Ford Mondeo 2011: facelift plně odhalen

Ford nám faceliftované Mondeo ukázal již v červnu, plné odhalení modelu 2011 si ale nechal až do Moskvy. Pojďme se na něj podívat blíže.

Při přečtení prvních slov nadpisu tohoto článku jste možná spontánně zvolali: „Zase?” Ano, ono to opravdu může působit dojmem, že Ford faceliftuje Mondeo co chvíli, neboť frekvence zveřejňování špionážních snímků a později i oficiálních informací byla rozhodně větší než malá. Jde ale pochopitelně stále o tentýž model, pouze nyní o něm víme snad úplně vše. Bez zajímavosti není, že automobilka si nechala veřejnou premiéru na moskevský autosalon, kde si ještě před pár lety užívali prvního zájmu veřejnosti leda nové Lady (pokud nějaké byly...). Rusko je dnes zjevně v kursu a novinek z východu k nám přichází více než dost. Nechme ale spekulací nad tím, co by tomu asi řekl Ronald Reagan, a podívejme se na jednu z nejvíce relevantních novinek pro náš trh pěkně zblízka.

Vzhledové změny byly jasně patrné z již prvních uvolněných materiálů, a tak je tentokrát vezmeme jen stručně. Mondeo 2011 přichází ve všech svých verzích (sedan, liftback i kombi) především s novým, agresivněji vyhlížejícím předním nárazníkem s LED světly pro denní svícení, přepracovanou kapotou a upravenými koncovými světly taktéž s LED.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ani uvnitř se žádná revoluce nestala. Pomineme-li tradiční vylepšení kvality materiálů a rozšíření nabídky čalounění a obložení palubní desky je jedinou faktickou změnou zřejmě jen inovovaná stropní středová konzole s (jak jinak) LED svítilnami.

Nejzajímavější změny se tak odehrály pod kapotou. Vezmeme-li to pěkně od stropu, pak tam najdeme novou verzi motoru 2,0 EcoBoost s výkonem plných 240 koní, která bude nabízena vedle nám již známé varianty s 203 koňmi. Nejsilnější dvoulitr je bohužel stále pevně spjat s dvouspojkovým automatem Powershift, ale nabídne i s ním zajímavou kombinaci dynamiky a papírové spotřeby. Stovku zdolá dvousetčtyřicetikoňové Mondeo za 7,5 sekundy (pro srovnání, EcoBoost 203 to zvládne za 7,9 s) a rozjede se až na 243 km/h. Kombinovná spotřeba dle patřičných euronorem pak činí 7,7 litru benzinu na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinkou je také posílený diesel 2,2 TDCI. Ten pochopitelně stojí na vrcholu papírové efektivity a dozajista nadchne všechny vyznavače nafty. S výkonem rovných 200 koní (146 kW) „dá” stovku za 8,1 sekundy a v průměru si přitom vystačí s šestilitrovou kombinovanou spotřebou nafty.

Uprostřed nabídky najdeme jen známé firmy: atmosférický benzin 2,0 Duratec s výkonem 145 koní (107 kW) a dvoulitrový turbonafťák 2,0 TDCI ve verzích se 115, 140 a 163 koňmi (85, 103 a 120 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Na opačné straně spektra v nabídce verzí Mondea brzy najdeme i nový benzinový čtyřválec EcoBoost s objemem 1,6 l, který bude časem zřejmě dodáván ve výkonových hladinách 120, 150 a 180 koní (88, 110 a 132 kW). Základem nabídky se pak stane motor 1,6 TDCi naladěný na 112 koní (82 kW). Parametry těchto novinek nám ale zatím nejsou známky. Vybrané verze navíc dostanou prvky programu ECOnetic včetně regenerativního brzdění, zákazníci se též mohou těšit (u vozu Ford vůbec poprvé) na zařízení varující před opuštěním jízdního pruhu či na vůz pohybující se ve slepém úhlu.

Na evropských trzích se inovované Mondeo začne prodávat koncem září a známé jsou i jeho české ceny, tedy alespoň jejich část. Nová vrcholná verze EcoBoost 240 bude k dispozici od verze Ghia za cenu nejméně 807 890 Kč, nový vrcholný diesel 2,2 Duratorq zatím v české nabídce není a spokojit byste se museli s jeho dosavadním provedením se 175 koňmi. Stejně tak zatím nejsou v nabídce nové malé turbomotory.

Ceny i dosud dostupných verzí jsou pro nový rok kupodivu nižší - i když v Británii šly v průměru o 6 000 Kč nahoru, u nás jsou až o desetitisíce nižší. Kompletní aktuální český ceník Mondea 2011 si můžete stáhnout zde (PDF, 265 kB).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mondeo s faceliftem pro rok 2011
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků