Ford Mondeo 2,0 SCTi: nový motor EcoBoost a vylepšené diesely k tomu

O nových motorech EcoBoost o objemu 1,6 a 2,0 litru jsme vás krátce informovali již loni v září a bylo jen otázkou času, než si najdou cestu do jednotlivých modelů. Nejprve se ten větší z nich dostal do faceliftovaných typů S-Max a Galaxy a nyní se propracoval i pod kapotu většího Mondea.

Jednotka 2,0 SCTi, jak zní její obchodní označení, bude produkovat výkon až 149 kW (203 koní) při 5 500 ot., který vozu dovolí zryhlit na stovku za 7,9 sekundy (kombi 8,2) a dosáhnout maximální rychlosti 232 km/h (kombi 227). Kombinovaná spotřeba přitom může dosáhnout i 7,7 litru benzinu na 100 km, to pokud si ale oněch dvě stě koní budete užívat jen při pohledu do katalogu.

Smutnější zprávou je, že jde o další vůz, ke kterému si nepořídíte manuální převodovku, i kdybyste ji chtěli sebevíce. Standardem a jedinou volbou je šestistupňový dvouspojkový automat PowerShift.

Krom toho Mondeo nabízí pro letošní rok i přepracované diesely TDCi, ale přepracované v tom smyslu, že plní emisní normu Euro V, dá se tedy očekávat tupější projev při vyšší průměrné spotřebě. Dvoulitrové TDCi bude nabízeno ve variantách se 115, 140 a 163 koňmi, automat zde bude pouze příplatkovou položkou.

Ceny modelu s motorem 2,0 SCTi v aktuální akční nabídce Fordu začínají s výbavou Enterprise na 679 900 Kč ve čtyř- či pětidvéřové verzi, kombi vyjde o 30 tisíc Kč dráž.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mondeo
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky