Ford Mondeo: minifacelift pro nový modelový rok

Ford Mondeo: minifacelift pro nový modelový rok

Kapitoly článku:


Vylepšená Ghia

Modernizovaný Ford Mondeo Ghia ještě více upřednostňuje luxus ve všech ohledech. Ve výbavě a provedení těchto modelů se objevují nové prvky:

  • Mřížovaná výplň horní masky chladiče
  • Barevně nově řešené spodní části předního i zadního nárazníku
  • Nové chromované krytky nábojů litých kol Ghia
  • Nový design palubních hodin, na jejichž ciferník je lépe vidět
  • Nové kombinace čalounění z veluru a tkaného textilu
  • Nově řešené zapuštěné místo pro zadní registrační značku u modelů Ghia a Ghia X Kombi

Pro zákazníky, kteří oceňují ultimativní kvality modelů Ghia jsou modely Ghia X ideálním řešením. K nejvýraznějším momentům modelů Ghia X patří tyto prvky:

  • Ochranné lišty, integrované do předních i zadních nárazníků, v barvě karoserie
  • Chromem ozdobená dolní maska chladiče
  • Kvalitnější čalounicí materiály v interiéru

Vylepšený Trend

Populární modely Mondeo Trend nabízejí řadu inovativních prvků, které ve svém souboru představují mimořádně hodnotnou nabídku. Modernizované modely Mondeo Trend dostaly navíc např.:

  • Zcela nové kryty šestnáctipalcových kol
  • Chromované interiérové kliky dveřních zámků
  • Stříbřitou základnu řadicí páky
  • Chromovaný knoflík páky ruční brzdy
  • Nové dekorativní prvky dveřních výplní

Základní model Ambiente

Základní model Mondeo Ambiente prodělal během modernizace řadu kosmetických změn. Mezi nejvýraznější novinky patří:

  • Nově řešený přední nárazník
  • Nový zadní nárazník 4- a 5-dveřových modelů, do nějž jsou začleněna odrazová skla, zlepšující vzhled vozu i bezpečnost
  • Pochromovaný rámeček masky chladiče
  • Nová výplň horní a dolní masky chladiče – stejná, jako u ostatních verzí modelové řady Mondeo
  • Chromované interiérové kliky dveřních zámků
  • Chromem ozdobená základna řadicí páky a palubních hodin

Přehled motorů

Pro modely Ford Mondeo jsou připraveny tři vznětové motory řady Duratorq, vybavené systémem přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“ poslední generace. Tyto agregáty Duratorq TDCi disponují výkony 115 k, 130 k a 155 k.

Na samém vrcholu výkonové škály motorů Duratorq TDCi stojí turbodiesel Duratorq TDCi o objemu 2,2 l. Tento agregát, standardně propojený se šestistupňovou převodovkou, disponuje výkonem 155 k, jeho točivý moment vrcholí na hodnotě 400 Nm. Spotřeba čtyř- a pětidveřových modelů Mondeo činí v režimech město/mimo město/kombinace jen 8,2/4,9/6,1 l/100 km, emise CO2 činí 161 g/km. Modely Mondeo Kombi si ve stejných režimech řeknou o 8,4/5,1/6,3 l/100 km, emise CO2 činí 166 g/km. Od srpna roku 2005 bude tento motor plnit emisní limity normy Euro IV.

Dvoulitrové turbodiesely 2.0 TDCi o výkonech 115 k a 130 k lze kombinovat s 5- nebo 6-stupňovými manuálními převodovkami nebo s pětistupňovou automatickou převodovkou Durashift. Slabší z obou turbodieselů disponuje točivým momentem 280 Nm při 1900 ot/min, silnější 330 Nm při 1800 ot/min, přičemž silnější turbodiesel může krátkodobě zvýšit točivý moment až na 350 Nm.

Pro Mondeo jsou k dispozici tři zážehové šestiválce Duratec V6: Vysoce výkonný Duratec 3.0 V6 o výkonu 226 k, který se montuje exkluzivně do modelů Mondeo ST220. Tento šestiválec je standardně propojený s manuální šestistupňovou převodovkou Durashift. Sportovní Duratec 3.0 V6 o výkonu 204 k, který je propojený s manuální šestistupňovou převodovkou Durashift. Duratec 2.5 V6 má výkon 170 k. Tento agregát může být propojen se šestistupňovou manuální převodovkou Durashift nebo s pětistupňovou samočinnou převodovkou Durashift.

Dvoulitrový zážehový čtyřválec 2.0 Duratec o výkonu 145 k může být spojen buď s manuální pětistupňovou převodovkou Durashift nebo se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Zážehová osmnáctistovka s výkonem 110 nebo 125 k je spojená s manuální pětistupňovou převodovkou Durashift. Zážehový motor Duratec SCi o výkonu 130 k s přímým vstřikováním benzinu do válců. Duratec SCi je standardně propojený se šestistupňovou manuální převodovkou Durashift.

Bezpečnostní výbava

Podvozek modernizovaného Mondea vyniká naprosto dokonalou rovnováhou mezi komfortem a dynamickými vlastnostmi. Zavěšení kol je účinně izolováno od nosné struktury vozu, takže do interiéru se přenáší jen naprosté minimum vibrací od kol. Díky vyspělému zavěšení kol má řidič svůj vůz v každé situaci vždy plně pod kontrolou, Mondeo reaguje za všech okolností tak, jak řidič očekává.

Nové Mondeo samozřejmě dostalo Fordův „inteligentní“ systém ochrany IPS (Intelligent Protection System), jehož klíčovými prvky jsou: Adaptivní dvoufázově se plnící čelní airbagy se sofistikovaným aktivačním systémem, který bere v úvahu intenzitu a druh nárazu i pozici řidiče za volantem.

Kromě dokonalé ochrany při čelních nárazech poskytuje Mondeo maximální ochranu i při nárazech z boku, při kterých se uplatní zejména průběžné hlavové airbagy, kryjící po naplnění oblast bočních oken od předních A-sloupků karoserie až k C-sloupkům, takže chrání pasažéry na předních i zadních sedadlech a boční airbagy vpředu. Riziko poranění snižují zejména pedály s bezpečnostním uchycením a aktivní opěrky hlav u předních sedadel.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud