více druhů paliv. Evropský Ford patří v tomto snažení k průkopníkům a hodlá v něm pokračovat. Novinkou v jeho modelové nabídce se tak již příští měsíc stane Mondeo, jež bude „chodit“ hned na tři druhy paliva: benzín, etanol a LPG. Premiéru si odbude na blížícím se autosalonu v Lipsku, Ford oznámil základní cenu 27 500 eur.
 
Ford Mondeo „tri-fuel“ bude k dispozici se všemi třemi stávajícími karosářskými variantami a modifikovaným dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem Duratec s výkonem naladěným na slušných 145 koní. Ačkoli bude moci být poháněn třemi druhy paliv, na jeho palubě se budou nacházet pouze dva zásobníky. LPG bude tankováno do zvláštního zásobníku, zatímco benzín a etanol budou skladovány v jediné nádrži, přičemž jejich vzájemný poměr bude moci být zcela libovolný. Je to významný pokrok oproti dosud užívanému palivu E85, v němž musel být zachován poměr konvenčního benzínu ve výši alespoň 15 %. Nádrž na etanol a benzín má objem 70 litrů, zatímco ta na LPG 49 litrů. Dohromady se pochopitelně akční radius takto vybaveného Fordu Mondeo prodlouží, vůz totiž v kombinovaném provozu ujede 460 km na LPG a dalších 850 km na benzín či etanol. Jízdní dosah nějakých 1 310 km je u běžného osobního vozu dosti nadprůměrný, u verze kombi s menší nádrží na LPG však klesne na stále velmi slušných 1 230 km.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků