Ford Mondeo na dietě váží jako malá Fiesta

Ford představuje koncept s využitím nových výrobních technologií a odlehčených materiálů. Nové Mondeo tak zhublo neuvěřitelných 363 kg.
Ford Mondeo na dietě váží jako malá Fiesta

Automobilka Ford bere snižování hmotnosti aut naprosto vážně a na konceptu amerického modelu Fusion, který se u nás bude jmenovat Mondeo, ukazuje, čeho všeho je schopna s využitím nových technologických postupů dosáhnout.

Než se zaměříme na detaily, tak vězte, že konstruktérům se podařilo z hmotnosti 1558 kg nového Mondea ukrojit plných 363 kg při zachování všech bezpečnostních, komfortních a ekologických standardů a norem. Tohle experimentální Mondeo tak váží jen 1195 kg, tedy přibližně stejně jako mnohem menší Ford Fiesta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford moc fotek neukázal, ale upravené díly stejně nejsou na první pohled vidět.

Ford využil při stavbě velké množství hliníku, lehčí vysokopevnostní oceli, tvrzené plasty, uhlíková vlákna, hořčík a další exotické materiály, se kterými se setkáváme zpravidla v konstrukci supersportů a závodních speciálů.

Například zadní okno je vyrobeno z mnohem lehčího polykarbonátu, zatímco čelní okno je z tenčího a lehčího, avšak pevnějšího skla. Speciální 19" kola jsou z uhlíkových vláken a používají pneumatiky 155/70 R19 s nízkým valivým odporem.

Z uhlíkových vláken je i přístrojová deska, stejně jako sedačky a další díly v interiéru. Celý spodní nosný rám pod motorem je hliníkový. Odlehčena byla i elektroinstalace.

Ford Fusion Energi: americké Mondeo má jezdit za 2,35 l/100 km

Ford Fusion Energi: americké Mondeo má jezdit za 2,35 l/100 km

Hmotnost se šetřila mimo jiné i na motoru. Jednotka 1.0 EcoBoost dostala odlehčené hliníkové ojnice a všechno, co není namáháno extrémními teplotami a třením, je z karbonu. 

Ford na tomto konceptu demonstruje technologie, které použil i při vývoji nového pracovního pick-upu Ford F-150. U něj se podařilo snížit hmotnost o 315 kg proti předchozí generaci. Uvidíme, zda se podobné diety dočkáme i u dalších fordů.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků