Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi vs. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI

Postavili jsme proti sobě dva nejvážnější soupeře ve střední třídě, a to ve velmi žádaném provedení s karoserií kombi a dieselem o objemu 2,0 l. Po srovnání dynamiky a prostornosti nyní konečně přichází řada na úplný srovnávací test.
Seznam kapitol
  1. Soupeři se představují
  2. Design a interiér
  3. Vnitřní prostor
  4. Dynamika, brzdy, odchylka rychloměru
  5. Chování na silnici a dojem z jízdy
  6. Ceny a výbava; Verdikt
  7. Technické údaje
  8. Kompletní fotogalerie

Ford Mondeo versus Volkswagen Passat. Dva z nejprodávanějších modelů evropské střední třídy, které musí vyhovět i velmi náročné klientele. Zatímco v západní Evropě to bývají typická auta obchodních cestujících, na českém trhu jsou Mondeo i Passat častými služebními vozy i na vysokých manažerských postech v nadnárodních společnostech. Jezdí s nimi (mimo jiné) lidé, jejichž měsíční plat se počítá ve statisících korun. A ti se jen tak s něčím nespokojí.

Oba v nové generaci

Letitá přetahovaná vstoupila nedávno do dalšího kola, protože oba soupeři dorazili na trh v nových generacích. Všemi novinkami se tentokrát zabývat nebudeme, vždyť nový Ford Mondeo i nový Volkswagen Passat jsme už podrobili redakčním testům:

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Test VW Passat Variant 2.0 TDI: Skvělý, nikoliv však bezchybný  

Test VW Passat Variant 2.0 TDI: Skvělý, nikoliv však bezchybný  

Tentokrát se budeme soustředit „jen“ na vzájemné porovnávání obou rivalů. Oba soupeři se dostavili ke duelu na letišti u středočeských Hoškovic v téměř totožné specifikaci, s karoserií kombi a vznětovým čtyřválcem 2,0 l, naladěným na shodných 150 koní. Jen převodovky nebyly úplně shodné. Zatímco Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi 110 kW měl šestistupňový manuál, Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 110 kW přijel s dvouspojkovou skříní DSG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford i Volkswagen nabízejí dvoulitrový diesel v několika stupních výkonu, my jsme do testu vybrali variantu 110 kW (150 koní)

I tak je Passat podle oficiálních údajů o 56 kilo lehčí než Mondeo. Abychom měli od začátku jasno, zde jsou klíčové oficiální údaje obou soupeřů:

Ford Mondeo kombi vs. Volkswagen Passat Variant: technické parametry
Motorizace Ford Mondeo 2.0 TDCi VW Passat 2.0 TDI DSG
Převodovka 6st. manuální 6st. DSG
Max. výkon (kW/k) 110/150 110/150
v ot./min. 3500 3500-4000
Max. točivý moment (Nm) 350 340
v ot./min. 2000-2500 1750-3000
0-100 km/h (s) 9,4 8,9
Max. rychlost (km/h) 210 216
Provozní hmotnost (kg) 1597 1541
Celková hmotnost (kg) 2330 2130

U aut s tak rozsáhlým sortimentem příplatkové výbavy, jako nabízejí oba soupeři, je třeba počítat s tím, že reálná provozní hmotnost konkrétního kusu se může od té udávané i dost dramaticky lišit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mondeo i Passat prošly na sklonku loňského roku generační obměnou

A ještě jeden údaj, který může do výsledků promluvit: pneumatiky. Ani jeden z rivalů nepředstoupil na kolech, která výrobce montuje sériově.

Mondeo se vybavilo 17palcovými koly s pneumatikami Michelin Primacy 3 235/50 R17, Passat měl 18“ ráfky obuté do plášťů Continental ContiSport Contact 5 235/45 R18.

Uvidíme, jak se pneumatiky odrazí v hodnocení dynamiky a jizdních vlastností. K tomu ale dospějeme až později. V následující kapitole budeme zkoumat design a interiéry obou aut:

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Soupeři se představují
  2. Design a interiér
  3. Vnitřní prostor
  4. Dynamika, brzdy, odchylka rychloměru
  5. Chování na silnici a dojem z jízdy
  6. Ceny a výbava; Verdikt
  7. Technické údaje
  8. Kompletní fotogalerie
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků