Ford Mondeo 2,0 SCTi: nový motor EcoBoost a vylepšené diesely k tomu

32 komentářů

Martin
6. května • 9:10

Nevíte někdo, jak vychází spotřeba 2,0 SCTi vs. 2,0i 107 kW, případně v porovnání 1,8 92kW?

sir
6. května • 15:32

tak papirove ma novy 2,0 SCTi mensi spotrebu nez 2,0i, myslim ze je to 7,7 versus 7,9. Jaka bude skutecnost nikdo nevi.....turbo benzin jsou narocne na zachazeni...chces jet rychle papa hodne..jedes vklidu jedes za malo. Vic budu chytry az tak za 2-3 tydny az nove mondeo dorazi.
co se tyka 1,8 tak ta uz se do Mondea nedava ne? jsou tam jen 1,6 ve dvou vykonovych verzich.Jinak moje zkusenost. Mondeo rok 1995 1,8 85 kw, kdyz ho clovek honil bezne v praci bez otaleni na spotrebu tak sezral 9-10, pak rok 1998 novy model 2,6V6 spotreba 10,5 l pri stejnych casech jen to clovek nemusel tak honit, pak 2002 zas novy model 2,0 Tdci cca 6 l (5tikvalt), 2005 2,2 Tdci 6,8 az 8l. posledni generace rok 2008 2,5T spotreba 10,5...tot moje zkusenosti se spotrebou s Mondeama.......a k tomu pridam Focus 2006, 1,6Tdci - 5-6l

sir
29. dubna • 9:55

napriklad u noveho volva S60 je moznost u tohoto motoru (2,O Ecoboost) mit jak manual tak automat, pricemz zrychleni je shodne.
O spotrebe uvidime, budu referovat, Mondeo je jiz objednane a to jsem byl vzdy zastancem manualu ajajaj :D

realita bez maskovani
29. dubna • 8:49

to auto ma 205 turbo benzinovych koni a stovku za temer 8 s - to je hruza, jaky to je mastodont. To jen ukazuje, ze to auto se bude muset pro relativne prumernou dynamiku tocit a tocit a ze spotreba bude naprosto otresna.

Kankunen
29. dubna • 9:45

Jde o to, že turbobenzín hodně žere a tak se prodlužují kvalty, aby pracoval v nízkých otáčkách.
Je na zamyšlení, jestli by se nemělo začít tím, že se výpočettní metoda spotřeby přiblíží realitě.

dtsmaniac
1. května • 8:46

Snad proboha díky turbu má dost výkonu i v nižších otáčkách, proto se mu se stejnou dynamikou daj dát delší kvalty, čímž se i omezí apetit...

realita bez maskovani
29. dubna • 9:48

tuto teorii chapu o petky a sestky, ne u prvnich kvaltu, kde se prodlouzenim zadna uspora neziska, protoze o to dele se pojede. Pro snizani spotreby se proste prida zub na vyssich kvaltech, ne na jednicce-ctverce.

Shimi
29. dubna • 9:16

To nám ten den tak hezky začíná, takový krásný počasí a já si hned musím rýpnout :-D Insignia s 2.0T s 6st. automatem má stovku za 7.8 a to má 220 turbo koníků ;-) Taky to je mastodont? A co zbytek konkurence? Myslíš, že je na tom o mnoho lépe?

eavy
29. dubna • 13:13

Tak zrovna Insignia je TOTÁLNÍ mastodont :-)

Shimi
29. dubna • 13:28

Však ano, proto jsem ji taky uvedl. Ale to se týká vesměs všech plechovek ve střední třídě. Takový je trend, rosteme a tloustneme. Že je to špatně už moc lidí neřeší.

realita bez maskovani
29. dubna • 9:39

Ano, taky je to mastodont. Jen to ukazuje, jak jsou ta auta nechutne tezka. Na druhou stranu, kdyby ten cas okolo 7,8-8s u techto aut byl s HDM autamtem, tak se to da alespon trochu omluvit. Ale u DC prevodovek, ktere prece radi stejne jako manual to je divne....Jinak marna snaha si do mne rypnout, mi je jak Ford, tak Opel a v podstate jakakoli automobilka naprosto volna. Nejsem fanousek zadne. Za svuj zivot jsem mel snad od kazdeho neco a u kazdeho se mi neco libi a neco ne. To je moje vyhoda oproti jinym, co necemu fandi. Umim si pripustit negativa, coz dela nekterym problem. Stejne tak jsem mel naftova i benzinova a dokonce i LPG auta. Proto si nemusim prikraslovat spotreby.Takze najdi si klidne auto XXX co bude mit 300 koni a stovku za 9 s a bude mit to naprosto jedno. Na faktu, ze to je otresne to nic nemeni.Jen si rikam, ze jina automobilka, jejiz konkretni vuz mam, muze mit pri vykonu tesne nad 200 koni mit 0-100 za temer 6,5 sekund a maximalkou bezmala 250 kmh (to pro ukazku, ze to neni super kratkou prevodovkou) to se jedna o sedan s vahou lehce nad 1500 kg. A ostatni paberkuji nekde o 1,5 sekundy dale. Proste nekdo umi a nekdo ne a v dobe takove globalizace to je prekvapujici.

homer
29. dubna • 11:47

kolik musíš mít otáček na těch 6,5sec /100km/h? tipuju až k omezovači a shoří kýbl benzínu tak to je fakt směroplatnej parametr

realita bez maskovani
29. dubna • 16:19

ja ti nevim, ale kdyz napr. predjizdim auto, tak ho nepredjizdim na spotrebu, ale na to, abych ho predjel co nejrychleji. Ale tvuj styl ti neberu, asi ma taky neco do sebe. Zkusim za trest tyden prejizdet s cilem nemit u toho spotrebu vetsi jak 7 litru.

Shimi
29. dubna • 10:36

To není možný, já s tebou musím souhlasit do puntíku :-D Akorát tak trošku nechápu, když tak žehráš nad nechutnou tíhou, proč si se včera tak čertil u Astry. To je taky ve své třídě mastodont. Jo já zapomněl, tam to vlastně zachraňuje převodovka :-D (ber to s humorem)

dtsmaniac
29. dubna • 13:22

A mě z podobnýho žehrání nad obtloustlostí nedávno obvinil z naivity 3-[

realita bez maskovani
29. dubna • 10:39

necertil jsem se u Astry, ale u Mazdy, ktera kryje svou vahou tim, ze nepocita vybavy, takze to pak vypada ze je prilis lehka.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
29. dubna • 11:10

" Pohotovostní hmotnost vozidla je hmotnost vozidla se standartní výbavou, veškerými provozními nápněmi (např. mot.olej, chladící médium, palivo), ale bez cestujících (včetně řidiče) a nákladu. "" Provozní hmotnost se v EU počítá jako PH + 75kg řidič "Mazda uvádí u M3 pohot.hm. + 75kg řidič u 1.6 nějakých 1180kg a Opel u Astry pohot.hm. + 75kg řidič u 1.4 nějakých 1370kg.A pro představu u Focusu II s 1.6 jsem měl PROVOZNÍ hmotnost nějakých 1250kg.

vanos
29. dubna • 19:36

Podle webu německého zastoupení Mazdy ta jejich plečka v nejsociálnější verzi váží "1.255-1.332" kg, což je v dané třídě lepší průměr. Např. Golf zvládne být ještě o kousek lehčí a přitom všem disponuje tužším skeletem.

Shimi
29. dubna • 22:01

Páč oni uvádí provozní hmotnost, my se bavíme o pohotovostní, t.j.: 1255 - 75kg řidič = 1180kg ;-)

realita bez maskovani
29. dubna • 15:38

Mazda nepočítá do váhy výbavu, už to konečně pochop. Proto má nízkou papírovou hmotnost. V tom je ten zásadní rozdíl.

