Ford Mondeo definitivně až na konci roku 2014, kombík ještě později

Značka Ford upřesnila své plány ohledně konečného uvedení nové generace modelu Mondeo na evropské trhy. Žádný šok ale nečekejte.

Fordův nový „globální“ vůz střední třídy měl v USA nahradit předchozí generaci řady Fusion a v Evropě se letos objevit jako nové Mondeo. Zatímco Ford Fusion slavil svoji premiéru již na lednovém autosalonu v roce 2010 a v USA si již vesele jezdí, s novou generací Ford Mondeo je zatím stále ticho po pěšině. A to i přesto, že se její sériové provedení představilo veřejnosti již přesně před rokem na autosalonu v Paříži.

Ford: Mondeo až za dva roky a mohutné propouštění v Evropě

Ford: Mondeo až za dva roky a mohutné propouštění v Evropě

Jak jsme vás informovali již loni v říjnu, razantní škrty v evropské části Fordu (součást programu One Ford) se totiž Mondea a náběhu jeho produkce výrazně dotkly. Připomeňme alespoň, že Ford uzavře továrnu Genk v Belgii, v níž zatím vznikají kromě Mondea také vozy S-MAX a Galaxy, a vyrábět se tam měl i Ford Mondeo nové generace. Výroba výše popsaných modelů tak bude muset být převedena do španělské továrny ve Valencii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Mondeo jako studie Vignale letos ve Frankfurtu

V rámci strategie se z Valencie přesune výroba menších typů C-MAX a Grand C-MAX do Německa (Saarlouis), přičemž výroba kompletní řady Transit bude převedena výhradně do turecké fabriky v Kocaeli. Šéf britské části evropského Fordu Mark Ovenden nyní pro magazín Autoexpress uvedl, že prodeje nového Mondea budou zahájeny v posledním čtvrtletí roku 2014. Tedy zhruba v době, kdy se americká verze Fusion nejspíš dočká faceliftu…

Ford Mondeo v luxusní verzi Vignale má políčeno na bonitní klientelu

Ford Mondeo v luxusní verzi Vignale má políčeno na bonitní klientelu

O pohon se postarají zážehové čtyřválce EcoBoost 1,6, 2,0 a 1,5 l (výkon podobný jako 1,6 l, ale na některých trzích nižší poplatky) a tříválec EcoBoost 1,0 l. Vznětové jednotky TDCi budou mít objem 1,5 a 2,0 l, ovšem definitivní podoba škály pohonných jednotek pro nové Mondeo bude představena až příští rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mondeo Vignale liftback

Standardem budou manuálně řazené šestistupňové převodovky, na přání alternativně šestistupňové dvouspojkové skříně Powershift. Skutečností se konečně stane také pohon všech kol, ovšem zřejmě jen v kombinaci s vznětovým motorem a automatickou převodovkou. Těšit se můžeme také na dvě hybridní verze adaptované z amerických vozů Fusion (Fusion Hybrid jsme pro vás nedávno odzkoušeli).

Test: Ford Mondeo - EcoBoost startuje

Test: Ford Mondeo - EcoBoost startuje

Výchozí liftback bude 4 869 mm dlouhý a 1 852 mm široký, což jsou podobné hodnoty jako u stávajícího Mondea, ovšem bude o nějakých 40 mm nižší. Oblíbené Mondeo kombi ale nečekejme dříve než v roce 2015. Ve výbavě se kromě multimediální soustavy SYNC a hlasového ovládání většiny funkcí MyFord Touch objeví i hlídání slepých úhlů zrcátek a nechtěného opuštění jízdního pruhu, nafukovací bezpečnostní pásy vzadu či samočinné parkování nebo adaptivní tempomat.
 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků