Ford Mondeo na dietě váží jako malá Fiesta

Ford představuje koncept s využitím nových výrobních technologií a odlehčených materiálů. Nové Mondeo tak zhublo neuvěřitelných 363 kg.
Ford Mondeo na dietě váží jako malá Fiesta

Automobilka Ford bere snižování hmotnosti aut naprosto vážně a na konceptu amerického modelu Fusion, který se u nás bude jmenovat Mondeo, ukazuje, čeho všeho je schopna s využitím nových technologických postupů dosáhnout.

Než se zaměříme na detaily, tak vězte, že konstruktérům se podařilo z hmotnosti 1558 kg nového Mondea ukrojit plných 363 kg při zachování všech bezpečnostních, komfortních a ekologických standardů a norem. Tohle experimentální Mondeo tak váží jen 1195 kg, tedy přibližně stejně jako mnohem menší Ford Fiesta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford moc fotek neukázal, ale upravené díly stejně nejsou na první pohled vidět.

Ford využil při stavbě velké množství hliníku, lehčí vysokopevnostní oceli, tvrzené plasty, uhlíková vlákna, hořčík a další exotické materiály, se kterými se setkáváme zpravidla v konstrukci supersportů a závodních speciálů.

Například zadní okno je vyrobeno z mnohem lehčího polykarbonátu, zatímco čelní okno je z tenčího a lehčího, avšak pevnějšího skla. Speciální 19" kola jsou z uhlíkových vláken a používají pneumatiky 155/70 R19 s nízkým valivým odporem.

Z uhlíkových vláken je i přístrojová deska, stejně jako sedačky a další díly v interiéru. Celý spodní nosný rám pod motorem je hliníkový. Odlehčena byla i elektroinstalace.

Ford Fusion Energi: americké Mondeo má jezdit za 2,35 l/100 km

Ford Fusion Energi: americké Mondeo má jezdit za 2,35 l/100 km

Hmotnost se šetřila mimo jiné i na motoru. Jednotka 1.0 EcoBoost dostala odlehčené hliníkové ojnice a všechno, co není namáháno extrémními teplotami a třením, je z karbonu. 

Ford na tomto konceptu demonstruje technologie, které použil i při vývoji nového pracovního pick-upu Ford F-150. U něj se podařilo snížit hmotnost o 315 kg proti předchozí generaci. Uvidíme, zda se podobné diety dočkáme i u dalších fordů.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků