Ford Mondeo má po modernizaci. Nově přichází i jako hybridní kombík

Na bruselském autosalonu se představí modernizace Fordu Mondeo. Kromě nepatrných změn je hlavním tahákem příchod hybridního kombíku.

Po stránce vzhledu je modernizace Fordu Mondeo opravdu střídmá a není třeba ji detailně rozebírat kromě toho, že v nabídce sedanu i kombi se objevují nové odstíny laku karoserie, designy kol a typy polstrování a obložení interiéru. Varianty s automatickou převodovkou dostávají nový otočný volič na středovém panelu z posledního Focusu a také dodatečný USB port.

K voliči převodovky se každopádně u Mondea váže zavedení nejnovější osmistupňové automatické převodovky, namísto dosavadního šestistupňového automatu PowerShift. Mimo to již Ford vybavil Mondeo i novým adaptivním tempomatem s funkcí Stop/Go a aktualizací prošel omezovač rychlosti spolupracující s funkcí čtení dopravních značek.

Co mají společného Ford Mustang Shelby GT500 a Chevrolet Corvette?

Co mají společného Ford Mustang Shelby GT500 a Chevrolet Corvette?

Pod kapotu Mondea se teď mimochodem dostává i nový dvoulitrový diesel EcoBlue ve třech výkonnostních specifikacích – 88 kW (120 koní), 110 kW (150 koní) a 140 kW (190 koní). U dvou nejvýkonnějších verzí je motor spojen právě s novým automatem, zatímco nejslabší verze spoléhá na šestistupňový manuál. U všech je pak dostupná možnost pohonu všech kol.

Dosavadní benzinová patnáctistovka EcoBoost o výkonu 121 kW (165 koní) v nabídce zůstává a je párována buď s šestistupňovým manuálem, nebo starším šestistupňovým automatem.

Globální aliance VW a Fordu potvrzena. Očekávejte nové dodávky i pick-upy

Globální aliance VW a Fordu potvrzena. Očekávejte nové dodávky i pick-upy

S modernizací pak Ford uvádí nově i hybridní variantu Mondea kombi. Její ústrojí kombinuje benzinový dvoulitr s Atkinsonovým cyklem spalování, malý startér/generátor a lithium-iontovou baterií o kapacitě 1,4 kWh. Systémový výkon hybridu je 137 kW (187 koní). Nejedná se o plug-in hybrid, tudíž k dobíjení dochází hlavně rekuperací při brzdění.

Stejné hybridní ústrojí již Ford nabízí také u sedanu. U kombi se mimochodem zástavbou zmenšuje kapacita zavazadlového prostoru vůči klasickým spalovacím variantám. Novinka tak nabízí kufr o objemu 403 litrů, respektive 1508 litrů po složení zadních sedaček. Oproti normálním 500 až 1605 litrům.

Přesné datum uvedení na český trh zatím neznáme, stejně jako cenovky nových verzí Mondea.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků