Ford Mondeo kombi 2,0 TDCi: stěhovák před důchodem (test)

64 komentářů

Milan
25. září • 19:56

Docela vtipně autor popisuje jak předchozí verze měla tolik výbavy až to bylo nepřehledné.Ale ford se polepšil výbavu zredukoval a terazky je to přehledné.:-))
A ta hlučnost motoru,no nevím,ale novodobá tdi-no komment.

superkutil
10. září • 9:06

Mám Mondeo 2.2TDCI Ghia + verzi MKV (2007) a předtím jsem měl Mondeo z roku 1999 1.8 benzín a tak mohu srovnávat. Obě verze jsou kombi. Jako největší zlepšení vidím podvozek, který lépe sedí ve vyšších rychlostech, prostor na zadních sedačkách (který se zvětšil) a motor, který má úžasný zátah ve 2000ot. Bohužel má motor rychlý pokles momentu s otáčkami a tak je max. výkon už v 3500ot. zatímco konkurence ho má až ve 4000ot. Díky tomu má Mondeo problém v rychlostech nad 180km/h. Naopak jako výrazné zhoršení vidím přední sedačky a prostor řidiče. Sedačky jsou oproti předchozímu modelu užší a méně pohodlné a na nohy je také méně místa. Další zhoršení vidím v ergonomii interiéru, která mi připadá méně intuitivní jak u staršího Mondea. Předchozí verze byla o 150kg lehčí, což mělo vliv na lepší dynamiku předchozí verze.Pokud to mám shrnout, tak oproti starší verzi je popisovaný model bezpečnější, těžší (horší dynamika), má finančně nákladnější servis, dražší pneumatiky, horší ergonomii interiéru, horší sedačky. Mondeo do roku 2000 byl pohodlný americký vůz, Mondeo od 2000 je studený, luxusní a bezpečný německý vůz.

mpik
30. března • 18:49

Dnes jsem absolvoval zkušební jízdu ve Ford Mondeo kombi 2.0 GHIA 6.rychl. Jde o vůz z roku 2003, s maximální výbavou a má najeto necelých 100 tkm. Nebyl bourán, koupen v ČR a pravidelně servisován. Uvádím zde první dojmy: hluk jsem nevnímal - možná je to tím, že denně túruju po dálnicích služební Fabii s nejslabším benzinovým motorem. Rez na spodku dveří jsem viděl, prý je záruka 12 let na karoserii a dveře vymění v rámci záruky za nové postupně. Lze tomu věřit? Během testovací jízdy ukazoval palubní počítač spotřebu 6.6l/nafty. To mi přijde rozumné a v pohodě. Akcelerace taky dobrá. Mám 190 cm a posez mi vcelku vyhovoval, necítil jsem žádné problémy. Zajímalo by mne, které části tohoto auta jsou obecně nejporuchovější a kolik stojí jejich oprava, příp. koupě dílu. Mírně sjeté byly pneu - cca 3 mm vzorek. Viděl bych to na 10 tkm (jedna sezóna v mém případě), poté nové. Za kolik je lze pořídit? Kolik je adekvátní cena za takovéto auto? (prosím o opravdu reálný odhad) Na co bych se měl při důkladné prohlídce zaměřit? Co dál poradíte? Díky -mpik-

O.J.
1. dubna • 14:32

300 000.- B-]

Karel Frey
2. dubna • 16:27

Právě sem dovezl pro sebe z německa 10/2003 TDCi model 2004 nejto 148000km 1.majitel ESP ´, šíbr ,klima, vyhř.přední okno senzor na stěrače samoztmavovací zrcátko a dal jsem za něj i s přihlášením a dovozem 235000kč takže v čechách prodejné za 270000kč.Inu u nás se pořád máme dobře, každopádně pořád doporučuji dovoz.

rockblock
17. dubna • 14:07

po 160.000 km odchadza napinak remena, nutna jeho vymena aj s remenom, oprava asi za 8000 Kc, treba kuknut aj brzdy, mozu byt zjazdene aj kotuce predne. Ak sa ale jazdilo na normalnych cestach a liala sa tam normalna nafta, tak do neho netreba nic davat, olej a naftu... a samozrejme kazdych 20.000 km pravidelna prehliadka. Hovorim z vlastnej skusenosti, moje ma 176.000 km za necele tri roky. Nikde hrdza, nikde netestnosti, tlmice aj gulove capy v poriadku. Palubka nevrze, skratka vsetko je tam, kde ma byt, nic viac, nic menej...

mpik
17. dubna • 15:45

Tohle prý nemá řemen ale řetěz?! Bohužel autům nerozumím a musím věřit tomu co mi řeknou. Prý je řetěz i lepší... Ale třeba mluvím o něčem jiném... Normální nafta - kde radíte tankovat?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
rockblock
17. dubna • 18:44

retaz samozrejme ma, je to rozvodna retaz, ale remen ma tiez, ten zenie napriklad kompresor ked zapnes klimu...retaz je inak bezudrzbova, tieto remene gumene a treba ich menit.naftu tankujem u Shell, ked som tankoval na OMV, motor bol hlucnejsi. Cim kvalitnejsie palivo, tym tichsi motor. Pri V-Power Diesel to bola absolutna parada, ale aj ten ich normalny diesel je v norme, vstreky by to na tom nemali odist.

mpik
3. dubna • 16:19

Má sice víc najeto, ale cena dobrá. Vybíral jsi na mobile.de, nebo na jiném serveru, nebo jsi jel "na blind"? Je nebourané? Jak jsi to domlouval?

David
20. března • 9:25

Jezdím firemními Fordy, Mondea + Focus II.generace. Po pravdě 2,0 TDCI 96kW v Mondeu je oproti novému TDCi 2,0 100kW, který znám z Focusů, traktor. Na druhou stranu oproti 1,9 TDI je to balzám na uši, s 2,0 TDI si starší TDCi nemá co vyčitat.
Z osobní zkušenosti mohu říc, že současné Mondeo je velmi povedené auto. Držák, který slouží jak má, s výbornými jízdními vlastnostmi a navíc úžasný stěhovák. Díky probíhajícím cenovým akcím jsme poslední Mondea combi 2,0 TDCi koupili levněji než za kolik nám nabízeli podobně vybavenou novou O2 combi 2,0 TDI. V případě volby mezi MOndeem TDCi nebo O2 TDI by moje volba byla jasná!

Sias
21. března • 7:59

Osobně bych si vybral ty O2, i když by byly dražší.

War
21. března • 14:40

ááááá... čím to je, že nepřekvapíš B-]

Jarda
22. března • 8:42

Mám kamaráda, který prodává nové Fordy. Nedávno jsem se byl u něj podívat na autosaloně a bavili jsme se o autech, jak jdou kšefty. Ve chvíli, kdy na place nebyl nikdo, jen my dva, tak mi řekl: pojď se mnou, něco i ukážu.
Otevřel kapotu u naleštěného Mondea a ukázal mi několik míst v motorovém prostoru, kde byla i na tomto novém autě už vidět rez. Jednalo se hlavně u různé úchyty, zavírání kapoty apod. Předtím prodával u Seatu a Ford ho přetáhl k sobě. Podíval se na mne smutně a říkal - tohle tady musím teď prodávat. Takovou rez u Seatu jsem neviděl nikdy....

Pepe
22. března • 14:25

No tak tohle ti nesežeru ani náhodou!!!!! Zkus to někde jinde, ale tady ne. Tady jsi akorát za blbce!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jarda
22. března • 15:41

Já nemám důvod si něco takového vymýšlet - přísahám, že je to pravda!!!! Stalo se to přesně jak jsem popsal, jediné slovo není vymyšlené.Otázka je, jak bylo to Mondeo staré, kde a zajakým podmínek bylo před tím skladováno apod.Ale bylo skutečně rezavé......howgh.A nenadávej do blbců, když nemáš důvod.

Honza
25. března • 23:42

On ti nenadává. Jen konstatuje fakt, že tu jsi za blbce. Takovej blábol, co jsi napsal, nevymyslí ani na Nově:-D

Pepa Vosáhlo
26. března • 11:08

Ja mu verim, o Mondeu jsem slysel podobne historky, skoda, ze nemuzu najit ten clanek, kde o tom psali. Byl to nejaky odborny web, spis pro automechaniky a nemuzu si za boha vzpomenout jak se jmenoval.

Rada
22. března • 8:49

... poté jste se na sebe vášnivě podívali a ruku v ruce jste se vydali do nedalekého lesíka, kde jste se spojili v jedno tělo.
.. krásný příběh. Dojemný...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
RS
22. března • 19:59

Hele dobra historka ale takovych si vymyslim tucet, ale tezko to popre fakt ze za prvnich par mesicu 2007 jjsou modely Fordu- Transit a Focus i Mondeo nesprodavanejsi dovaze modely, a kde je Seat a VW, jo holt vsichni jsou blby a chteji rezata auta.
proste jedniej kdo Fordu konkuruje prodejsnosti je domaci Skoda.
Chapu ze pro nektere lidi je to tezke unest tak pisopu takove pico---viny.

Jarda
22. března • 9:11

Hahahaha...tak to nás nenapadlo:-)Tak to asi děláváš obvykle Ty, že? ;-)

Sias
21. března • 8:08

V Mondeu jsem jel, TDCI 96kw je opravdu zvlastni, ten zvuk by se asi nejlip popsal jako motor s poruchou. :))
Ale perfektni prevodovka a podvozek. Horsi uz jsou materialy v interieru, opravdu si v nem clovek moc luxusne nepripada, takovej plastacek.
O2 je v tomhle uplne jinde, tak o dve tridy, ale Mondeo uz je dedek, takze se ten vek musi projevit.
Horis je to s korozi, Modeo obzvlast, Focus to same v blede modrem. Holt neni pozink jako pozink.

David
21. března • 8:33

Interiér posledního Mondea je výrazně lepší než před lety na počátku výroby. Říci, že O2 je o 2 třídy lepší mi přijde hodně nadnesené!!! Fordů jsme měli za ta léta několik, nejsem si vědom, že by na nich byla koroze. Schválně se pořádně podívám na ty uplně nejstarší. Mondeo, které používám má jen 2 roky a to rozhodně nikde nerezne.

Sias
21. března • 8:46

Já tě tím nechtěl naštvat, je to jen mé tvrzení. Já jsem jel párkrát v Modndeu r.2002. Ale schválně na ty starší mrkni, hlavně spodky dveří, blatníků a předek oťukaný od kamínků. Hodně prý Mondea reznou i na místech co nejsou vidět, paradoxně třeba pod palubní deskou, kde Ford jaksi šetřil s barvou, ale nevím, zda to platí jen pro první roky výroby.
Tak o dvě třídy jsem to přehnal, ale o jednu je lepší určitě, těžko to popsat, prostě si do ní sedneš a vypadá kvalitně, draze, solidně. U Modea jsem měl spíš pocit přesně opačný, tedy, jako "někde ušetřit musíme".
Ale vrtá mi hlavou jedna věc a tou je obrovský pokles ceny. Modea z roku 2001 i novější jsou běžně k mání kolem 200t Kč, to mi hlava nebere, vzhledem k ceně nového auta.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
skip
21. března • 19:36

Tak to je paradoxni, ja jsem shodou okolnosti najezdil pred rokem s Mondeem asi 5.000 km a kdyz jsem presedl do 02, tak prvni dojem byl - hmm, tak tohle je vazne jen nizsi stredni s velkym kufrem. Pristrojovka v Mondeu mi prijde masivnejsi, robustnejsi, mista je vic, proste se citim jako v dospelejsim aute. Tlumeni nerovnosti a jizdni vlastnosti jsou podle mne take o kus dal. Kdybych si mel vybrat mezi 02 a Mondeem, asi bych moc nevahal...

David
21. března • 14:36

Tak jsem ted skouknul jedno Mondeo r.v. 2001, pro informaci najeto 200tis km. Kolem dveří, kufru, blatníky, prahy nikde rez. Pod auto jsem teda nelezl, samo, že jsem neoddělal palubku, ale zvenku prostě nic. Ten interier musíš brát v kontextu roku vzniku. O2 je nový model, a třeba nový Focus neni o nic horší. Mondeo je možná o trochu horší, ale jsem přesvědčen, že nové bude přinejmenším srovnatelné.
On ten pokes ceny je naprosto normální. U nás je nenormální malý pokles cen Škodovek a VW, ale jinak je na tom MOndeo stejně jako Vectra, 406, Laguna, Mazda 6.... Je pravda, že velkou roli hraje to, že Mondeo je velmi oblíbené služební vozidlo a těchto často totálních ojetin se po čase firmy zbavují za zlomek původní ceny a ceny všech Fordů to táhne dolů.

rockblock
21. března • 9:02

odpoved: mondeo (vlastne aj focus) je klasicke fleetove vozidlo, firmy ich beru na tucty, vacsinou leasing, operativny leasing atd... ked skonci splacanie, auto ide prec.. normalne. Aj ja som kupoval z operativneho leasingu, dovoz Francia.co sa tyka hrdzavenia, ked ku mne doslo, malo 160.000 km, tu som zatial najazdil 15.000 a uz mam omlateny predok jak hrom... hruza nase cesty... ale ze by niekde korodovalo, to zatial nie... dufam, ze to tak aj ostane...

hanka
20. března • 19:48

a co teprve i-cdti v accordu.nejtissi nafta co jsem zatim slysela.jinak tdi taky nemusim

jeff
20. března • 22:05

tak zkus třeba 3.0tdi audi a uvidíš, že bude tišší než třeba to mondeo

Roadmaster
21. března • 9:58

Ehm, rád bych připomněl, že 3,0TDI od Audi NENÍ TDI, ale common-rail jako u Mondea...

Cynik
22. března • 19:06

3.0 TDi samozřejmě JE TDi, jak už název těm bystřejším napovídá :-) Akorát má vstřikování common-rail a ne čerpadlo-tryska. Což ovšem samozřejmě neznamená, že to není TDi - TDi je jen obchodní známka. (Je to podobné, jako s quattrem - A6 quattro je quattro stejně jako TT quattro - a je úplně jedno, že jednou je to haldex a podruhé torsen)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
22. března • 19:19

no ono Quattro není jen náhon na všechna kola (tedy obchodní značka). Je to speciální divize Audi, která se stará např. o vývoj sportovních modelů RS a pak je i vyrábí. Něco jako "M" u BMW. ;-)

RS
22. března • 19:47

Proste je promivka , plati se znacka, ale technika scela radova.

David
21. března • 8:36

jistě, že ano. TDCi z Mondea s 96kW neni žádný technologický zázrak. Focus II gen. s novou verzí TDCi je na tom s kulturou výrazně lépe, stejně jako motory od Hondy, HDI atd. Jen říkám, že staré TDCi v Mondeu a "novinka" 2,0 TDI si rozhodně nemají co vyčítat, traktor jeden větší něž druhý.

jeff
20. března • 22:05

a nebo ta honda

20. března • 8:26

.....Přestože si agregát nechá v pohodě líbit i vytočení k čtyřem a půl tisícům otáčkám, dynamice to stejně nesvědčí a je lepší podřadit.....Opravdu PODřadit???

fanda
19. března • 13:51

mam mondeo combi 2001 2,0TDDi 115k a uplne mi prorezli spodni lemy na vsech dverich!! Navic teply motor nestartuje tak jak by mel, zacne se tak nucene "rozbihat" nez naskoci, studeny chytne hned..ve fordu mi nebyli schopny rict cim to je, nemate nekdo podobnou zkusenost? pripadne radu na odstraneni tohoto neduhu? diky

fcc
25. března • 12:41

Mam mondeo 2002. Lemy prorezly, minul rok v rijnu jsem to sel reklamovat (trochu pozde...) reklamace uznana, lemy opraveny. Naprosta spoojenost. Ford Viki Zlin.

Robbert
19. března • 16:17

Zkuste se podívat sem: http://forum.fordclubs.org/viewforum.php?f=10&sid=a6631f4c475638f3224f53cb5986da89 je zde ,mnoho užitečných informací o všem, co souvisí s motory u Mondeí...

rockblock
19. března • 11:45

nevim jaku naftu tam tankujete, ale do mojho mondea tankujem len Shell a je pekne tichucky. Z recenzie mam pocit, ako by ste pisali o nejako koncernovom TDI, to je teprv traktor. Ale povedat o Mondeu, ze duni a pocut ho jak traktor, tak to je dost prehnane. Schvalne som skusal tankovat aj ine znacky nafty, samozrejme najtichsi bol pri VPower Diesel od Shell, najhlucnejsi od nafty z OMV.... a to ma kamarat najazdenych 175.000 km... ked je studeny, robi samozrejme hluk, ale inak tiche auto. Cudna recenzia.

Konig
21. března • 6:39

Tuto motorizaci mel nas soused a musim uznat, ze je to fakt traktor.....i proti TDI

Phil.cz
20. března • 10:10

Já teda přihodím svoji zkušenost s naftou od Shell. Tankoval jsem ji pravidelně dva roky - od koupi vozu. Většinou jsem tankoval v Ostravě, ale při cestách po republice jsem tankoval i na jiných Shell. Za celou tu dobu jsem do auta nalil jiné nafty tak za 300Kč (a to opravdu nekecám). Mým hlavním důvodem byla údajná přítomnost čistícího aditiva. A jak to dopadlo? Jednoho dne jsem zastavil, vypnul motor, a pak už nenastartoval. Auto skončilo v servisu. Z nádrže museli vybrat poměrně velkou usazeninu, která zanesla i čerpadlo a komplet "potrubí". Dokonce vedení dopředu nebyli schopni protlačit tlakem vzduchu. Bylo to prima, protože kromě ceny opravy, jsem přišel o naftu v nádrži, musel jsem zaplatit o dost větší množství čistícího aditiva (toho skutečného), a ještě doplnit naftu do plna, aby se to pořádně pročistilo. Prima prohlédnutí. Teď na Shell zásadně nejezdím - koupil jsem si tam jenom dálniční známku, protože ji jinde neměli.
Jinak vím naprosto přesně, že Shell nabírá naftu z lodí, kam jezdí i jiné firmy, které u nás naftu prodávají. To jsem viděl na vlastní oči několikrát. Jen je otázkou, co s tou naftou nakonec provedou, než nám ji prodají....
PS: Ještě že M. Schumacher nejezdil na naftu, jinak bych naprosto přesně věděl, proč nezískal poslední titul (špatné palivo?). Ty jejich koně z reklamy jim určitě pošli na koliku... :-/

milan
26. listopadu • 9:15

S tou naftou máte absolutní pravdu.Většina čerpaček u nás používá stejnou naftu i benzin pouze je jinak aditivuje.Vím pouze odvou případech kdy se používá jiné palivo a to je čs OMV a bývalý ¨TAMOIL.jinak mondeo je tiché a komfortní ve srovnání s motory TDI,na druhou stranu je HDI od psa v chodu znatelně jemnější ale mondeo má dle mého soudu lepší zátah,ale to je věc názorů.

ja
20. března • 20:29

a nesel jsi s tim do servisu Fordu Dankar co je v ostrave marijankach ? Tam jsou znami podvodnici, brachu od kamose takhle natahli uplne stejne, ale v jeho transitu nasli "vodu" a vadne cerpadlo, oprava za hodne desitek tisic. V jinem servisu mu vymenili v zapalovani nejakou blbost za litr a jezdil vesele dal. Takze pokud si byl tam , videl bych to na stejnpou story,ale ted to nebyla voda ale "usazenina" ....:-)) urcite jsi nebyl u toho, kdyz to rozmontovali , ze ? usazeninu si nabrali naproti na koksovne :-P

Phil.cz
23. března • 22:46

Opravu jsem nedělal v Ostravě. Už nějakou dobu bydlím v Čechách. A vím na 100%, že to nebyl podvod. Zavolal jsem k tomu asistenci, a ten s tím zkoušel všechno možné. Taky to právě zkoušel profouknout vzduchem. Usazenina z nafty to byla prostě určitě. Ono se tomu těžko věří, ale je to prostě tak. Člověk prostě nesmí věřit tolik reklamě. Nafta od Shellu je prostě svinstvo.

Phil.cz
23. března • 22:47

Nějak mockrát jsem tam napsal "prostě". :-D

axel
20. března • 10:20

Myslím, že je všeobecně známo, že standardní paliva se prodávají všude ze stejného zdroje - to co Vám prodají, všichni naberou z produktovodu Čepra nebo (ti menší) koupí přes prostředníka. Rozdíly mezi jednotlivýma benzinkama jsou hlavně v prémiových palivech (třeba V-power u Shellu a podobné produkty jiných sítí, které už opravdu má každý jiné) a v tom, jak s tím, co od Čepra koupí, zacházejí (různé pokusy o ředění atd.). Pokud jezdíte na nejběžnější palivo (BA95, běžná nafta pro mírné klima), kupujete prakticky vždy produkt ze stejné stáje.

Phil.cz
20. března • 11:56

No pokud vím, Shell prodává jenom jednu naftu - asi tu "prémiovou". Jinak ty cisterny jsem viděl v Holandsku a Belgii v rafinerii. Pro prémiovou naftu Shellu už nějak nemám pochopení. A celkem si myslím, že moje auto to vidí stejně. Raději si pravidelně přikoupím čistící aditivum a osobně naliju. Ale jak jsem už naznačil, naftou od Shellu už auto mučit nebudu. A jsem pro to rozhodnut stejně zarputile, jako jsem předtím nedal na jejich naftu dopustit. A to si ještě živě vzpomínám jak jsem hleděl se zatajeným dechem na nulu dojezdu palubního kompu, a doufal, že na Shell dojedu. :-D
PS: Nechci nikomu nic nutit. Jen jsem to sem doplnil k tomu názoru pana výše - na kvalitu nafty Shell. Když to auto nestartovalo, skutečně bylo výrazně tišší.

Radek Ondrášík
19. března • 12:10

Tento závěr mám na základě srovnání s novou verzí tohoto motoru a také např. s větším čtyřválcem 2,2, který má Mondeo k dispozici. Proti těmto agregátům byl testovaný prostě horší a to výrazně. Každopádně vnímání hluku, "kadlání" a dalších zvuků naftových motorů je velmi subjektivní a to, co někdo může považovat za "hlučný traktor", může být pro jiného zcela v pořádku.

rockblock
19. března • 12:16

mam tu 115konovu verziu, oproti staremu TDDi je to tichy motor, co som porovnaval s kamaratovym C5, neprislo mi o moc hlucnejsie ako citron. Je to fakt len naftou a ako bolo auto zabehnute. Tie rozdiely v znacke nafty su absolutne pocut. Hlucne zacne byt auto az pri 130kmh, dovtedy sa posadka moze normalne rozpravat, ani radio nemusim davat hlasnejsie. Najhlucnejsie na aute su zadne dvere, tie pocut pri vyssich rychlostiach. Inak je motor v pohode. V recenzii sa ale kadlani spominalo na moj vkus az prilis vela krat... a to sa paradoxne v kazdej recenzii na TDCi pise, ze motor je relativne tichy nato ze je to dizel.

Jenyk
19. března • 12:34

No přiznejme si, že tichý motor jako nejnovější nafťáky to není a když se to nahodí studené, tak člověk ví o každém kolečku, ale ohřáté se to ztiší a zmínka o zalehnutí v uších mne celkem překvapila. Když se to pak rozjede, motor vůbec neslyším, slyšitelný začne být až okolo 150 km/h, to je u mne 3000 ot/min.

Martin.z
19. března • 12:44

me zase prekvapilo kladne hodnoceni komfortu a tvrdosti. Presel jsem na tento vuz z passata r.v.2000 a mondeo je znatelne tvrdsi az bych skoro rekl ze nektere jizdy po Praze jsou pro me týraní. Mam standartni kola a obuti 205/55 R16 nafoukane na 2,3 a 2,1.
Docela by me zajimal komentar recenzenta pokud on sam ma osobni srovnani techto dvou aut?
Mam verzi ghia dovezenou z nemecka takze nevim jestli je mozne ze to ma nejaky nestandartni podvozek, tlumice atd..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
19. března • 12:51

Mohu srovnat Passat B5 VR5 se kterým jsem dlouhou dobu jezdil a pak B6 s nějakým 1,9 TDI. Vůči tomu mohu postavit dlouhodobější zkušenost s Mondeem ať už starším, nebo současným.Abych řekl pravdu, Passat B5 mi vůči současném Passatu připadá jako kostitřas, který je na silnici proti Mondeo nestabilní při přejezdech nerovností. Na druhou stranu B6 Passat byl vcelku dobře odladěn a odstraněny ty původní neduhy jakési rozháranosti ve vyvážení podvozku.Při běžné jízdě bych řekl, že je tvrdost +- stejná. Pokud tam jsou rozdíly, tak velmi malé a navíc jakási tvrdost je dána i sedačkami, které bych u Mondea nazval tvrdšími, než u Passatu, což se projeví.Jinak opravdu u běžných verzí je ta tvrdost, pro mne, zhruba stejná.

rockblock
19. března • 13:09

akurat ten rozdiel, ze predna naprava na Passate je hlinik, aj ked vystuzeny, ale stale len hlinik, zato u Mondea je to zelezo... na nase cesty podla mna lepsia volba (SK a CZ cesty je v podstate to iste... cize nekvalita...)

Radek Ondrášík
19. března • 13:11

To ano, má to své výhody i nevýhody, ovšem pro vlastní komfort použitý materiál nehraje roli.

rockblock
19. března • 13:42

samozrejme, ved som ani nepisal o komforte... ale uz som par krat schytal pekny kanal, ze som si nebol isty, ci som nieco neurval... inak auto drzi ako pribite.len zo zaujimavosti, akurat tento vikend som skusal test 0-100-0, samozrejme na odlahlej ceste, spravil som to za 14 sekund. 0-100 za 11sek., 100-0 za 3 sek. (Mondeo hatch, 85kW TDCi, 2004) Hodi niekto do placu porovnanie s Passatom? len pre zaujimavost

Radek Ondrášík
19. března • 13:46

Mohu se zeptat, čím to bylo měřeno?

rockblock
19. března • 13:48

kamarat sedel na sedadle spolujazdca, stopoval mobilom, on ma odstartoval. :-P
Akurat ze brzdit som mozno zacal, ked som tu stovku trochu prekrocil. Papierovo by malo auto robit 0-100 tusim za nejakych 10.6 sek.

Radek Ondrášík
19. března • 13:54

Díky za info. Jinak naše naměřená dynamika je cca 1/2 nádrže a já + kolega (váha dohromady cca 200 kg). Je to měřeno velmi přesným akcelerometrem (chyba do 5 %).

rockblock
19. března • 14:04

u mna to bolo dvaja ludia spolu 160kg a tiez takmer polovica nadrze, inak prazdne auto.u mnohych recenziach mi chyba prave ta doba brzdenia, akceleraciu z 0-100 davaju vsade, ale podla mna ovela pouzitelnejsi udaj je prave brzdenie... z vlastnej skusenosti: kvalitne gumy a kotucovky vpredu vzadu mi tuto zimu zachranili pred priamou ucastou v retazovke...

Radek Ondrášík
19. března • 14:07

100-0 a třeba 160-0 budeme také zavádět, ovšem problém je v tom, že u brždění mají na výsledek extrémni vliv pneumatiky. A jedno Mondeo může s jedním obutím zabrzid na 40 metrech a s druhým na 45 metrech. Ten údaj by byl spíše ukázkou kvality pneu a pokud by neměly všechny testované vozy stejné pneumatiky, byly by výsledky neporovnatelné.

rockblock
19. března • 14:16

to je samozrejme pravda... konec koncov, auto moze mat hocijako dobry podvozok, ak ma zle gumy, tak je to cele nafigu.ale podla mna, ak by ste to uvadzali, samozrejme aj s udajom, na com bolo auto obute, tak by aj ludia videli, ze na niektorych veciach sa neoplati setrit... hlavne na gumach nie... cudujem sa ludom, ktori si kupia velke auto a obuju ho na matadorky... ja nemam problem, ze nezabrzdim, ale mozem len hadat, co ma obute sofer za mnou a ci to on stihne... tento prizrak strasneho setrenia, ktory u nas este stale funguje je nafigu... osveta by tu mozno pomohla... rozdiely v dlzke brzdnej drahy su niekedy obrovske... (s lacnou a s kvalitnou gumou). Skratka by to bola taka trochu osveta...

Radek Ondrášík
19. března • 14:21

Když máte moc dobré gumy, vrazí do vás ten za vámi a pokud máte moc špatné, vrazíte y do too před vámi. Stačí si vybrat :)

rockblock
19. března • 14:29

vyberam si radsej predvidat a nenaburat... ;-)

Radek Ondrášík
19. března • 12:31

On je skutečně relativně tichý. Jsou na trhu daleko horší motory, ale je to myšleno vůči nové verzi 2,0 TDCi, který se dává např. do Galaxy. Prostě je tam zase posun dále.

Doporučujeme

Články odjinud