První svezení: Ford Mondeo Hybrid chytá druhý dech jako kombi. Má šanci uspět?

42 komentářů

Martin
30. května • 17:17

A co ří­ká­te na Fo­cuse kom­bi 2019 74­kw? Vy­ba­va trend edi­ti­on za 410­tis? Jed­nou za ty­den na cha­lu­pu a vy­let jed­nou do me­si­ce.

Martin Peřina
31. května • 11:09

S novým Focusem zatím nemám zkušenost...

Martin Peřina
26. května • 12:00

Bohužel doba kvalitních a jízdně zajímavých Fordů je pryč. Sám jsem měl kdysi dvě Mondea vždy těsně po záruce z Německa a nedal jsem na ně dopustit ( MKIII 2006 a MK IV 2009, oba v naftě 2.0Tdci).Zvláště ta MKIV bylo fakt obrovské auto. Kdo někdy řídil Mondeo a vyzkoušel jeho podvozek a řízení tak ví, že takovou zábavu si s moc auty v této třídě neužijete ( možná tak Mazda 6, BMW 3 a samzozřejmě 5 ake ta je o třídu výš). Člověk se v tom cítil jako v tanku a auto neskutečně drželo na silnici. Nyní mám VW Passsat poslední generace od novoty. Auto je krásné jak zvenku tak zevnitř. Motor 110kW v nafťě plně dostačuje, interiér je solidní, pěkně zpracovaný a vzdušný, hezčí než v novém Mondeu. Ale radost z jízdy a řízení už taková není. Auto jede krásně, ale zkrátka ta zpětná vazba v řízení a naladění podvozku Passatu už je takové tupé jako u nového Mondea, bohužel. No a porovnávat Mondeo s Octávií, jenž je mírně ošizeným VW ( zejména v interiéru) a jízdní vlastnosti jsou ničím nevybočující až nudné), mi přijde mimo mísu, byť už nové Mondeo není tím autem, kterým bývalo....

CooperX
27. května • 12:19

Naprosto souhlasím s těmi Mondei. Opravdu jen člověk který s nimi jezdil to pochopí. Mondeo mk1-2, mk3 a mk4 byli ve svě době vždy TOP auta své třídy, hlavně to jejich řízení a podvozek. Měli jsme v rodine jako prvniho Forda pravě Mondeo mk2 a to sem se do toho auta zamiloval a věděl jsem že nasledovat budou pouze Mondea. Takže pak mk3 a ted mám mk4. Ve všech řízení a jízdní vlastnosti famózní a ikdyž mám mk.4 už 4 roky, tak se na kazdou jízdu s ním těším jak malej kluk a to jezdím denně :-D V rodině jsme vystřídali i spoustů koncernových aut (VW-Škoda) a to se opravdu nedalo a neda srovnat. Jakmile sem sedl do koncernovýho auta a chytl za volant tak sem se až zděsil.
A ted novy auta to uz radsi nemluvit. Takže doufam že mk4 bude slouzit jeste par let bo fakt nevím co bych si ted koupil.

Martin Peřina
27. května • 20:52

Tak at Vam slouzi. Kdyby neco, do roku 2014 se porad vyrabelo MKIV a daji se porad sehnat slusne kousky.... za rozumne penize....kdyz by clovek shanel ojetinu.

Rossi
26. května • 21:23

Kolik km jste najezdil s Mondeem MK V ? Ja s MK IV pres 90 tis. za 5 let a MK V zatim neco pres 70 tis. za necele 4 roky. Po teto dobe a zkusenosti nepochopim jak muze nekdo rict ze je MK IV lepsi, pokud hodnotim oboje: jizdni vlastnosti a komfort jizdy. Staci si zvyknout ze je rizeni vice posilene, ale jinak urcite nemam ridicske zazitky horsi nez v mi. generaci a to sem tam prozenu i tech 118 kW, i kdyz to neni nejaka velka porce vykonu.

Martin Peřina
26. května • 22:09

Ta nova MKIV neni spatna a v podstate proti ni nic nemam, jen se snazim rict, ze uz se u Mondea zacina vytracet to, co delalo Mondeo Mondeem a to byl skvely podvozek a perfektni rizeni se zpetnou vazbou. Je to takova velka pohodlna lod, jen uz mi tam chybi to vyse zminene, to rizeni uz cloveka tak nevtahne....Ale spousta veci je u rizeni subjektivnich a jsou lide, kteri budou neustale tvrdit, ze jejich 1.9 octavia tdi je best of cars. Pozn: to jen pro priklad, nemam nic proti octavii. Jeste dodam, ze MKV ma hrozny interier. Ta stredova kaplicka se fakt nepovedla. Navic auto je zvenku pomerne nafouknute, ale vevnitr se citim vzdusneji v novem passatu, byt je papirove mensi. A to rikam jako fanousek Mondea, presne receno jeho predchozich generaci....

Rossi
27. května • 22:44

Ano, interier je horsi nez u jinych zastupcu stredni tridy napr. z VW group. Ale ze by to byl propadak jako napr. u nekterych japoncu jeste v nedavne minulosti, to taky ne. Ono se taky Mondeo MK V dalo (nevim jestli jeste porad da) nove sehnat za velmi slusne penize s vybavou, za kterou se jinde plati o mnoho vice: komplet vyhrivani, full LED svetla, vykon motoru, digit. kokpit, apod.). Proto jsou napr. uzivatele Dacii obecne velmi spokojeni s jejich koupi - rika se "za ty penize...". A ja myslim ze o tom to je - mozna se lehce usetrilo na interieru, ale Ford za to nabizel atraktivni cenovku.

Martin Peřina
26. května • 22:10

V prvni vete meho posledniho prispevku jsem mel na mysli MKV, omlouvam se za preklep.

Martin Peřina
26. května • 12:07

Ještě doplním, že jízdní vlastnosti vyly perfektni i z hlediska pohodlí a velikosti interiéru.Jinak jsem s oběma “Monďáky”najezdil za 5 let 165tis. km a neměl jsem žádný velký problém, jen spotřební věci ( brzdy, tlumiče a žarovky). To starší MKIII má ještě dodnes můj kamarád a má najeto cca 380tis. km a zatím vše drží.....zkrátka to bylo ještě poctivé auto....

Karel
26. května • 2:03

Mam doma dva roky model pred faceliftem s dvoulitrem naftou a jsem maximalne spokojeny. Auto je neskutecne pohodlne, spotreba rovnych 6 a to ho opravdu honim, podvozek skvely. Jezdim hodne delsi trasy a prijedu mnohem mene unaveny nez z predchozich aut. Zatim si nemuzu na nic stezovat, za me skvele auto.

petr r. (petrumr)
26. května • 7:42

na dálku ti 6 vezme benzinák a když si spočítáš peníze za dvoulitr, tak asi jen že jsi si to koupil. Co koupíš potom? A proč by jsi přijel unavený, když sedíš?

mpolan
26. května • 12:32

Kdybys jednou místo prdele použil k přemýšlení hlavu, přestala by z tebe padat hovna. U tebe je tak krásně vidět, jak opravdu nejezdíš a autům nerozumíš.
Unavený přijedeš třeba proto, že auto je nepohodlné, hlučné, nepříjemné. S Octavií mi stačí Praha-Pardubice a jsem rozlámaný, další dvě hodiny se rovnám. Ještě, že jsem zpátky jel až za další tři hodiny. Den nato dám totéž ve svém Renaultu a na otočku hned zpět a nic, pohoda a klid.

JirkaX
26. května • 21:27

Když jsem ještě měl Octávky, tak na stejné trase v pohodě. Nic mne nelámalo. Běžně jezdím přes celé Německo a představ si, že taky no problem. Tak kde je ta chyba?

Lojza
27. května • 15:58

problem u koktavky i Supa je tvrdost sedacek, neda se na nich sedet. Pripada mi posez, jako v hospode u piva na drevene lavici.

peko
27. května • 15:13

to budes asi krpec, ludia nad 180cm maju v stiesnenom interieri ochcavky fakt problem (mam 196cm). 1000km po DE dialnici a pol dna som sa narovnaval, po ceste do chorvatska som sa dalsi cely den liecil a bol som rozbity jak ciganske hracky...dalsi traja v aute na tom boli podobne, aj obe baby a tie maju len 160cm. Naproti tomu v mondeu som otocil za predlzeny vikend cez 2000km a nic ma nebolelo, fungoval som hned uplne v poho. Tak si to niekedy skus a pochopis ten rozdiel...

Rišo
25. května • 14:51

Ford sa na Mondeo vykašľal. Neviem si to inak vysvetliť. Vždy to boli nadpriemerne dobré autá. Toto posledné je slabý priemer. Mal som prvé tri generácie ako služobné, to z roku 2009 som si odkúpil a jazdím na ňom na dovolenky. Je to nezmar.

Korekcia
25. května • 10:39

"zatímco (spotreba) na dálnici bude významně stoupat kvůli elektrickému balastu, což je rys společný s jinými hybridními automobily"
--> nie je pravda, hybridy vyuzivaju bateriu aj na dialnici, napr. na plachtenie:
benzin Lexus ES 300h 2.5 Hybrid 218k (AT) - 140km/h - 7.8 l
https://www.autocentrum.pl/filmy/pomiary-spalania/le... ...
diesel Mazda 6 Sport Kombi 2.2 Skyactive-D 184k (AT) - 140km/h - 8.6 l
https://www.youtube.com/watch...
+ porovnanie spotreby EPA Ford Mondeo (Fusion):
hybrid (188hp) - city/highway (max 100km/h) - 5.5/5.7 l
benzin 1.5l turbo (181hp) - city/highway - 10.2/6.9 l
https://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do...

Nornik
26. května • 8:15

200kw 2.0tsi Superb s dsg a 4x4 jezdí těch 140kmh za pohodovych 8.5l na sto... A ticho, žádnej vysavač na dálničním připojovacím pruhu.

Mirek
25. května • 21:52

A u toho Lexusu je to hodně, nebo málo 7.8 l/100 km při 140 km/hod?
A když už jsi začal porovnávat, tak proč neporovnat stejný objem motoru, tedy 2.0 l?
Doufám, že nebudeš nic namítat, když použiji stejnou polskou stránku, kterou tady často používám.
https://www.youtube.com/watch...
Hybrid a spotřeba při 140 km/hod 8.5 l/100 km.

Klásek
26. května • 9:37

To co ta Corolla ušetří ve městě propálí na dálnici, kde sebou jenom vláčí baterky a elektromotory, které jí zvyšují spotřebu a občasné přibrzdění to nedokáže vykompenzovat. Turbobenzín pojede dálnici o litr níž a diesel minimálně o další litr. Tyhle hybridy Toyoty jsou maximálně na kroužení kolem komínu ve městě.

Marek71
27. května • 10:14

Musím říct, že jsem si něco podobného taky myslel. Než jsem ovšem hybridní vůz vyzkoušel, takže mám srovnání diesel vs. hybrid za stejných podmínek používání.
diesel: Volvo S80 D5 AWD r. 2011 165 kW AT
hybrid: Lexus GS 450h r. 2013 215 kW ATTěmi auty jsem jezdil +- stejně, většina pracovně dálnice a pak něco i okresky a město. Ale určitě cca. polovinu toho ta auta najezdila po dálnici. Spotřeba u Volva byla za celou dobu 7,6 l/100 km. Pokud jsem se snažil, dalo se vejít i do 7, ale to už chtělo lehkou nohu a nebavilo mě to. S Lexusem jsem zatím na 7,65 l/100 km a tady je větší rozdíl zima vs. léto a taky samozřejmě je ve městě díky baterce úspornější. Takže není pravda, žehybrdi na dálnici žere více, ve srovnatelním autě mám spotřebu stejnou jako s dieselem, přižem ale mám podstatně vyšší výkon a lepší dynamiku. Hmotnost Lexusu je o 60 kg vyšší než Volvo.

mpolan
26. května • 12:28

Není to tak dávno, co tu psal stealth o cestě Ostrava-Praha s 330e, kdy jel po dálnici třetinu cesty na elektro. V běžném provozu kolikrát to odpojení ani nepoznáš, protože to nejsou jen "občasná přibrzdění", ale třeba taky různá klesání. A naopak zase elektromotor pomáhá v akceleraci, ve stoupáních...
Ale to by chtělo se s tím někdy taky doopravdy projet a ne jen hloupě plácat na netu, že?

Korekcia
26. května • 12:07

Škoda Octavia 2.0 TSI 190k (AT)
rozvor (2680mm), vaha min.(1335kg)
WLTP extra high (dialnica max.130km/h): 6.9 - 7.5 l
WLTP low (mesto, caste statie): 9.6 - 10 l
WLTP kombi: 7.0 - 7.6 l (podla modelu)
ICE emisie: CO2 139g, NOx 37mg
https://listers.co.uk/used/cars/skoda/octavia/2... ... Corolla Touring Sport 2.0 Hybrid 180k (AT)
rozvor (2700mm), vaha min.(1370kg), bateria 1.3kWh
WLTP extra high (dialnica max.130km/h): 6.0 - 6.5 l
WLTP low (mesto, caste statie): 5.4 - 5.6 l
WLTP kombi: 5.3 - 5.6 l (podla modelu)
ICE emisie: CO2 89g, NOx 4mg
https://listers.co.uk/used/cars/toyota/corolla/... ...

Korekcia
26. května • 12:22

+ diesel Škoda Octavia 2.0 TDI 184k (AT)
rozvor (2680mm), vaha min.(1335kg)
WLTP extra high (dialnica max.130km/h): 5.8 - 6.1 l
WLTP low (mesto, caste statie): 7.6 l
WLTP kombi: 5.7 - 6.0 l (podla modelu)
ICE emisie: CO2 118g, NOx 51mg (13x vyssie ako hybrid)
https://listers.co.uk/used/cars/skoda/octavia/d... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Korekcia
26. května • 12:26

oprava: vaha min.(1425kg)

Nikoloki
26. května • 12:07

Ta Corolla zase ovšem nevláčí startér, alternátor, spojku, půl (přístrojové/startovací) baterie, spoustu kilogramů převodovky, … :-D

Klásek
26. května • 14:15

To je hezké, ale přesto hybrid od Toyoty v reálu váží o 2 metráky víc než srovnatelně dynamické benzínové auto a o metrák víc než srovnatelně dynamické dieselové auto.
http://www.zeperfs.com/en/duel4538-6013.htm...
http://www.zeperfs.com/en/duel6628-4538.htm...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nikoloki
26. května • 16:39

Samozřejmě nemá smysl porovnávat hmotnosti diesel×hybrid u různých vozů lišících se už hmotností karosérie a výbavy - jediné smyslné bylo porovnání stejně vybavených Auris Hybrid vs. Auris Diesel, kde hybrid (automat) měl hmotnost asi o 30 kg vyšší než diesel (manual)

Kankunen
25. května • 21:26

To je ale kravina, 140 nafta skoro 9 litrů

petr r. (petrumr)
26. května • 7:47

není, benzín od mazdy jezdí o dva litr méně.

Joe Doe
25. května • 13:19

Potvrdzujem - moj Auris aj na dialnici vyuziva elektrinu a rekuperuje.Ale zase neporovnavaj HSD s tymto systemom od Fordu. Motor je dobry, ved je to dvojlitrova klasika od Mazdy (generacia pred SkyActiv) upravena na Atkinsovu dietu, ale tak ako v pripade VAG ide hybrid, ktory vznikol prilepenim elektromotora k existujucim komponentom, ktore nikdy neboli stavane pre pouzitie v hybride.

mpolan
25. května • 12:25

Ale fuj, takhle jim kazit ten kopanec do hybridů... Ty jsi zlý.

JirkaX
25. května • 10:25

není to dobré auto, a nemá moc šancí proti superbu..

Eurohujer
25. května • 13:37

A co proti oktavce? Skodovka je TOP, fordem tam a vlakem zpet.

CooperX
27. května • 12:02

Skodovka neni TOP a nikdy nebude, vrat se na zem :-D
Obě to jsou s Fordem mainstreamové značky a řekl bych tak na stejné urovni +/- , nemaj si co vyčítat jeden druhymu. Ale taky se naprosto ztotožňuji s nazorem že Škodovka je bezpohlavní, bez emocí, přizemněnej VW, design nuda a hlavně řízení/podvozek bez emocí, tupé přeposilované. Ford mě baví svym designem, odvahou experimentovat s novymi generacemi a jízdní vlastnosti, emoce .. jsou o level výše než VW-Škoda. A mám s auty obou značek dost najěžděno.

JirkaX
25. května • 14:17

ford upadá, může se srovnávat tak maximálně s dačií či jiných low costem, na Octavii má težko..nikdo to nehce a nekupuje..

praptak
25. května • 14:44

Škodovka je ošuleny VW a patři na dno mainstreamu. Je to takova trochu lepši dačia, ktera je vhodna pro firemni posličky. To, že v udoli dutych oveček je škodovka něco vic mě ani neudivuje. S fordem, ktery patři na špičku bych ji vubec nesrovnaval.

petr r. (petrumr)
26. května • 7:37

jestli ford patří na špičku, bychom mohli dlouze diskutovat. Jiné automobilky navyšují kapacitu, kdežto ford ruší modely i pracovní místa. I ten tranzit není co byl před xx lety.

Venca
25. května • 22:42

Tvé myšlenky patří na dno mainstreamu.

Ludovít Chytrý
25. května • 13:59

Je mi tě skoro líto, musíš i o víkendu ze sebe dělat multinick šaška. Nikoho nezajímáš, nikdo s tebou nechce trávit čas. Tak se tu jako zakomplexovaný blbeček snažíš skrz trolling manupilovat s lidmi. Jsi čistá nula, kvičalo.

praptak
25. května • 11:33

Mysliš proti podpruměrne bezpohlavni škodovce ?

Doporučujeme

Články odjinud