Ford Mondeo na dietě váží jako malá Fiesta

Ford představuje koncept s využitím nových výrobních technologií a odlehčených materiálů. Nové Mondeo tak zhublo neuvěřitelných 363 kg.
Ford Mondeo na dietě váží jako malá Fiesta

Automobilka Ford bere snižování hmotnosti aut naprosto vážně a na konceptu amerického modelu Fusion, který se u nás bude jmenovat Mondeo, ukazuje, čeho všeho je schopna s využitím nových technologických postupů dosáhnout.

Než se zaměříme na detaily, tak vězte, že konstruktérům se podařilo z hmotnosti 1558 kg nového Mondea ukrojit plných 363 kg při zachování všech bezpečnostních, komfortních a ekologických standardů a norem. Tohle experimentální Mondeo tak váží jen 1195 kg, tedy přibližně stejně jako mnohem menší Ford Fiesta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford moc fotek neukázal, ale upravené díly stejně nejsou na první pohled vidět.

Ford využil při stavbě velké množství hliníku, lehčí vysokopevnostní oceli, tvrzené plasty, uhlíková vlákna, hořčík a další exotické materiály, se kterými se setkáváme zpravidla v konstrukci supersportů a závodních speciálů.

Například zadní okno je vyrobeno z mnohem lehčího polykarbonátu, zatímco čelní okno je z tenčího a lehčího, avšak pevnějšího skla. Speciální 19" kola jsou z uhlíkových vláken a používají pneumatiky 155/70 R19 s nízkým valivým odporem.

Z uhlíkových vláken je i přístrojová deska, stejně jako sedačky a další díly v interiéru. Celý spodní nosný rám pod motorem je hliníkový. Odlehčena byla i elektroinstalace.

Ford Fusion Energi: americké Mondeo má jezdit za 2,35 l/100 km

Ford Fusion Energi: americké Mondeo má jezdit za 2,35 l/100 km

Hmotnost se šetřila mimo jiné i na motoru. Jednotka 1.0 EcoBoost dostala odlehčené hliníkové ojnice a všechno, co není namáháno extrémními teplotami a třením, je z karbonu. 

Ford na tomto konceptu demonstruje technologie, které použil i při vývoji nového pracovního pick-upu Ford F-150. U něj se podařilo snížit hmotnost o 315 kg proti předchozí generaci. Uvidíme, zda se podobné diety dočkáme i u dalších fordů.

bazar

Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 141 941 km
Cena: 110 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 231 797 km
Cena: 56 000 Kč
Ford Mondeo 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 92 694 km
Cena: 235 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 191 121 km
Cena: 218 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 141 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků