Ford Mondeo facelift: nová tvář, nové motory

29 komentářů

Jan H.
28. června • 15:48

Mám ted nově tento motor ve služebáku. Jezdí to parádně. Navíc Mondeo samo o sobě je skoro ideálním vozem pro takhle výkonný motor. Udávaných 7.7l/100km je utopie, zatím mám průměr kolem 11-12l, ale motor je syrovej, jezdím převážně Prahu a D1 a auto nijak nešetřím. Tak uvidíme do budoucnam ale obávám se že pod 10l to už moc nepujde

Martin
28. června • 16:06

Asi bude hodně záležet na stylu jízdy. jakmile se sešlápne plyn, tak to tam poteče. Volvo u EcoBoost 2.0 (myslím že je to ten stejný motor) taky uvádí papírovou spotřebu asi 7,7. Ale podle prvních ohlasů bude problém se vejít pod 9,5 litru. Uvidíme, až to bude mít více lidí. Ale zase podle mých zkušeností (2.0 107 kW a 1.8 92kW benzin) tak skutečnost celkem seděla podle Fordova papíru. Tak nevím, proč teďka píšou, že to má menší spotřebu než starý dvoulitr.

Martin
28. června • 16:09

Je teda fakt, že znám lidi (čau Bobe), co dokáží jet s 2.0 TDCi za 11,5 litru nafty. Ale že by všichni s novým 2.0 SCTi jezdili s cihlou na plynu, to se mi nezdá.

RS
29. června • 14:11

Me se zase nezda, ze by vetsina jezdila ekojizdu s motorem co ma 203PS, navic vsechny motory, co kdo testoval, jsou jeste v zabehu, tak minimalne vsem to o litr jeste spadne. ;-)

lulinak
28. června • 10:28

proste at si rika kdo chce co chce, tak tato generace Mondea je kus poradneho poctiveho hezkeho auta ostatne jako ta minula, da se usmlouvat i solidni cena a v ten okamzik je tu proste Mondeo, pak dlouho nic, a pak zbytek jako jsou ruzne Laguny, Superby, Pasaty atd... chapu ze pro spoustu lidi je Mondeo z nejakeho duvodu srdcovka a clen rodiny, coz si tak nejak u jiste kvalitniho Pasata alias nudne konzervy bez spetky srdce ci emoce predstavit neumim...

JR
27. června • 9:55

jako nejpovedenejsi vuz ve sve tride a narozdil od superbu opravdove auto (rozvor, sirka). facelift je moc povedeny, jeste pockejme na fotky interieru. davam palec hore.

Martin
27. června • 6:59

Máte už někdo ten 2.0 SCTi? Mně se pořád nechce věřit, že by u benzínu s výkonem 150 kW byla spotřeba 7,7 a ještě k tomu s automatem. Na druhou stranu jedno Mondeo mám (1.8 benzin 92kW) a spotřeba podle "papíru" téměř souhlasí, na město je psáno v techničáku dokonce 11,4, což si myslím že v praxi je to tak o 1,5l méně minimálně.Pokud by se s 2.0 SCTi skutečně jezdilo za 8 litrů, tak je to podle mě docela pecka.

meshuga
27. června • 11:44

Mame a spotreba je vysoka...delsi trasy zvladame za 9,3 l. Potom bezne jezdeni(mesto, mimo mesto...) uz je to za 10,5 l. Pri sportovnejsi jizde uz pak neni problem jet zua 12 l. ¨
Nedavno sme si poridili nove Mondeo, chteli sme neco vykonejsiho...museli sme se spokojit s 203k :-) a ted prijde facelift a jeste navic s 240k :-/ Skoda

Martin
27. června • 12:59

Hmm, to je dost vysoká spotřeba. Škoda, že do Mondea nedávají EcoBoost 1.6 SCTi, to má 132 kW, což by stačilo s přehledem i na těžké Mondeo, a spotřeba by mohla být podstatně menší podle mě než u 2.0 SCTi.

Martin
28. června • 11:50

Ono je pravda, že aby auto s výkonem 150kW jezdilo za 7L benzínu, to je asi utopie. Nicméně mi přijde nabídka u Mondea v benzínu nevyrovnaná. Ale Ford má buď 2.0 SCTi 149 kW nebo 1.6, což je slabé. Jedině snad ještě 2.0 107 kW, ale to už v dnešní době taky asi žádný zázrak techniky není. Ideální motor pro takové auto je podle mě 1,8T jako má VW.

WinDiesel
27. června • 16:08

Omyl, spotřeba turbobenzínu bude vždy vysoká, jakmile se na to trochu šlápne... Tyto motory Ford vyrábí z povinnosti, je to globální platforma a v USA to musí být hit, je to podstatně méně rozežrané než velké atmosféry. Tady v Evropě majií solidní spotřebu 1,4 TSI twinturbo (srovnalelný výkon s 1,6 SCTi), ale ani Ford, ani GM (Opel) nemají úsporné turbobenzíny. VW je na tom trochu lépe, ale zas o tolik lepší spotřebu nemá ani 1,8TSI ani 2,0TFSI.

Skyline
28. června • 11:38

Hele nez zacnes mluvit o USA, tak si neco zjisti, je pak jasne, zes tam nikdy nebyl a ani netusis, jak a cim se tam jezdi. 2.0T bude sice zrat mene, nez 5.0 V8, ale to je snad jasne. Ve srovnani se stejne vykonnou atmosferu uz to takova sranda nebude, stejne jako to neni sranda ani v EU (a v USA je ten rozdil ve prospech atmosfer jeste vetsi). Staci se podivat na spritmonitor a clovek hned vidi, jak jsou ty turbobenziny "usporne". Realita ve srovnani s papirovou spotrebou je uplne jinde.

Antiautomat
27. června • 18:13

No to si na omyle, spotreba turbobenzinu vzdy vysoka nebude. To s vysokou spotrebou plati iba o malych kubaturach ktore su turbom nafukane na vyssie vykony (co je totalne na h....).
Ak tam mas dvojliter turbo, nie je problem zajazdit slusnu spotrebu. Ano, turbobenzin si dokaze poriade cucnut, no lenze potom aj poriadne ide (na dvojliter turbo benzin sa diesel vykonovo, kulturou chodu a vobec rychlostou reakcie nema sancu chytit a a ni nikdy tu sancu mat nebude). Takisto diesel je tazky na hlavu co u aut tejto velkosti moze uz vadit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WinDiesel
27. června • 21:13

Diesel se o to ani nesnaží.
Když je to tak jednoduché, jezdit s dvoulitrovým turbobenzínem za málo, proč se tedy po 9 litrů dostávají jen stěží?

Antiautomat
28. června • 8:25

Dvojliter benzin pod 9 litrov jazdi, len to chce ist rozumne (a s normalnym autom, urcite nie s Lancerom Evo). Dava to okolo osem na sto, zalezi ako na to slapeme. Benzinaky v poslednych 5 rokoch (chvalabohu) prekonali v oblasti spotreby dost velky pokrok. Samozrejme ze debaty diesel vs benzin su nekonecne, ale mam za to ze vzhladom na cenu a (u nas) kvalitu nafty, prehnany priplatok za diesel motorizaciu, plus ''drobne'' technicke otazniky (dobre vieme ako dopadol MB so svojim 'slavnym CDI'), kulturou chodu, mozne problemy v zime, pretazenou prednou napravou apod je kupa diesela pre nasinca uplne neopodstatnena.

Pavel
28. června • 9:56

Nechápu čemu se lidi pořád diví u spotřeby?
Mám Focus 1,6Ti-VCT/85kw. mám přes 30t najeto. A nádrž projedu v pohodě se spotřebou 6-6,2 převážne okrsky. Jezdím 100-110km/h při předjíždění o něco víc. Kdybych jel předpisové v pohodě bych jel za udávaných 5,5l...Chce to jen umět předvídat. A když tomu šlapu na krk samo nemohu čekat nízkou spotřebu.A u turbo motoru je to to samé...I testy ukazujou, že když človek jede rozumně není problém jet za tabulkové hodnoty zhruba.

patrik
2. července • 10:10

Naprosto suhlasim Uvedenu motorizaciu som vlastnil a uplne predpisovo 50-90-130 som jazdil za 5,4-5,7 l benzinu.Bezne okolo 7,5,v extreme okolo 10.
Momentalne jezdim Focus ST s 2,5T benzinom a tu istu trasu jazdim ekonomicky,predpisovo za 7 l,co je na takyto motor uzasne si myslim.Extrem a blaznenie sa s autom a vyuzivanie jeho max potencialu je samozrejme uplny ustrel okolo 15-16 litrov.Dlhodoby priemer okolo 9-10.

Jogi
27. června • 22:05

A ktory 240 konovy diesel jazdi hlboko pod 9 litrov?Vela ich asi nebude. 2,0 TDI(TDCI,HDI...) asi ano , ale to je o inom. Ak chces v nafte 240 koni potrebujes trojliter a ten Ti bude zrat tiez 9l.
Inak jazdim teraz volvo s60 2,5T (154kw) a pri dlhsich cestach mam priemer 8,6 , bez pokusu o rekord. Pri jazde na spotrebu by som to dal na 8l , co sa mi teda nezda vela. Rozhodne by som nemenil za slaby 2,4D , ktory by (ne)siel za 6,6 B-]

WinDiesel
27. června • 10:17

Tato provedení se již testovala, pod 9 litrů stěží, jako obvykle.... Testovali S-Max v dieselu a turbobenzínu, opět, 2,5 litrů rozdíl ve spotřebě.
Mondeo má sportovní geny, jistě se to někomu zalíbí, každý ať si vybere podle své chutě.

foxy (obyčejný člověk)
26. června • 20:56

ještě s odkazem Henryho Forda - dostupný vůz pro každého. Sám mám teď ojetého Forda Focuse po své Š 120 L a Ford je opravdu auto snů. Nadmíru spokojenej !

zdeněk
27. června • 22:13

Nechci ti brát iluze, ale po stodvacítce je autem snů každá značka, zkus poznat i další vozy a přesvědčíš se sám.

foxy
26. června • 21:05

škoda, že můj děda se projížďkou v kvalitním kapitalistickém automobilu nedožil, tolik obdivoval techniku a automobily. Měl řadu starodávných aut, dojezdil Škodou 1000 MB de Luxe

Filipco
26. června • 19:31

Jsem jedinej komu se ty ostrý úhly na dolní části př. nárazníku nelíběj? Nevim proč to ty automobilky dělaj, dnes to má Fábie, Jetta a teď i Mondeo.. ale na druhou stranu musim říct, že na Mondeu mi to až tak zlý nepřipadá :-)

Lukas
26. června • 16:47

No z venku to bylo i předtim dobrý, ale už by mohli konečně předělat ten kosmickej vnitřek

Pavel
28. června • 9:57

tohle nové mondeo bude mít i "nový" interiér...

manga
26. června • 11:55

zemědělný lid :-D

tony
26. června • 12:43

To je ted takovy trend mezi svetaznalymi redaktory vsech moznych platku.

Lukas
26. června • 16:46

A dyť je to pravda :-))
Nafta patří do kamen a do traktoru :-))

WinDiesel
27. června • 10:18

A Ty patříš do redakce Autorevue, možná bys se jim hodil.... :-D

Doporučujeme

Články odjinud