Ford: Mondeo až za dva roky a mohutné propouštění v Evropě

Pokud si brousíte zuby na nové Mondeo, raději se poohlédněte jinde. Tohoto auta se zřejmě jen tak nedočkáte.

Rétorika nejvyššího muže FMC Alana Mulallyho na pompézní prezentaci v Amsterdamu 6. září vyznívala ve finále pozitivně, ale ve svých důsledcích bude Evropu bolet. „S použitím stejných principů One Ford, jež vedly k rapidnímu navýšení zisků v USA, budeme v Evropě bojovat s krizí novými produkty, silnější značkou a zvýšením produktivity,“ řekl v Amsterdamu Mulally a my jsme se těmto výhledům okrajově věnovali předevčírem v souvislosti s prezentací nové řady Ford Tourneo Custom.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Mondeo nové generace při své premiéře na autosalonu v Paříži

A první důsledky strategie One Ford jsou zde. Ford uzavře továrnu Genk v Belgii, kde se nyní vyrábí především vozy S-MAX, Galaxy nebo Mondeo, ale vyrábět se tu měl i Ford Mondeo nové generace představený před několika týdny na autosalonu v Paříži. Výroba výše popsaných modelů tak bude muset být převedena do španělské továrny ve Valencii, což v případě nového Mondea pozdrží nástup na evropské trhy zřejmě až na konec roku 2014.

Ford Mondeo přiváží SYNC a světlomety z LED

Ford Mondeo přiváží SYNC a světlomety z LED

V rámci nově představené strategie se z Valencie přesune výroba typů C-MAX a Grand C-MAX do Německa (Saarlouis), přičemž počínaje příštím rokem bude výroba kompletní řady Transit převedena výhradně do turecké fabriky v Kocaeli. V Evropě mají tyto přesuny znamenat ztrátu více než 6 tis. pracovních míst, přičemž drtivou většinu z nich mají představovat tzv. agenturní zaměstnanci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mondeo vypadá dobře, ale jen tak se s ním kvůli změnám v plánování výroby nesvezete...
 

Značka Ford očekává, že v roce 2012 bude hospodařit se ztrátou převyšující miliardu eur, takže se tento radikální řez zřejmě stává nevyhnutelnou nutností. Kromě belgického Genku budou uzavřeny také automobilka Southamptonu (vyrábí se tam Transity) a továrna v Dagenhamu, což bude znamenat, že výroba automobilů Ford ve Velké Británii po dlouhých dekádách definitivně skončí.

Ford Transit Custom/Tourneo Custom: „nový Transit“ na živo

Ford Transit Custom/Tourneo Custom: „nový Transit“ na živo

Mezi další opatření, jež se týkají zachovaných provozů, mají patřit také zkrácení pracovního týdnu, omezení rychlosti výrobních linek nebo ukončení účasti v šampionátu FIA World Rally Championship na konci letošní sezóny. Samozřejmostí je omezení výroby v reakci na klesající poptávku na evropských trzích, přičemž nic z uvedeného se netýká situace Fordu v Rusku, kde potíže s odbytem nejsou.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků