Ford Mondeo dostane nové motory 2.2 TDCi a 3.0 V6

Ford Mondeo dostane nové motory 2.2 TDCi a 3.0 V6

Společnost Ford Motor Company si pro letošní mezinárodní autosalon v Madridu připravila lákavou novinku: Modely Mondeo limitované série „Titanium X“, které jsou poháněny dvojicí nových výkonných motorů. (O motoru 2.2 TDCi jsem psal už dříve.)

Nejvýkonnější turbodiesel TDCi automobilky Ford

Nový turbodiesel, patřící do řady přeplňovaných vznětových motorů Duratorq TDCi se systémem přímého vstřikování „common-rail“ druhé generace, dává ze zdvihového objemu 2,2 l výkon 155 k a jeho točivý moment vrcholí už při otáčkách 1800 min-1 na hodnotě 400 Nm. Výkonný turbodiesel technicky vychází z populárního čtyřválce TDCi o objemu 2,0 l a výkonu 130 k, který patří k nejoblíbenějším pohonným jednotkám modelu Ford Mondeo. Fordovi konstruktéři zvětšili objem čtyřválce na 2,2 l a úpravám podrobili také vstřikovací systém a turbodmychadla. Cílem všech těchto úprav bylo zlepšení průběhu točivého momentu, resp. rozšíření spektra využitelných otáček motoru.

Nový turbodiesel vyniká klidným a vyváženým během a skvělou odezvou na pokyny pedálu plynu. Prakticky v každém režimu práce má turbodiesel TDCi o výkonu 155 k dost síly pro razantní zrychlování, což je zásluha především systému krátkodobého zvýšení plnicího tlaku, díky kterému motor dokáže na určitou dobu zvýšit maximální točivý moment ze 360 Nm až na 400 Nm. K dokonalému využití výkonového potenciálu motoru přispívá i jeho standardní propojení s manuální šestistupňovou převodovkou Ford Durashift.

Mondeo poháněné turbodieselem TDCi o výkonu 155 k zrychluje z 0 na 100 km/h během 8,7 s a jeho nejvyšší rychlost činí 220 km/h. A jak už je u motorů TDCi tradicí, je nový agregát nejen pozoruhodně agilní, ale také hospodárný – jeho spotřeba činí v režimech město/mimo město/kombinace jen 8,2/4,9/6,1 l/100 km. Zkrátka nepřijde ani ekologie, protože výkonný turbodiesel vyprodukuje jen 151 gramů CO2 na 1 kilometr jízdy.

Vitalita a komfort zážehového šestiválce Ford Duratec V6

Nový zážehový šestiválec Duratec V6 o výkonu 204 k má zacíleno především na zákazníky, kteří požadují vysoké výkony, ovšem z jakýchkoli důvodů si nechtějí pořídit sportovně laděný model Mondeo ST220.

Nový třílitrový šestiválec Duratec V6 o výkonu 204 k, který technicky vychází z pohonné jednotky modelu Mondeo ST220, propůjčuje Fordu Mondeo vynikající dynamiku: z 0 na 100 km/h vůz zrychluje během 7,9 s a jeho maximální rychlost činí 240 km/h. Skvělé parametry však nejsou vykoupeny vysokou spotřebou – motor Duratec 3.0 V6 o výkonu 204 k si řekne v průměru jenom o 10,3 l benzinu na 100 km jízdy a na každý kilometr vyprodukuje jen 247 gramů CO2.

„Řada našich zákazníků si přála zážehový agregát V6, který by se řadil mezi současné motory 2.5 V6 o výkonu 170 k a 3.0 V6 o výkonu 226 k z modelu Mondeo ST220,“ říká Kevin O´Neil, Vehicle Line Director společnosti Ford of Europe. „Nový třílitr o výkonu 204 k je naší odpovědí na jejich požadavky – zájemci o šestiválcový Ford Mondeo nyní mohou volit ze tří výkonových variant: 170 k, 204 k a 226 k.“

Nový zážehový šestiválec řady Duratec o výkonu 204 k je standardně spojen se šestistupňovou manuální převodovkou s upraveným zpřevodováním, které zaručuje svižnou akceleraci, což je důležité především pro bezpečné předjíždění. S výkony nového šestiválce dobře koresponduje sportovně naladěný podvozek Mondea.

„Titanium X“ – limitovaná série pro dva nové motory

Ford pro své dva nové motory připravil speciální limitovanou sérii modelů Mondeo, která dostala označení „Titanium X“. Modely této série jsou charakteristické pozměněným designem předních nárazníků, maska chladiče je přizdobena chromem, do předního nárazníku jsou začleněny výkonné mlhové světlomety. Celou řadou stylistických prvků se modely Mondeo série „Titanium X“ odvolávají na modely Mondeo ST220. Sportovně naladěný podvozek využívá sníženého zavěšení kol, při pohledu z boků vyniknou i originálně tvarované dveřní prahy a lemy podběhů kol, které rámují sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin.

Interiér nových modelů Mondeo série „Titanium X“ vychází ze stupně výbavy Ghia, patřičný styl pak umocňují dekorativní metalické prvky na středové konzoli palubní desky a hliníková hlavice řadicí páky. Komfortně tvarovaná sedadla jsou čalouněná umělým semišem Alcantara a kůží v černo-stříbrné kombinaci.

Modely Ford Mondeo série „Titanium X“ se budou vyrábět pouze po omezenou dobu a k jejich pohonu jsou určeny výhradně nové motory 2.2 Duratorq TDCi o výkonu 155 k a 3.0 V6 Duratec o výkonu 204 k. Na evropském automobilovém trhu se modely Ford Mondeo série „Titanium X“ objeví na podzim tohoto roku, což platí i o České republice.

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků