Volkswagen Passat i Ford Mondeo nedávno prošly generační obměnou.

Volkswagen Passat i Ford Mondeo nedávno prošly generační obměnou.

Fordův diesel má o 10 Nm vyšší točivý moment než ten ve Volkswagenu…

Fordův diesel má o 10 Nm vyšší točivý moment než ten ve Volkswagenu…

…v Passatu však jeho hodnota neklesne pod maximum v širším rozsahu otáček.

…v Passatu však jeho hodnota neklesne pod maximum v širším rozsahu otáček.

K měření dynamiky jsme použili Vbox od britské firmy Racelogic.

K měření dynamiky jsme použili Vbox od britské firmy Racelogic.

Především díky dvouspojkové převodovce byl Passat v akceleraci 0-100 km/h…

Především díky dvouspojkové převodovce byl Passat v akceleraci 0-100 km/h…

…o 0,68 sekundy rychlejší než Ford s manuální převodovkou.

…o 0,68 sekundy rychlejší než Ford s manuální převodovkou.

Graf zrychlení z klidu na 150 km/h dobře ukazuje, že Mondeo ztrácí hlavně při řazení. Od semaforů vyrazí dokonce rychleji než Passat.

Graf zrychlení z klidu na 150 km/h dobře ukazuje, že Mondeo ztrácí hlavně při řazení. Od semaforů vyrazí dokonce rychleji než Passat.

Hodnoty zpomalení vyznívají jednoznačně ve prospěch Fordu, rozhodují však doslova až poslední metry, kdy vstupuje do hry intervence ABS.

Hodnoty zpomalení vyznívají jednoznačně ve prospěch Fordu, rozhodují však doslova až poslední metry, kdy vstupuje do hry intervence ABS.

Fordův diesel má o 10 Nm vyšší točivý moment než ten ve Volkswagenu…
…v Passatu však jeho hodnota neklesne pod maximum v širším rozsahu otáček.
152
Fotogalerie

Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi vs. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI

Postavili jsme proti sobě dva nejvážnější soupeře ve střední třídě, a to ve velmi žádaném provedení s karoserií kombi a dieselem o objemu 2,0 l. Po srovnání dynamiky a prostornosti nyní konečně přichází řada na úplný srovnávací test.

Kapitoly článku:


Ford Mondeo versus Volkswagen Passat. Dva z nejprodávanějších modelů evropské střední třídy, které musí vyhovět i velmi náročné klientele. Zatímco v západní Evropě to bývají typická auta obchodních cestujících, na českém trhu jsou Mondeo i Passat častými služebními vozy i na vysokých manažerských postech v nadnárodních společnostech. Jezdí s nimi (mimo jiné) lidé, jejichž měsíční plat se počítá ve statisících korun. A ti se jen tak s něčím nespokojí.

Oba v nové generaci

Letitá přetahovaná vstoupila nedávno do dalšího kola, protože oba soupeři dorazili na trh v nových generacích. Všemi novinkami se tentokrát zabývat nebudeme, vždyť nový Ford Mondeo i nový Volkswagen Passat jsme už podrobili redakčním testům:

Tentokrát se budeme soustředit „jen“ na vzájemné porovnávání obou rivalů. Oba soupeři se dostavili ke duelu na letišti u středočeských Hoškovic v téměř totožné specifikaci, s karoserií kombi a vznětovým čtyřválcem 2,0 l, naladěným na shodných 150 koní. Jen převodovky nebyly úplně shodné. Zatímco Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi 110 kW měl šestistupňový manuál, Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 110 kW přijel s dvouspojkovou skříní DSG.

Ford Mondeo kombi vs VW Passat Variant 153.jpgFord Mondeo kombi vs VW Passat Variant 151.jpgFord Mondeo kombi vs VW Passat Variant 152.jpg
Ford i Volkswagen nabízejí dvoulitrový diesel v několika stupních výkonu, my jsme do testu vybrali variantu 110 kW (150 koní)

I tak je Passat podle oficiálních údajů o 56 kilo lehčí než Mondeo. Abychom měli od začátku jasno, zde jsou klíčové oficiální údaje obou soupeřů:

Ford Mondeo kombi vs. Volkswagen Passat Variant: technické parametry
Motorizace Ford Mondeo 2.0 TDCi VW Passat 2.0 TDI DSG
Převodovka 6st. manuální 6st. DSG
Max. výkon (kW/k) 110/150 110/150
v ot./min. 3500 3500-4000
Max. točivý moment (Nm) 350 340
v ot./min. 2000-2500 1750-3000
0-100 km/h (s) 9,4 8,9
Max. rychlost (km/h) 210 216
Provozní hmotnost (kg) 1597 1541
Celková hmotnost (kg) 2330 2130

U aut s tak rozsáhlým sortimentem příplatkové výbavy, jako nabízejí oba soupeři, je třeba počítat s tím, že reálná provozní hmotnost konkrétního kusu se může od té udávané i dost dramaticky lišit.

Ford Mondeo TDCi vs VW Passat TDI v testu AutoRevue.cz 200.jpgFord Mondeo TDCi vs VW Passat TDI v testu AutoRevue.cz 197.jpgFord Mondeo TDCi vs VW Passat TDI v testu AutoRevue.cz 198.jpg
Mondeo i Passat prošly na sklonku loňského roku generační obměnou

A ještě jeden údaj, který může do výsledků promluvit: pneumatiky. Ani jeden z rivalů nepředstoupil na kolech, která výrobce montuje sériově.

Mondeo se vybavilo 17palcovými koly s pneumatikami Michelin Primacy 3 235/50 R17, Passat měl 18“ ráfky obuté do plášťů Continental ContiSport Contact 5 235/45 R18.

Uvidíme, jak se pneumatiky odrazí v hodnocení dynamiky a jizdních vlastností. K tomu ale dospějeme až později. V následující kapitole budeme zkoumat design a interiéry obou aut:

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat je právem považován za vzor auta střední třídy. Zejména kombi Passat Variant s motorem TDI je v ČR velmi populární služební vůz mezi manažery. V současné době se prodává už osmá generace Passatu. V roce 2019 překonal model 30 milionů prodaných kusů.

Ceny a výbava • Facelift 2019 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE • Test VW Passat Variant 2.0 TDI

Doporučujeme

Články odjinud