Ford je jako vždy vždy ve všem co dělá nejméně o 10-15 let pozadu (někdy i dvacet a více). Není to nic nového. Pokud si člověk uvědomí (a někteří fanatici procitnou) a smíří se s tím, že ford je low endová značka, tak na tom není nic překvapivého, naopak je to zcela logické a očekávatelné. Ford do poloviny devadesátých let vyráběl už zcela neudržitelné plečky s pseudoklasickou koncepcí (escort, sierra, scorpio..), která je výrobně super nejlevnější, ale technicky už to bylo i pro zákazníky v evropě naprosto neudržitelné. Takže to s čím začal u modelu T na počátku století opustil a přešel na koncepci s motorem vpředu napříč. V tomto případě se zpožděním 25-50let proti konkurenci. Vznikly modely focus a mondeo. Nic nevymýšlel, postupoval jako typický lowenďák, udělal kopie nejprodávanějších aut v evropě tj. golfu a passatu. A aby ještě přitom ušetřil, zrušil si navíc jednu řadu a místo dvou řad reprezentovaných modely sierra a scorpio udělal jen jednu a to mondeo. Typický skot. V poslední generaci udělal ještě jednu fičuru, kterou jednu řadu stále šetří a to tak, že zvětšil mondeo. U motorů a převodovek to taky šulí jak může, všechno dělá až musí a je pod konkurenčním tlakem. S pohonem 4x4 je to naprosto stejné. Pokud by nebyl pod tlakem konkurence, tak se na to vykašle. Přání zákazníka je mu ukradené. Ale pokud tržní podíl začne být kolem 10-15% pro auta 4x4, tak to udělá, protože musí a udělá to nejlevněji jak to jde, protože už se to vyrábí ve velkém a on se k tomu jen přifaří - nic ho to nestojí, nic neriskuje, nic nevyvíjí, kráčí jen cestou, kterou vyšlapal někdo jiný.Prostě typický ford - král low endu. Rachejtle, fanfáry - král low endu je tu.
Kemo, tomuhle se může člověk jenom smát. K čemu, člověku, který žije ve městě nebo v okolí a jezdí po klasických silnicích, bude 4x4, nevíš. Přední náho je ideál. Dovolím si tvrdit, že třeba v zimě nebo v dešti je ideálnější než zadní náhon. Hovořím z vlastní zkušenosti. Pokud člověk nejezdí do hor, nebo menšího terénu tak je ti 4x4 na nic. Obejde se bez nej.
Vidím že se v tom prd vyznáš. Podívej se na naši Škodovku. Ta je zaostalá jako Jeruzalém. Byla založená dřív jak Ford a co dokázala, nic. Neumí dát ani do základní výbavy rádio, nebo klimu. To je docela echo. Navíc jízdní vlastnosti jsou hrozný, podvozek aut, a motory. No ty jejich TDI jsou zaostalé, slabé jak výkonem tak spotřebou. Ford měl třeba do konce roku 2004 problémy s motory, ale těď patří mezi tu nej špičku, na kterou se ani koncernové vozy nemůžou vyškrábat. Jinak, když nemáš rád Fordy, kup si Škodovku, nebo jejich jiné kočárky pro děti. :-). Když si myslíš že budeš mít lepší. Řeknu ti jen jedno, vozidla od koncernovejch značek, nebudou nikdy lepší. Jsou šizený a předražený. Mají jenom dobrou reklamu, proto to lidi kupují. Ostatně, koncern VW neumí nic lépe než jenom reklamu na oklamání konečného spotřebitele. Ale pak se toho lidi zbavují a jsou těch pleček plné bazary. A tak je to i u jiných koncernů. Ford je na výši už jenom proto, že se dokáže pohybovat na trhu sám za sebe, nikoliv za jiné značky.
Díky, žes nám to tu všem vysvětlil. ;-) Jen mi prosím vysvětli, jak je možné, že ty zaostalé, lagrycové a ošizené škodárny a VW v našem fleetu tak nějak ne a ne vykázat nějakou závadu, narozdíl od těch skvělých Fordů? Podotýkám, že mi je jedno v čem jezdím, jsem prostý uživatel, a soukromě jezdím úplně jinou značku než tyto dvě. Navíc vím, že zaměstnanci se s auty nijak nemazlí a dávají jim docela pokouřit (což se ani nedivím, protože osazeny jsou dýchavičné motory 1.9TDI a 1.6TDI 77kW (obzvláště ten druhý je zdechlý jako dvacetiletýletý pes) .Je docela možné, že Ford má lepší jízdní vlastnosti, ale běžnému řidiči je to úplně jedno, jezdí po silnici z bodu A do B plusminus v rámci předpisů, a to pokud možno rychle a co nejkomfortněji.
Koukám,že fanatickej fanoušek VW.....
Zajimave je, ze by stacilo zmenit ford za VW a tvuj prispevek by mel jeste vetsi pravdu, nez ted (zatimco s tim zpozdenim za konkurenci to plati v obou pripadech zhruba stejne, v kaslani na zakaznika je VW rozhodne lepsi). Co je ale jeste zajimavejsi, ze prifareni bez vyvoje co nic nestoji a neriskuje je treba Audi nebo "dole" naopak Skoda. Takze konecne i tady jsi se dopracoval poznani, ze je to vsechno low-end. ;-)
VW na zákazníky nekašle, VW z nich dělá idioty. Vždyť si stačí vzpomenout, jak jim tvrdil, že to zmršené pravé vnější zrcátko je tam proto, že auto bude mít nižší spotřebu :-D
Ja myslim, ze z nich idioty nedela. Jsou proste jejich cilova skupina, viz Zeli.
Tak nějak. Ford, Opel, Volkswagen, za low-endové bych ty značky rozhodně neoznačoval (na to máme hlavně korejce), ale vždy to bylo tak nějak na stejno. Vlastně ještě trochu jinak, Ford a Opel tu byly "odjakživa", ale volks wagen jako značka bez minulosti a tradice se mezi ně začala vtírat prakticky až v sedmdesátých letech. Nutno dodat, že celkem úspěšně. A pan Zelí, vyhlášený a zaslepený adorant VW? Ten dokáže vždycky pobavit. V některých diskusích to vypadá, že pomalu začíná brát rozum, ale pak zas vyplodí takovej blábol. Už bys to (,) Z(z)elí (,) hulit neměl...Třeba s tím, jak byl Ford "vždycky pozadu", a prej až o "25 - 50 let" :-) A kopíroval Golf a Passat, ten je taky dobrej :-) Že Mondeo brzy nahradilo Sierru a Škopka? A která jiná automobilka to dosud neudělala??? Takřka všechny časem v Evropě posunuly své střední třídy na pomezí vyšší střední! Nástupci Scorpia, Safranu, 607, Omegy, Camry nebo Legendu by logicky musely s velikostí i cenou ještě výš až do sfér prémiovek, kde by neměly šanci. Proto nám zde jako "vlajkové lodi" zůstaly Mondeo, Laguna, 508, Insignia, Avensis a Accord.S tou 4x4 to Ford donedávna vysvětloval tím, že "přece má Volvo AWD a nemá smysl mu šlapat do Zelí". Volvo už nemá, a tak přichází s čtyřkolkou pro Mondeo. Možná trochu pozdě, ale smysl to dává. No, a zbytek hodnotného příspěvku entity Zelí snad pitvat nemusíme.Ford, Opel a Volskwagen vlastně v posledních dekádách míříly a míří na podobné zákazníky. Jsou to obyčejná auta, s preémiovkama M-B a BMW je nemá smysl porovnávat, už jen kvůli technice a ceně.
No pozor. Forda Mondeo nebo Opela Insigniu můžeš srovnávat s BMW do řady 5, nebo Audi do A6 v zákl., už to není co to bývalo. Dnešní BMWéčka jsou poruchový a to zpracování také není nejlepší, laciné plasty, kůže praská, atd. BMW bylo nej, už není. Nepočítám řady 7 a jiné luxusní modely, ty už, ale nejsou pro obyč. lidi. Jinak Ford měl pod sebou Volvo, už sice nemá, ale co já vím tak Ford s Volvem veškeré technologie vyvýjel společně, mají je i patentované, a musím zde podotknout, že ty technologie používají automobilky jako jsou třeba BMW nebo Audi či Mercedes-Benz. Jenom bylo Volvo upřednostněno před Fordem. Teď ty technologie přesouvají i do svých modelů. Ostatně už v poslední verze Mondea má ty technologie nainstalovány. Třeba taková Škodovka to bude muset také někde nakoupit, a kde to nakoupí, bude muset platit za povolení, jenom aby to mohli instalovat do svých vozů. I takhle Ford a Volvo vydělává.
Tos mě špatně pochopil. Já vůbec neshazuju značku ford. Jenom se snažím vysvětlit jejich vývoj a logiku v tom co dělají. Oni to dělají sakra dobře, protože to dělají 100 let. A jejich strategie je úspěšná jenom, když dělají to co umí a to je low end. Jak zabrousí do něčeho lepšího, skončí to vždycky průserem. Takže i to co dělají s mondeem je low endová strategie. Pak to má logiku. Všechno ostatní je fantazie zákazníků, kteří tam hledají co tam není.
VW na hov..,Ford na hov.. - vsadil bych si že ty máš doma Rencka,nebo nějakýho přespolehlivého Japonce,nebo korejce viď?:-))
aspon ma Ford najlepsie podvozky a prevodovky, a moj S-Max nie je kopia nicoho, je to priekopnik vo svojom segmente :-D
Ford a nejlepší podvozky a převodovky.....:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D(tolik smajlíků kolik bych chtěl se sem ani nevejde)Vyzkoušel sis někdy rozebrat podvozek na třeba jen dva roky ježděným Fordu vyrobeném od 2005-2012?-bez autogenu skoro bez šance:-( ....-šrouby,matky i materiály jsou snad z bláta :-( .S-Max průkopník? V jakém segmentu?Takové auta jezdí už hooodně let od hoooodně automobilek tak to trochu nechápu:-|
A rozebíral jsi Octávku. Ta se rozpadá jen se na ní podíváš. O Fabii ani nemluvě. Stačí rok intenzivního používání a máš na ní vymlácené kulové čepy, ramena v háji, tlumiče na 50ti procentech, spadlé krycí plechy, zhnilej výfuk, prasklé gumové pryže a motor řve, jako by to mělo odjeto dvacet let. Ty jo. ty jsi taky tluč huba. :-) Ford má a měl nej. podvozky. Jiné vozidla takové podvozky nemají. Ani náhodou. To jsi asi přiletěl z marzu kemo. :-))
Předpokládám, že měl na mysli kvality podvozku z hlediska jízdních vlastností a tam je Ford v rámci třídy opravdu výborný, takže smajlíci nejsou na místě.
Jízdní vlastnosti jsou něco jiného-o tom taky pochybuji,ale přesně nevím a nehádám se,ale když vím co za "kvalitní" materiály rozebírám a jakým způsobem tak jsou smajlíci na správném místě,ale tihle- :-( ....I u desetiletéhu Hyundae to jde lépe povolit a vyměnit....
:-D
Pristi rok zrejme bude fleetu vladnout Mondeo, ale nasleduduji rok se vrati na trun Passat 8-)
Passat se s Fordem ani náhodou nemůže srovnávat. Passat je koncernová šumka. Škoda peněz.
A bude 4x4 nebo ne?
Konecne peknej ford :-)
ano podle všeho bude tentokrat i verze 4x4 - na některých fotkách je vidět i kufr s cedulkou motorizace a s napisem AWD.
Předpokládám že za nedlouho přijde zajisté i kombi a další varianty karoserie. Že by se Ford vracel v tomto segmentu tam kde byl 92? To by mohlo být zajímavé. Jen co snad ještě zlepší by mohla být ochrana proti korozi
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.