Ford Mondeo 2,0 SCTi: nový motor EcoBoost a vylepšené diesely k tomu

O nových motorech EcoBoost o objemu 1,6 a 2,0 litru jsme vás krátce informovali již loni v září a bylo jen otázkou času, než si najdou cestu do jednotlivých modelů. Nejprve se ten větší z nich dostal do faceliftovaných typů S-Max a Galaxy a nyní se propracoval i pod kapotu většího Mondea.

Jednotka 2,0 SCTi, jak zní její obchodní označení, bude produkovat výkon až 149 kW (203 koní) při 5 500 ot., který vozu dovolí zryhlit na stovku za 7,9 sekundy (kombi 8,2) a dosáhnout maximální rychlosti 232 km/h (kombi 227). Kombinovaná spotřeba přitom může dosáhnout i 7,7 litru benzinu na 100 km, to pokud si ale oněch dvě stě koní budete užívat jen při pohledu do katalogu.

Smutnější zprávou je, že jde o další vůz, ke kterému si nepořídíte manuální převodovku, i kdybyste ji chtěli sebevíce. Standardem a jedinou volbou je šestistupňový dvouspojkový automat PowerShift.

Krom toho Mondeo nabízí pro letošní rok i přepracované diesely TDCi, ale přepracované v tom smyslu, že plní emisní normu Euro V, dá se tedy očekávat tupější projev při vyšší průměrné spotřebě. Dvoulitrové TDCi bude nabízeno ve variantách se 115, 140 a 163 koňmi, automat zde bude pouze příplatkovou položkou.

Ceny modelu s motorem 2,0 SCTi v aktuální akční nabídce Fordu začínají s výbavou Enterprise na 679 900 Kč ve čtyř- či pětidvéřové verzi, kombi vyjde o 30 tisíc Kč dráž.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mondeo
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků