Ford Mondeo má po modernizaci. Nově přichází i jako hybridní kombík

Na bruselském autosalonu se představí modernizace Fordu Mondeo. Kromě nepatrných změn je hlavním tahákem příchod hybridního kombíku.

Po stránce vzhledu je modernizace Fordu Mondeo opravdu střídmá a není třeba ji detailně rozebírat kromě toho, že v nabídce sedanu i kombi se objevují nové odstíny laku karoserie, designy kol a typy polstrování a obložení interiéru. Varianty s automatickou převodovkou dostávají nový otočný volič na středovém panelu z posledního Focusu a také dodatečný USB port.

K voliči převodovky se každopádně u Mondea váže zavedení nejnovější osmistupňové automatické převodovky, namísto dosavadního šestistupňového automatu PowerShift. Mimo to již Ford vybavil Mondeo i novým adaptivním tempomatem s funkcí Stop/Go a aktualizací prošel omezovač rychlosti spolupracující s funkcí čtení dopravních značek.

Co mají společného Ford Mustang Shelby GT500 a Chevrolet Corvette?

Co mají společného Ford Mustang Shelby GT500 a Chevrolet Corvette?

Pod kapotu Mondea se teď mimochodem dostává i nový dvoulitrový diesel EcoBlue ve třech výkonnostních specifikacích – 88 kW (120 koní), 110 kW (150 koní) a 140 kW (190 koní). U dvou nejvýkonnějších verzí je motor spojen právě s novým automatem, zatímco nejslabší verze spoléhá na šestistupňový manuál. U všech je pak dostupná možnost pohonu všech kol.

Dosavadní benzinová patnáctistovka EcoBoost o výkonu 121 kW (165 koní) v nabídce zůstává a je párována buď s šestistupňovým manuálem, nebo starším šestistupňovým automatem.

Globální aliance VW a Fordu potvrzena. Očekávejte nové dodávky i pick-upy

Globální aliance VW a Fordu potvrzena. Očekávejte nové dodávky i pick-upy

S modernizací pak Ford uvádí nově i hybridní variantu Mondea kombi. Její ústrojí kombinuje benzinový dvoulitr s Atkinsonovým cyklem spalování, malý startér/generátor a lithium-iontovou baterií o kapacitě 1,4 kWh. Systémový výkon hybridu je 137 kW (187 koní). Nejedná se o plug-in hybrid, tudíž k dobíjení dochází hlavně rekuperací při brzdění.

Stejné hybridní ústrojí již Ford nabízí také u sedanu. U kombi se mimochodem zástavbou zmenšuje kapacita zavazadlového prostoru vůči klasickým spalovacím variantám. Novinka tak nabízí kufr o objemu 403 litrů, respektive 1508 litrů po složení zadních sedaček. Oproti normálním 500 až 1605 litrům.

Přesné datum uvedení na český trh zatím neznáme, stejně jako cenovky nových verzí Mondea.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 192 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků