Ford Mondeo: minifacelift pro nový modelový rok

V novém modelovém roce dostal Ford Mondeo malý facelift, který nejen zatraktivňuje vzhled, ale také přidává novou techniku. Omezená série vozů Titanium X se nyní stala součástí standardní nabídky, byla vylepšena standardní výbava Ghia apod.
Ford Mondeo: minifacelift pro nový modelový rok
Seznam kapitol
  1. Podrobně o faceliftu, výbava Titanium X, fotogalerie
  2. Vylepšená výbava Ghia, Trend a Ambiente, motory, bezpečnost

Ford Mondeo vstupuje do nového modelového roku 2006 s několika malými úpravami techniky i vzhledu. Vůz dostane nepatrně upravené přední světlomety a nárazník stejně jako mřížku chladiče - ta má ve standardu chromování i od nejnižších verzí. V interiéru najdete nové povrchové materiály, vyšší výbavy dostanou více chromovaných doplňků; akční model Titanium X se stal součástí standardní nabídky. Ve výbavě přibude bluetooth handsfree či možnost připojení iPodu a dalších externích MP3 přehrávačů. Pokud jde o techniku, byla zlepšena odezva brzdového systému.


Doplněna tisková zpráva: Modely Ford Mondeo si i po modernizaci podržely svůj nadčasově elegantní design, působí však ještě luxusněji a zřetelnější je i jejich sportovní šarm.

Vylepšení vzhledu

K drobným změnám patří například použití řady chromovaných detailů na karoserii i v interiéru nebo čiré sklo u koncových světel u čtyř a pětidveřových modelů. Na pohled snadno viditelné je také nové řešení spodní části zadního nárazníku u těchto verzí – spodní část nárazníku nese červená odrazová skla, jež jsou nejenom estetickým, ale také vysoce funkčním prvkem.

Všechny verze řady Mondeo mají nově řešenou horní i dolní část masky chladiče. Modely Ghia a Titanium dostaly nárazníky v barvě karoserie s originálně tvarovanou spodní částí, které jsou součástí „osobnosti“ také derivátů řady „X“. Modely Ghia X a Titanium X mají v barvě karoserie vyvedené i ochranné lišty začleněné do nárazníků. Boční směrová světla jsou zasazená do předních blatníků a krytá čirým sklem.

Modernizace Mondea se nedotkla pouze designu jeho exteriéru a interiéru, specialisté automobilky Ford provedli řadu cílených zásahů i do konstrukce vozu, tak, aby jeho ovládání bylo ještě snazší a příjemnější.

Výkonné brzdy Fordu Mondeo nebylo třeba nijak vylepšovat, pokud jde o jejich výkon, konstruktérům se však přesto podařilo provést takové zásahy do jejich systému, díky kterým má řidič z pedálu brzdy ještě lepší pocit – cítí ještě bezprostřednější odezvu vozu na stlačení pedálu brzdy.

Vozy Mondeo vybavené šestistupňovou manuální převodovkou Durashift dostaly řadicí páky s pojistkou, která brání nechtěnému zařazení zpětného chodu – zpátečku lze nyní zařadit až po posunutí pružinou jištěného pojistného kroužku na dříku řadicí páky.

Zákazníci mají k dispozici vysoce kvalitní hands-free telefonní sady, přičemž dvě z nabízených sad využívají technologii bezdrátového přenosu dat BluetoothTM. Špičkové telefonní sady jsou dokonce vybaveny hlasovým ovládáním, které výrazně zvyšuje bezpečnost jízdy, protože řidič se může stále plně soustředit na dopravní situaci. Hlasovými pokyny je možné ovládat i některé palubní přístroje, jako je např. autorádio nebo klimatizace.

Uživatelé moderních osobních audiosystémů, jako jsou např. přehrávače I-Pod nebo MP-3 přehrávače, ocení, že palubní systém modelů Mondeo je díky konektoru v palubní schránce připravený na propojení s výše uvedenými přístroji - standardizovaný „jack“ konektor o průměru 3,5 mm umožňuje propojení audiosystému vozu s přenosnými osobními přístroji. Řidič nebo některý z pasažérů prostě jenom pomocí konektoru propojí svůj I-Pod, MP-3 přehrávače nebo discman, a vysoce kvalitní palubní audiosystém modelů Mondeo se postará o prvotřídní reprodukci „donesené“ hudby.

Modelová řada Mondeo nabízí po modernizaci zákazníkům vyšší hodnoty a dává jim širší možnost výběru. Jednotlivé modelové verze jsou připraveny tak, aby si v konečném součtu mohl vybrat svůj optimální model každý zákazník – ať už preferuje okázalý komfort, styl nebo dynamiku a vysoké výkony.

Titanium X ve standardní nabídce

Modelovou řadu Mondeo, která staví na provedeních čtyřdveřový sedan, pětidveřový hachtback a kombi, tvoří následující verze:

Na vrcholu modelové řady Mondeo stojí i nadále verze Mondeo ST 220, která sází především na vysoké výkony a dynamiku a o jejíž pohon se stará atmosféricky plněný třílitrový šestiválec Duratec V6 o výkonu 226 k.

Mondeo Titanium X bylo na trh uvedeno na podzim roku 2004 jako limitovaná série. Mimořádný zájem zákazníků o tyto ušlechtilé vozy však přesvědčil vedení automobilky Ford o zařazení modelů Mondeo Titanium do stálé nabídky značky Ford. Vozy Mondeo Titanium se profilují jako sofistikovaná „techno“ alternativa tradičněji pojatých vrcholných modelů Mondeo Ghia.

Mezi nejzřetelnější stylistické detaily modelů Mondeo Titanium patří především:

  • Osobitě pojatá mřížovitá výplň masky chladiče
  • Pozměněný tvar spodní částí předních a zadních nárazníků probarvených do odstínu karoserie
  • Originální šestnáctipalcová litá kola s pochromovaným krytem náboje
  • Nově řešené zapuštěné místo pro zadní registrační značku u modelů kombi

Interiér omlazeného Mondea Titanium tíhne ke stylu „techno“, k nejvýraznějším prvkům patří:

  • Prohnutá dekorativní lišta ve výplni předních dveří v provedení „Titanium“ a ve stejném dekoru vyvedený rámeček palubních hodin a manžeta řadicí páky
  • Unikátní černé (Midnight Black Waffle) provedení povrchu palubní desky, středového panelu a části dveřních výplní
  • Modely Mondeo Kombi Titanium a Titanium X mají zadní okna s úpravou, chránící interiér před pohledy zvenčí

Styl „techno“ dovádí nejdále Mondeo Titanium X, které kromě všech designerských prvků modelů Titanium mají navíc také:

  • Výplň horní masky chladiče v lesklém provedení
  • Ochranné lišty předních a zadních nárazníků v barvě karoserie
  • Chromem ozdobený spodní otvor pro přívod vzduchu k motoru a brzdám
  • Pětipaprsková sedmnáctipalcová litá kola originálního designu
  • Osobité čalounění dveřních výplní a unikátní provedení povrchu palubní desky, středového panelu a
  • částí dveřních výplní
  • Potahy sedadel Alcantara

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Podrobně o faceliftu, výbava Titanium X, fotogalerie
  2. Vylepšená výbava Ghia, Trend a Ambiente, motory, bezpečnost
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků