Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi vs. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI

33 komentářů

Pavel
13. února • 18:42

Děkuji, recenzi jsem si přečetl s chutí........... po celou dobu na mě působila nestranně a domnívám se, že nebyla napsána s úmyslem jakkoli prosazovat některý z hodnocených vozů. Bravo, jen tak dál a nenechat se znechutit zarytými příznivci jedné ze značek, kteří většinou nedokáží "ustát" konstruktivní kritiku jejich adorovaného miláčka.

Petr
12. října • 20:30

Test se mi líbil. Když jsem odečetl od celkové hmotnosti hmotnost pohotovostní u obou aut a výsledek jsem porovnal, tak mi vyšel rozdíl 144 kg ve prospěch Mondea, což je celkem dost. Snad jsem neudělal chybu.

Ivan
28. prosince • 20:10

tak ceny Ford Mondeum combi s cenou do 25 000 eur má daleko viac výbav ako VW passat,ktorý má len mech klimu nemá ani tempomat oproti vyrievaniu pred skla,pred sedadiel autom dual klimu etc etc
pred a zad park senzory,navigáciu, etc etc takže volkswageny vcetne VW skodoviek su predražené...a co ziskate predajom sa tomu nevyrovná urcite si nekupim ani použitý passat etc.etc...takže schade aj preto su pre mna nemecké autá a ich deriváty nesympatické...dnes rovnako aj viac spolahlivé su iné značky maju aj vacsiu záruku a nie 4 roky alebo 60 000 ubohých km...:-O

Josef_kd
25. února • 14:47

Hyundai forever :-)

Ellesmérys
28. prosince • 1:09

Komu bylo jasný, že tu zas budou konspirátoři, jak je to celý zaplacený jako PR článek koncernu. B-] Už je to docela trapný, najde se to asi u 90% článků o Škodovce nebo VW :-P Co bude příště? Klub přátel UFO doporučuje značku -"- ?

K&K&K
26. prosince • 23:12

Poznámka ke kapitole 4 Dynamika. Tvrzení, že Mondeo zrychluje hůře díky manuální převodovce je konina. Samotný výrobce udává, že s manuálem zrychluje Mondeo lépe (9,4 sec.) než s PowerShiftem (10,0 sec.). Takže kdyby jste postavili proti sobě obě auta v automatu, tak rozdíl bude s největší pravděpodobností ještě větší (pravděpodobně plus další 0,5-0,6 sec.).

Petr
16. září • 15:52

Dobrý den,
děkuji za kvalitní srovnání.
Nikde jsem však nenašel údaj o reálné spotřebě při testu.
Bylo by možno doplnit?Děkuji

Maross
24. června • 20:18

Pekný test. Keď už poukazujete na to, že sa netestovali autá s rovnakou prevodovkou, netreba zabúdať aj na komfort. Predsa Mondeo má 17 a Passat 18 kolesá. Takže tam nejaký rozdiel v komforte predsa len bude. Mám Passata na 17 a nepripadá mi nekomfortný, a ani zadná náprava neduní. Pri testovanej predvádzačke a aj po prevzatí nového auta sa mi zdalo nekomfortné. Potom som premeral tlak v pneu a zistil som kde je chyba. Totižto aj predvadzačka aj moje auto bolo dodané na max. tlaku v pneu - 3,1...po natlakovani na normálnu hodnotu sa komfort nedal porovnať. A ešte poznámka k výbavám - Comfortline má v led zadné bez príplatku, pripláca sa len za stmavenie a inú grafiku brzdových svetiel.

Choroš
25. června • 9:58

Díky za postřeh, vidíš, mně přišla předváděčka Passatu na 18 taky docela tvrdá, mohlo to být i tlakem v pneu. Bohužel, údajně to tak dělá řada automobilek.

trent
25. června • 17:54

Protože co je tvrdé, je sportovní. A to dneska přeci lidi chtějí. :-D

dpcstb
24. června • 19:29

preco passat pod 20km/h zle brzdi?

mpolan
24. června • 21:26

Blbě nastavené ABS.

jouda
24. června • 19:01

Když už se porovnávají rychlostní "dovednosti" stejně výkonných aut, proč je tedy u jednoho auta manuál a u druhýho automat??

jouda
25. června • 22:05

Redakce / pan Červenka neprozradí, proč?

Pepa
24. června • 18:59

VW je strašná kopírka, vyloženě od Mondea okopírovali světla a masku.

Verny
24. června • 15:34

Asi opravdu nejlepší a hlavně nestranný test obou rivalů. Mám ale jednu zásadní připomínku. nechápu jak může někdo napsat že sedáky Mondeo 48cm jsou stejně komfortní jako sedáky v Pasatu o délce 52 cm a navíc s možností prodloužení . Sorry ale i miniauta mají dnes délku sedáků pod 50 cm velmi zřídka.

Tomáš Pernica
24. června • 16:47

Jezdím Mondeem a musím říci, že sedáky jsou kratší i jak v dvojkové Octavii. Není to nic tragického, ale mohly být delší. Měřím 185 cm.

Choroš
24. června • 14:44

Díky za velmi propracovaný a střízlivý test. Výsledkem testu je, že ať si vyberete jedno nebo druhé, rozdíl nebude velký a v obou případech uděláte dobře. Nářky nad neobjektivitou hodnocení jsou mimo.

clanek
24. června • 12:17

Test se mi libil, nepripada mi proti mondeu zaujaty. Obe to budou bezesporu velice dobre auta, pak rozhoduji 1) detaily a 2) osobni preference tu a tam. Autorovi vyslo jako lepsi VW, me by treba vyslo lepe Mondeo, proto jeste nebudu tvrdit ze je test zaplaceny nebo tak. Autorovi dekuju a palec hore pro Mondeo (tizsi a pohodlnejsi auto co krom primky nejede hur pro me za trochu horsi interier stoji).

Ivan
24. června • 11:34

to ani nemusím čitať,už viem,kto je viťazautovolkswagenrevue!B-]

mpolan
24. června • 11:34

Proč v celém průběhu testu to passatí "o trochu lépe" nevidím, ačkoli závěr to tak jednoznačně definuje? Dynamická měření jednoznačně "zprzněná" rozdílnými převodovkami. Vnitřní prostor srovnatelný, zavazadlový lepší u Mondea, jízda lepší u Mondea... tak nevím. Asi zase novilhařina.

Quebe
30. června • 23:41

Protože je to jen prázdná fráze, používaná pro odůvodnění výhry VW vs, cokoliv napříč všemi médii. Volitelně lze nahradit větou "Ačkoliv je "cokoliv" lepší tam a tam, VW nikde zásadně neztrácí a v průměru umí vše velmi dobře."Vždycky, když v nějakém místním plátku vidím, že test nevyhrál koncern, tak si to číslo schovám. No, řekněme, že problémy s prostorem pro uskladnění v dohledné době řešit nemusím :-D

stanley
24. června • 11:20

komu bolo jasne este pred precitanim testu, ze vyhra Prassat? :)

veto
25. června • 10:50

v ziadnom pripade nie som vw pozitiv, ale sedel som v oboch autach a za mna je passat jednoznacne lepsie auto. Dokonca v tom pasate je aj viac miesta, ked som si sadol "za seba".
materialy su v pasate lepsie ako superb, mondeo ma materialy zhruba na urovni noveho superb, tj nie zle, ale da sa to aj lepsie. Mondeo by som skor provnaval s novym superb, ale prehral by aj tam, pohorel by na uzitkovych vlastnostiach.

pet
24. června • 9:07

jeste by stalo do verdiktu uvest ze je jasne ze po peti letech prodate mondeo za polovinu ceny passata a to je dost zasadni :-(

Jan Novak
27. června • 19:30

a jak se do cen promítne to, že vám Passata ukradnou a pokut nemáte pojistku s GAP zaplatíte to částečně ze svých, bez pojistky..., Passat je jedno z nejkradenějších aut, pojistka je na něj mésíčně o několik tisíc vyšší než na Mondeo

martin
24. června • 10:10

tak si este raz pozri autobazare a cennik novych aut a zistis, ze si na nule.

Pepe_____
24. června • 9:43

Za predpokladu, ze vam ho za tych 5 rokov neukradnu :-P
Pretoze mytus "VW = lacne nahradne diely"....

veto
25. června • 10:47

vsak z lopiek mas lacne nahradne diely, nie?

Pepe_____
25. června • 10:58

Ano, prave preto je to iba mytus. Lacne diely na na trh dostavaju z kradnutych aut (ofiko "z vrakoviska")....

mrazik
24. června • 9:41

Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi ročník 2010 cca 200 tisíc Kč
VW Passat kombi 2.0 TDi ročník 2010 cca 250 tisíc KčNějak tu polovinu ceny nevidím nebo špatně počítám. Pokud se divam dobre do ceniku a dle zkusenosti je Mondeo levnejsi nez Passat, takze pri prodeji je rozdil defacto nula.

Ne321
24. června • 21:06

Aktualni Mondeo je ve skutecnosti drazsi nez Passat. Vyjde o malinko levneji jen v techo zakladnich vybavach, ale jakmile si priplatite na silnejsi motory, lepsi vybavu, nejake asistenty, tak jste nad cenou Passatu. Samozrejme nemluvim o faktu, ze jsou veci, ktere si do Passat muzete priplatit a v Mondeu vubec nejsou typu DSG prevodovky, silne diesely nebo nektere pokrocilejsi prvky vybavy.

mrazik
25. června • 9:49

S tou vyssi cenou by to chtelo konkretni priklad.
Mondeo samozrejme nabizi dvouspojkovou prevodovku, bohuzel jen pro naftu a to uznavam je skoda, protoze 2.0 EB by Powershift slusel.
Mondeo nabizi 2.0 TDCi bitrubo 154kW. Pro nekoho je to malo, pro jineho dost, to uz je na konkretnim ridici.

Doporučujeme

Články odjinud