Ford Mondeo: 20 let zásadního modelu ve fotografiích

Původně „světový“ automobil značky Ford se speciálním jménem Mondeo letos slaví dvacet let.

V těchto dvou dekádách se jméno Mondeo stalo v Evropě jedním z nejrespektovanějších názvů v branži, proto se nyní stručně podívejme na to, jak šel čas. První generace fordova modelu Mondeo se představila v roce 1993, když nahradila v té době již deset let starou řadu Sierra s pohonem zadních kol. Název „Mondeo“ je slovo uměle odvozené z latinského výrazu „mundus“, tedy „svět“, což od první chvíle naznačovalo ambice vozu proslavit se i za hranicemi Evropy. Zde Mondeo záhy obdrželo titul Automobil roku 1994.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Mondeo první generace ve verzích před faceliftem (1993) a po něm (1996)

První generace Mondea byla výrazně faceliftována již v roce 1996, ačkoli si po celou dobu svého života musela vystačit s jediným vznětovým motorem 1,8 TD. Poslední modernizací prošlo „první“ Mondeo v roce 1999. V roce 1998 bylo v Evropě vyrobeno Mondeo s pořadovým číslem 2 000 000 a jen továrna v belgickém Genku tehdy produkovala 2 000 Mondeí denně. Jak známo, bylo již rozhodnuto o uzavření této fabriky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Druhá generace Mondea: standardní verze z roku 2000 (s nepůvodní maskou) a špičkové ST220 z roku 2002

Druhá generace Mondea nastoupila v roce 2000. Zatímco benzínové motory prošly pouhou evolucí, nové vznětové jednotky byly tím, co fordově střední třídě dosud chybělo. Přímovstřikové čtyřválce TDDI představovaly jakýsi mezistupeň, teprve jednotkami TDCI s plněním common rail se totiž Ford dorovnal své konkurenci a zařadil se opět mezi špici, byť s několikaletým laborováním s kvalitou motorů TDCI, jež bylo s úspěchem završeno až v polovině roku 2004.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dva facelifty druhé generace, roky 2003 a 2005, lze rozpoznat hlavně podle zadních svítilen

Facelift přišel na sklonku roku 2003 a na ženevském autosalonu v roce 2007 bylo Mondeo nahrazeno zcela novou generací. Její facelift přišel v roce 2011 a zcela nové Mondeo se mělo v Evropě začít prodávat již na začátku loňského roku, ovšem technologické problémy evropského Fordu jeho nástup zbrzdily až do posledního kvartálu roku 2014…
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Mondeo, třetí generace, rok 2007
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porovnání originálních verzí liftbacků první a zatím poslední generace
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Třetí generace, facelift z roku 2011
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na čtvrtou generaci Mondea si počkáme až do posledního čtvrtletí příštího roku
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků