Ford Mondeo definitivně až na konci roku 2014, kombík ještě později

Značka Ford upřesnila své plány ohledně konečného uvedení nové generace modelu Mondeo na evropské trhy. Žádný šok ale nečekejte.

Fordův nový „globální“ vůz střední třídy měl v USA nahradit předchozí generaci řady Fusion a v Evropě se letos objevit jako nové Mondeo. Zatímco Ford Fusion slavil svoji premiéru již na lednovém autosalonu v roce 2010 a v USA si již vesele jezdí, s novou generací Ford Mondeo je zatím stále ticho po pěšině. A to i přesto, že se její sériové provedení představilo veřejnosti již přesně před rokem na autosalonu v Paříži.

Ford: Mondeo až za dva roky a mohutné propouštění v Evropě

Ford: Mondeo až za dva roky a mohutné propouštění v Evropě

Jak jsme vás informovali již loni v říjnu, razantní škrty v evropské části Fordu (součást programu One Ford) se totiž Mondea a náběhu jeho produkce výrazně dotkly. Připomeňme alespoň, že Ford uzavře továrnu Genk v Belgii, v níž zatím vznikají kromě Mondea také vozy S-MAX a Galaxy, a vyrábět se tam měl i Ford Mondeo nové generace. Výroba výše popsaných modelů tak bude muset být převedena do španělské továrny ve Valencii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Mondeo jako studie Vignale letos ve Frankfurtu

V rámci strategie se z Valencie přesune výroba menších typů C-MAX a Grand C-MAX do Německa (Saarlouis), přičemž výroba kompletní řady Transit bude převedena výhradně do turecké fabriky v Kocaeli. Šéf britské části evropského Fordu Mark Ovenden nyní pro magazín Autoexpress uvedl, že prodeje nového Mondea budou zahájeny v posledním čtvrtletí roku 2014. Tedy zhruba v době, kdy se americká verze Fusion nejspíš dočká faceliftu…

Ford Mondeo v luxusní verzi Vignale má políčeno na bonitní klientelu

Ford Mondeo v luxusní verzi Vignale má políčeno na bonitní klientelu

O pohon se postarají zážehové čtyřválce EcoBoost 1,6, 2,0 a 1,5 l (výkon podobný jako 1,6 l, ale na některých trzích nižší poplatky) a tříválec EcoBoost 1,0 l. Vznětové jednotky TDCi budou mít objem 1,5 a 2,0 l, ovšem definitivní podoba škály pohonných jednotek pro nové Mondeo bude představena až příští rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mondeo Vignale liftback

Standardem budou manuálně řazené šestistupňové převodovky, na přání alternativně šestistupňové dvouspojkové skříně Powershift. Skutečností se konečně stane také pohon všech kol, ovšem zřejmě jen v kombinaci s vznětovým motorem a automatickou převodovkou. Těšit se můžeme také na dvě hybridní verze adaptované z amerických vozů Fusion (Fusion Hybrid jsme pro vás nedávno odzkoušeli).

Test: Ford Mondeo - EcoBoost startuje

Test: Ford Mondeo - EcoBoost startuje

Výchozí liftback bude 4 869 mm dlouhý a 1 852 mm široký, což jsou podobné hodnoty jako u stávajícího Mondea, ovšem bude o nějakých 40 mm nižší. Oblíbené Mondeo kombi ale nečekejme dříve než v roce 2015. Ve výbavě se kromě multimediální soustavy SYNC a hlasového ovládání většiny funkcí MyFord Touch objeví i hlídání slepých úhlů zrcátek a nechtěného opuštění jízdního pruhu, nafukovací bezpečnostní pásy vzadu či samočinné parkování nebo adaptivní tempomat.
 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků