Ford Mondeo: nově na tři paliva

Jako solidní východisko ze šlamastyky tuhnoucích emisních limitů se jeví aplikace alternativních pohonných směsí pro jen lehce upravované stávající spalovací motory. Řada výrobců tak směřuje k technologii flexi-fuel, tedy k vozům, jež mohou jezdit na více druhů paliv. Evropský Ford patří v tomto snažení k průkopníkům a hodlá v něm pokračovat. Novinkou v jeho modelové nabídce se tak již příští měsíc stane Mondeo, jež bude „chodit“ hned na tři druhy paliva: benzín, etanol a LPG. Premiéru si odbude na blížícím se autosalonu v Lipsku, Ford oznámil základní cenu 27 500 eur.
 
Ford Mondeo „tri-fuel“ bude k dispozici se všemi třemi stávajícími karosářskými variantami a modifikovaným dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem Duratec s výkonem naladěným na slušných 145 koní. Ačkoli bude moci být poháněn třemi druhy paliv, na jeho palubě se budou nacházet pouze dva zásobníky. LPG bude tankováno do zvláštního zásobníku, zatímco benzín a etanol budou skladovány v jediné nádrži, přičemž jejich vzájemný poměr bude moci být zcela libovolný. Je to významný pokrok oproti dosud užívanému palivu E85, v němž musel být zachován poměr konvenčního benzínu ve výši alespoň 15 %. Nádrž na etanol a benzín má objem 70 litrů, zatímco ta na LPG 49 litrů. Dohromady se pochopitelně akční radius takto vybaveného Fordu Mondeo prodlouží, vůz totiž v kombinovaném provozu ujede 460 km na LPG a dalších 850 km na benzín či etanol. Jízdní dosah nějakých 1 310 km je u běžného osobního vozu dosti nadprůměrný, u verze kombi s menší nádrží na LPG však klesne na stále velmi slušných 1 230 km.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků