Postavili jsme proti sobě dva nejvážnější soupeře ve střední třídě, a to ve velmi žádaném provedení s karoserií kombi a dieselem o objemu 2,0 l. Po srovnání dynamiky a prostornosti nyní konečně přichází řada na úplný srovnávací test.
Kapitoly článku:
Ford Mondeo versus Volkswagen Passat. Dva z nejprodávanějších modelů evropské střední třídy, které musí vyhovět i velmi náročné klientele. Zatímco v západní Evropě to bývají typická auta obchodních cestujících, na českém trhu jsou Mondeo i Passat častými služebními vozy i na vysokých manažerských postech v nadnárodních společnostech. Jezdí s nimi (mimo jiné) lidé, jejichž měsíční plat se počítá ve statisících korun. A ti se jen tak s něčím nespokojí.
Oba v nové generaci
Letitá přetahovaná vstoupila nedávno do dalšího kola, protože oba soupeři dorazili na trh v nových generacích. Všemi novinkami se tentokrát zabývat nebudeme, vždyť nový Ford Mondeo i nový Volkswagen Passat jsme už podrobili redakčním testům:
Tentokrát se budeme soustředit „jen“ na vzájemné porovnávání obou rivalů. Oba soupeři se dostavili ke duelu na letišti u středočeských Hoškovic v téměř totožné specifikaci, s karoserií kombi a vznětovým čtyřválcem 2,0 l, naladěným na shodných 150 koní. Jen převodovky nebyly úplně shodné. Zatímco Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi 110 kW měl šestistupňový manuál, Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 110 kW přijel s dvouspojkovou skříní DSG.
Ford i Volkswagen nabízejí dvoulitrový diesel v několika stupních výkonu, my jsme do testu vybrali variantu 110 kW (150 koní)
I tak je Passat podle oficiálních údajů o 56 kilo lehčí než Mondeo. Abychom měli od začátku jasno, zde jsou klíčové oficiální údaje obou soupeřů:
Ford Mondeo kombi vs. Volkswagen Passat Variant: technické parametry |
Motorizace |
Ford Mondeo 2.0 TDCi |
VW Passat 2.0 TDI DSG |
Převodovka |
6st. manuální |
6st. DSG |
Max. výkon (kW/k) |
110/150 |
110/150 |
v ot./min. |
3500 |
3500-4000 |
Max. točivý moment (Nm) |
350 |
340 |
v ot./min. |
2000-2500 |
1750-3000 |
0-100 km/h (s) |
9,4 |
8,9 |
Max. rychlost (km/h) |
210 |
216 |
Provozní hmotnost (kg) |
1597 |
1541 |
Celková hmotnost (kg) |
2330 |
2130 |
U aut s tak rozsáhlým sortimentem příplatkové výbavy, jako nabízejí oba soupeři, je třeba počítat s tím, že reálná provozní hmotnost konkrétního kusu se může od té udávané i dost dramaticky lišit.
Mondeo i Passat prošly na sklonku loňského roku generační obměnou
A ještě jeden údaj, který může do výsledků promluvit: pneumatiky. Ani jeden z rivalů nepředstoupil na kolech, která výrobce montuje sériově.
Mondeo se vybavilo 17palcovými koly s pneumatikami Michelin Primacy 3 235/50 R17, Passat měl 18“ ráfky obuté do plášťů Continental ContiSport Contact 5 235/45 R18.
Uvidíme, jak se pneumatiky odrazí v hodnocení dynamiky a jizdních vlastností. K tomu ale dospějeme až později. V následující kapitole budeme zkoumat design a interiéry obou aut: