Ford Mondeo 1.8 SCi: motor za to stojí (megatest)

Honza  |  22. 12. 2003 11:22

Pro autora článku: rychlého vyhřátí interiéru dosáhnete nastavením ofuku na čelní sklo a současným nastavením teploty na max. - v systému se sepne přídavné elektrické ohřívání vzduchu a klimatizace - teplý vzduch pak dostanete z výdechů během pár vteřin.

Teda aspon to tak funguje u všech manuálních klimatizací tohoto auta, tady taky - občas není na škodu si přečíst manuál - je tam popsaná řada vychytávek :))

Jinak pěkná recenze...

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  22. 12. 2003 15:26

Manuál jsem četl, klima je ale automatická a upřímně řečeno nechápu, proč automat nedokáže při studeném motoru zapnout přídavné vyhřívání sám. Nechápu, proč bych měl vždy při startu nacvakat hi teplotu a pak to vracet do normálu

Odpovědět  |   | 
Honza  |  22. 12. 2003 15:37

Jednoduse proto ze tato funkce ma jako primarni urceni odmlzeni celniho a bocniho skla a ne vyhrati interieru, ale taky je to mozna jen nedotazenost ze strany vyrobce, kdo vi :)

Kazdopadne dikybohu alespon za tuto funkci :) Moje sluzebni astra 1.7 DTi zacina topit zpravidla az po 10 minutach :((....motor se pak dostane na doporucenou provozni teplotu az po cca 40 minutach jizdy.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  22. 12. 2003 15:40

Fuj, to musí být hrozné  

Odpovědět  |   | 
Peter L  |  22. 12. 2003 15:56

tých 40 minút je dosť brutálne. Po roku jazdenia výhradne po meste bude ten motor vyzerať ako po 300 000 km na normálnych cestách.

Čo sa týka tých nedotiahnutých vecí na forde - je ich viac, a úplne zbytočných (napr. chýbajúca pamäť v sedadle - načo sú potom elektricky nastaviteľné? ďalej chýbajúce parametre v počítači... Pritom sú to veci naprogramovania softvéru, alebo pár korún za pamäť...).

Ale ten motor sa mi páči, vyzerá to na skutočne dobrú jedna osmičku. Doteraz bolo skôr zvykom v kategórii 1,8 robiť nahonené motory s obrovskou spotrebou. Len je škoda, že výrobca si necháva za každú novinku kráľovsky zaplatiť.

Odpovědět  |   | 
Spirit  |  22. 12. 2003 17:26

Zase tak hrozne to neni. Elektricke nastavovani sedadla (kompletni) i bez pameti je mnohem lepsi, nez mechanicke, protoze narozdil od nej muzete sedadlo serizovat kdyz v nem normalne sedite, nemusit se nijak kroutit a lovit nekde za zady nebo pod nohama packy a kolecka, taky ma elektricke ovladani posuvu sedadla plynuly chod na misto skokoveho u manualu. Mam plnou elektriku, pamet by se hodila, ale oproti manualu je to vyrazny narust pohodli, zvlast na dlouhych cestach. Pocitac je taky hezka hracka, ale me osobne brzo omrzelo porad prepinat mezi hodnotami a snazit se jezdit na spotrebu, proste me to nebavilo - kvuli tomu jsem si V6 nekupoval. Takze ted vyuzivam hlavne vnejsi teplomer a celkovou spotrebu (neco tam svitit musi), svou jizdu prizpusobuji okolnimu provozu a sve nalade a co na to pocitac je mi jedno .  

Jo, fordi maji sve odlisnosti, ktere nekomu mohou pripadat divne a nelogicke, ale treba elektricky vyhrivane celni sklo dodones moc konkurentu nenabizi.

Odpovědět  |   | 
Peter L  |  22. 12. 2003 17:42

Nie je to samozrejme tak hrozné, ale zase na druhej strane prečo tam tieto maličkosti chýbajú? Mňa by pekne štvalo, že vydám niekoľko desiatok tisíc korún za elektricky nastaviteľné sedadlá a chýba tam pamäť. Pritom práve pamäť je to, čo na ma zaujíma najviac, pretože neznášam, keď musím znova štelovať polohu, ktorá mi vyhovuje. Osobne mi je jedno, či k nastaveniu sedadla použijem kolečko, alebo tlačítko. Čo ma zaujíma, je schopnosť pamätať si polohu, ktorú som si konečne vysedel a ktorú musím znova hľadať keď preberiem auto zo servisu. Palubný počítač dtto. Keď už tam je, prečo tam nie sú funkcie, ktoré sú štandardom všade inde?

Prečo je to auto v cene 3-izbového bytu nedotiahnuté do konca?

 

Odpovědět  |   | 
petous  |  23. 12. 2003 07:10

To Mondeo často pobývá v servisu, že ti tak moc vadí absence paměti polohy sedaček? Palubní počítač je lepší nějaký, než žádný (viz. Honda Acord). Co srovnání s motorem 1.8GDI od Mitsubishi? Je o 6-7let starší a má velmi srovnatelné parametry, stačí mu také 95 oktanů a zlepšení spotřeby je o 10-20% (na rozdíl od Fordových 8%). V principu jsou si SCi a GDI tak podobné, že to skoro vypadá, že Ford koupil licenci na přímý vstřik u miší.

Odpovědět  |   | 
Spirit  |  23. 12. 2003 20:37

O GDI jsem neslysel zrovna chvalu, pry je to dost citlive na kvalitu benzinu - ktera u nas bohuzel nedosahuje japonske urovne a tudiz jsou s tim mrzutosti . Jinak ford spolupracuje s kdekym, TDCi je od napr. od PSA (i to v jaguaru , o dlouhodobe spolupraci s mazdou snad vi kazdy.

Odpovědět  |   | 
Ace2  |  23. 12. 2003 21:42

Jak spolupráce .... Ford jí vlastní

Odpovědět  |   | 
Spirit  |  24. 12. 2003 09:39

Jasne, nejak je k te spolupraci museli motivovat .

Odpovědět  |   | 
Ace2  |  24. 12. 2003 11:45

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  22. 12. 2003 17:50

Vyhřívání předního skla jsem teď v zimě ocenil daleko více než palubní počítač nebo sedačku v elektrice  Vážně skvělá to věc...

Odpovědět  |   | 
Anndy  |  22. 12. 2003 21:19

no hej, ale myslim, ze nezavisle kurenie by to spravilo elegantnejsie a pri cene auta, by to nebolo ani vidiet....

Odpovědět  |   | 
Peter L  |  22. 12. 2003 21:40

máš pravdu, treba ho ale (nezávislé kúrenie) kúpiť hneď aj s vozom. Vtedy sa to v tej cene stratí. Dodatočne sa človeku vyhodiť 50 000 už nechce a vyčíta si to potom každý studený deň (môj prípad).

Odpovědět  |   | 
Spirit  |  23. 12. 2003 20:32

Nic proti nezavislemu topeni, ale pomuze i v pripade, ze vam za jizdy namrza dest na celnim skle a sterace to jenom bezmocne rozmazavaji?

Odpovědět  |   | 
matuS  |  23. 12. 2003 20:59

nemam ziadne auto z elektrickym vyhrevom celneho skla, ale toto sa mi este v zivote nestalo. ale asi to bude preto, ze ked kurim tak mi klima sama pusta teply vzduch aj na celne sklo...

tebe sa to uz niekedy stalo? lebo nejde mi do hlavy pocasie - tuhy mraz a zaroven prsi. V sobotu mi pocas jazdy zamrzla voda na karoserii ale na celnom skle nie. ale to bolo okolo nuly. keby bolo minus, asi by snezilo.

 

Mna by skorej zaujimala cena vymeny , tohoto skla. Nedavno som s jednym autom absolvoval vymenu celneho skla po naraze kamenom (v meste, odstrelila protiiduca tatra 815 - chytil som ho), pred 2 tyzdnami som prechadzal horskym prechodom inym autom a dostal som 2 silne supy kamenom - jeden nechal na skle vryp. To aby sa clovek s takym autom vyhybal takymto miestam...



Odpovědět  |   | 
Spirit  |  23. 12. 2003 23:40

No jo, me se taky v zivote nestala spousta veci - treba jsem v zivote nevyhral ve sportce (ale to bude mozna tim, ze jsem si nikdy nevsadil).

Zapnout topeni naplno a pustit ofuk jenom na celni sklo zvladnu i sam, ale obcas to proste nestaci (nejhorsi zazitek mam s passatem, 140 km v namrzajicim mrholeni, ledovka na silnici i na skle). Nemusi nijak treskute mrznout, na sklo ti za jizdy prichazi proste prilis velke mnozstvi chladneho vzduchu, ten objem nemas ventilaci sanci zvladat ohrivat na nemrazivou teplotu. A nevim jak tobe, ale me neni zrovna prijemne mit delsi dobu pustene topeni na plny vykon, pokud zrovna neni -20°C - zvlast, kdyz lepsiho  vysledku dosahnu stisknutim jednoho tlacitka.

Nechapu, co resis s cenou vymeny skla, pokud se toho bojis, tak si sklo muzes pripojistit k povinnemu ruceni (aspon v CR), ted jsem menil (samozrejme vyhrivane) celni sklo 2x behem 3 tydnu, cena u forda 17.200,- a pojistovna to platila v plne vysi, to pripojisteni je u me tusim kolem 500 Kc na rok.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  31. 08. 2004 10:42

Ne, pravý důvod je ten, že v létě by se člověk v autě upekl. Tohle přece využijete jen v zimě, ne? Tak proto se to zapíná manuálně

Odpovědět  |   | 
petr  |  30. 12. 2003 10:47

proc cvakat? je tam na to tlacitko nastavi teplotu na hi a druhy stiskem se to prepne zpet

Odpovědět  |   | 
Sch  |  22. 12. 2003 15:53

Mame v rodine mondeo 2.0 1997 a to take zacina topit asi po 6 kilometrech, ale memu Focusu 1.6 staci jen asi dva km.

Odpovědět  |   | 
Pavel Mareš  |  27. 12. 2005 17:39

Mám Mondeo 2002 a topí po 2,5 km.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  22. 12. 2003 23:01

Nahodou el. vyhrivani celniho skla je uplne super vec, na mondeu ho sice nemame, ale na nasem orionu z '93 je a myslim ze je to jedna z nejlepsich vychytavek pro zimni provoz.

El. nastaveni sedacek nemame (pouze vyska), ale i to je v pohode a ta chybejici pamet by me nezabila - v aute se stridame 3 a vsechno co nastavuju je vyska sedaku a poloha volantu (mam ho hodne k sobe), ale chapu ze je to ciste individualni zalezitost.

Co se mi u testovaneho auta nelibi je napul dreveny (vim ze neni) volant a radicka - myslim ze se to prilis nehodi k prvkum z lesteneho hliniku - tyto detaily jsou asi lip zkombinovane u zakladnich verzich.

Jinak mondeo je super auto pro vsechny prilezitosti - jestli nekdo chcete neco vedet tak se ptejte !!!

Odpovědět  |   | 
Petr  |  23. 12. 2003 10:16

Přesně to stejný napsal auto do článku

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  23. 12. 2003 00:10

Co se tyce teploty a rychlosti zahrani motoru na provozni teplotu, tak na to ma vliv prave to prime vstrikovani paliva. Vyrobci zvysuji ucninnost jednotek, tedy palivo se premenuje ucineji na vykon (tocivy moment) a mene na teplo. To ma za nasledek pomalejsi zahrani motoru a dale pak interieru. Velke problemy s tim maji moderni diesly na bazi primeho vstriku. Nebojme se vsak, dnesni agregaty jsou z jinych materialu a maji lepsi konstrukci, nez starsi modely.

Ad palubni deska. Jak je v recenzi napsano, je pred vami masa plastu. To je ale dobre. Ze studii plyne, ze masivni palubni deska vzbuzuje u cestujicich pocit bezpeci a solidnosti. Samozrejme nic se nesmi prehanet, ale z vlastni zkusenosti vim, ze je na tom kus pravdy.

No a konecne spotreba. Vzhledem k tomu, ze motor se dodava pouze se 6 stupnovou skrini, pak je snizeni spotreby paliva mozne prisuzovat i tomuto faktu, nikoli jen technologii primeho vstriku paliva. Jak znamo, cim vice stupnu, tim je mozne lepe vyuzivat tocivy moment a tim snizovat spotrebu.

Zaverem, Mondeo je vytecny vuz, ktery je skutecne velmi prostorny, kvalitne zpracovany s vyspelou technikou. Skutecne velke plus tohoto konkretniho modelu je moznost pouzivat benzin s 95 oktany, tady je jednoznacne lepsi nez VW. Toto je ovsem kaleno mnoha malickostmi, ktere kazi celkovy dojem, jako je chudy palubni pocitac, chybejici pamet nastaveni sedadel, nehodici se drevene oblozeni volantu apod.  