Shimi
29. dubna • 16:23

Nepochopím, protože je to nesmysl. A pokud to nepodložíš něčím relevantním, tak názor nezměním. Proto jsem ti uvedl definici a čekal jsem, že tě to nakopne. Vesměs všechny automobilky uvádí PH + 75kg řidiče a to paušálně pro konkrétní motorizaci BEZ rozdělení výbavy. Ani jedna neuvádí hodnoty pro konkrétní typ motoru + konkrétní stupeň výbavy, to by byla tabulka, že by se z toho opupínkovali. Opel je na tom ještě hůř, protože ten neuvádí ani hodnoty ke konkrétní motorizaci, ale pouze hodnoty od - do a ty si to milý zákazníku dopočítej jak chceš. Takže naposled:Mazda 3, 1.6 atmo - 1180kg
Opel Astra, 1.4 atmo - 1370kgObě auta, respektive všechny auta, mají podle metodiky stejnou standardní výbavu. Nebo mi snad chceš namluvit, že Mazda do PH nezapočítává žádnou výbavu, ani tu standardní?

Skyline
29. dubna • 16:45

Myslim, ze kdyz reknu, ze "realita bez maskovani" je dalsi pokus goese o nejaky pekny flamik, bude jasne, kam muze vest debata, vedena z jedne strany racionalnimi argumenty a z druhe strany klickovanim a obvyklym blabolenim mimo misu.

Shimi
29. dubna • 17:17

Souhlasím a zároveň žasnu, že my dva se taky v něčem shodnem ;-)

Skyline
29. dubna • 15:54

Realita opet ruluje:-DMuzes nam napsat, kterou konkretni vybavu Mazda do vahy nezahrnuje? At jsme v obraze.Mimochodem, uvadena vaha je u vetsiny automobilek udavana pro zakladni vybavu s danym motorem, tedy mas do urcite miry pravdu (dela to tak napr. Honda, vaha Acco 2.0 Comfort je stejna, jako Elegance a Executive, coz je pochopitelne v realu nesmysl). Nicmene zatim jsem jeste neprisel na ten tvuj "zasadni rozdil" v pripade zakladniho motoru v zakladni vybave, coz je prave u M3 benzinova 1.6 s 1180 kg. Jakou vybavu do teto vahy Mazda nezahrnula? Tu, kterou zakladni 1.6 nema? :-D:-D

realita bez maskovani
29. dubna • 15:59

Je to jako tvuj Accord 2,4 tedy byl, dnes se tvuj jiz nevyrabi. Proste vyrobce uvadi vahu v zakladu, jiny uvadi od-do od minimalni po maximalni a jini uvadi jen v maximalni. V tom je ten zasadni rozdil.

Skyline
29. dubna • 16:18

Ja bydlim v panelaku a mam dvacetiletyho orezlyho civika. Nicmene cekam na informaci, kterou vybavu Mazda neuvadi.Alternativne cekam na odkaz k potvrzeni noveho blabolu o tom, ze nektere automobilky "uvadi jen maximalni" vahu. S tim jsem se zatim nesetkal, takze se rad priucim.

IO
29. dubna • 9:34

Rodinne auto je mastodont,.. inak by tam rodina (bezpecne) nevosla... ;) takze z 0-100 za 8s a maximalka cez 200km/h je az-az B-]

LuThOr
29. dubna • 7:56

Nechápu, proč by měla být absence manuálního řazení smutnou zprávou. Já osobně preferuji "automat" a nedám na něj dopustit. Člověk se pak může věnovat i jýným "věcem" :-)

nornik
29. dubna • 21:44

Me treba stve, ze auto nejde objednat bez klimatizace, airbagu a radia ... zbytecna kila navic :-)

realita bez maskovani
29. dubna • 8:20

A jaký je pak rozdíl mezi redaktorem, co nám nutí manuál a vámi, co nám nutí automat? Není na místě spíše říci, že by bylo dobré mít oba systémy, aby si každý vybral?

Hans
29. dubna • 8:40

Autor ale nenutí manuál, jen lituje toho, že nám automobilka nedá vybrat. S čímž souhlasím a Vy byste měl též, protože to očividně vidíte stejně...

Tomas B
29. dubna • 8:33

snad se "pochlapěj" a půjde i manuál

Doporučujeme

Články odjinud