Odpovědět  |   | 
ukradene mondeo  |  23. 12. 2003 01:45

http://www.sweb.cz/fmondeo/

jinak par postrehu k mondeu 2003 2.0 model 2004 -

neskutecne zere, na nadrz ujedu tak 550 km, nadrz je 58 litru ? zatim najeto 2000 km

pruduchy pri vypnute klimatizaci a ventilaci do auta fouka ...neprijemne v zime

zlepseni : oproti predchozimu modelu (ktery ukradli) mam pocit, ze ted u fordu uz nezapomeli na lince to auto vsude poradne dotahnout

jednoznacne zlepseni v interieru

jeste by to chtelo neco udelat s tema brzdama, jsou i treba oproti mondeu 98 opravdu slabsi, zabiraji pomalu

 

 

 

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  23. 12. 2003 08:04

Sakra chlapi, kdyz uz sckuhrate nad spotrebou, napiste aspon, jestli jezdite jen po meste, pak se s obsahem 2.0 neni co divit. Proste po jakych silniich a kolik cca % z toho je mesto, okresky, dalnice.

Odpovědět  |   | 
socka  |  08. 02. 2004 11:01

mám taky 2,0 a nemohu si spotřebu vynachválit. Na skoro 150k max. 10l. a to musí být -20C a jezdit po městě je to super. měl jsem audi 2,0 110k a žralo podstatně více, i když je fakt, že šlo více odspodu. Ale je to zvyk, mondeo táhne neuvěřitelně až do červeného...

Odpovědět  |   | 
Touareg  |  23. 12. 2003 13:19

Je to velmi dobré auto s povedeným designem a dobrými motory, ale mám pocit, že hodně lidí ho přehlíží a kupují jiná (německá auta). Ford by měl trochu oživit svoji stávající nabídku. Mohl by rozšířit modelovou řadu pick-upů v Evropském měřítku(třeba o F-150) , jel sem v Rangeru Double Cab a bylo to fakt super, akorát vzadu nepřebývalo místa na nohy...  
Ford by taky mohl nabídnou něco jako Crown Vic´ a nebo přímo Lincolny, pro naše zmlsané managery...

Jinak recenze byla v "poho".

Odpovědět  |   | 
Petr  |  23. 12. 2003 17:34

Fordy jsou dobrý, zejména to Mondeo je fakt cool. Líbí se mi víc než konkurence, jedině snad Laguna II je dobrá,

Odpovědět  |   | 
Touareg  |  23. 12. 2003 19:20

Nejvíc cool je Ford F-750!  A myslím že Laguna II není moc dobrá. Noví Meganové jsou jediní dobří u Renaultu... Z Fordu se mi nejvíc líbí Fusion, Ranger a Excursion. A tobě?

Odpovědět  |   | 
Ace2  |  23. 12. 2003 21:48

No jo F-750 je boží. Viděl jsem jí na vlastní oči foto zde zbytek fotek pak právě zde

Odpovědět  |   | 
Ace2  |  23. 12. 2003 21:49

tak omyl, byla to F-650 no ale to je stejně jedno :)

Odpovědět  |   | 
Z  |  24. 12. 2003 11:29

F-750 je pěknej, ale mým favoritem je stejně Club Wagon.

Odpovědět  |   | 
Touareg  |  25. 12. 2003 16:21

No vlastně všechny COMMERCIAL TRUCKS jsou v pohodě. Líbí se vám hoši řada SUPER DUTY? A máte zkušenosti s nějakými US SUV?

Odpovědět  |   | 
Z  |  04. 01. 2004 14:26

Super duty trucky už jsou na mě zbytečně velký krávy s minimální praktickou využitelností. Ten Club Wagon (E-350 Super Duty XLT, viděl jsem to na zadcích nových i starých vanů, na webu Fordu to ale není) se mi líbil přebytkem místa i výkonu. Já jezdím málo a krátce, ale poměrně často prostě nestačím s místem a chtělo by to něco většího.

Odpovědět  |   | 
mates  |  23. 12. 2003 19:44

Ohrivani predniho skla je urcite cool vec, pokut to nejni videt a nerusi to pohled z vozu tak bych si klidne priplatil i za totez na prednich bodnich sklech, doufam ze se to za nejakou dobu stane standardem u vsech aut....  spis by me zajimalo, jesli (mimo dieselu, tam to obcas je) existuji auta kterym jdou zvysit volnobezne otacky, kdyz vidim lidi jak rano v mrazu nastartujou a nechaj "zahrat" motor timto zpusobem a mezitim 10 minut skrabou led tak to je fakt drsny, ten ledovej olej se pri volnobehu nedostane ani nahoru, videl sem rozdelany motory a vackovy hridele od taxiku co si takhle v zime na volnobeh topej, vydreny drazky jak to jede na sucho......  nebo uz toto diky novym kostrukcim motoru je vyreseno??  dik

Odpovědět  |   | 
petr  |  08. 01. 2004 21:37

To si pis, ze je. Staci miska s olejem pod vackou, jako to maj Hondy a muzes na volnobeh cvakat treba tyden.

Odpovědět  |   | 
matuS  |  23. 12. 2003 23:17

sa tu rozplyvate nad tym motorom, ale pozrite sa do tych tabuliek na poslednej strane testu a pozrite kde je toyota so svojim VVTi motorom... alebo C5 s jeho 1.8

su to samozrejme iba papierove hodnoty, porovnat to nemozem, ale takto mi to pripadne iba ako marketingovy tah. ziaden skutocny vyznam priameho vstreku u benzinu zatial nevidim.



Odpovědět  |   | 
Petr  |  25. 12. 2003 09:01

Tichý chod, nízká spotřeba, kultivovanost... To nejsou výhody? Blbá je ta vysoká cena...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  25. 12. 2003 09:03

Koukám na to a ta Toyota má fakt dobrou 1.8... Ale C5 ne, to je normálka, 85 kW = nuda

Odpovědět  |   | 
matuS  |  25. 12. 2003 10:33

netvrdim ze je to zazrak, ale tento "fenomenalny" motor od forda ma priamy vstrek a o 4kw menej a este aj tocak ma o kusok mensi, a spotrebu ma v priemere iba o 2dc nizsiu.

 

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  25. 12. 2003 10:56

Pozor, porovnáváte asi neco jiného; v tabulce jsou uvedeny nejslabší motory se základní výbavou všech srovnávaných aut. Motor 1.8 SCi má 96 kW, 175 Nm a kombinovanou spotřebu 7,2 l... Což skutečně není nijak špatné, je to jedna z nejvýkonnějších jedna-osmiček v autech střední třídy.

PS. Stačilo si přečíst text k té tabulce:

"Pro lepší přehled jsem vybral automobily střední třídy se základní cenou do 700 000 korun a rozvorem větším než 2700 mm včetně. Tato podmínka vyloučila např. Volvo S40, Mercedes C, BMW 3, Mazdu6, Hondu Accord apod. Zvoleny jsou základní výbavy a motory, s nimiž se daný automobil nabízí. Pokud se daný model nabízí jako liftback, je zvolen právě ten, protože jsem testoval Mondeo s touto karoserií."

PS2. Mondeo má celkem tři motory 1.8 - 81, 92 a SCi 96 kW.

Odpovědět  |   | 
matuS  |  25. 12. 2003 11:06

aha, tak pardon, ten citroen potom beriem spat.

ale toyota je vazne dobra

 

Odpovědět  |   | 
Andrea  |  25. 12. 2003 20:58

Co mi u tohoto auta skoro za milion chybí, jsou jeho elektronický nedodělky. Klima není dvouzonová (alespoň na fotkách tak nevypadá), přitom se dá koupit už i do Punta, elektrika na seřizování sedadel tam je ale není tam paměť, palubní pořítač tam je ale s 1 pamětí ... Vím, že to jsou blbiny, ale taky drobné důvody, proč si to nekoupit.

Odpovědět  |   | 
Dix  |  05. 01. 2004 19:22

V roce 2006 dostane Ford Galaxy podvozek,ktery bude na platforme budouciho Fordu Mondeo.Vic informaci zatim nevim,pouze co jsem uvedl.Takze v roce 2005 nebo 2006 bude uplne nova generace Mondea.

 

Dix

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  10. 01. 2004 11:48

Spíš 2006, Mondeo je zatím stále docela nové a nebývá zvykem měnit generaci po pěti/šesti, ale až sedmi/osmi letech.

Odpovědět  |   | 
Dix  |  10. 01. 2004 12:26

Jo to by souhlasilo,dozvěděl jsem se to od jednoho dealera fordu.

 

Dix

Odpovědět  |   | 
colik  |  21. 02. 2005 15:50

Novy MOND bohuzel az 2007...
v CR planuji az v 2008.

Odpovědět  |   | 
colik  |  21. 02. 2005 15:50

Novy MOND bohuzel az 2007...
v CR planuji az v 2008.

Odpovědět  |   | 
Nutno vyskoušet  |  28. 03. 2008 13:16

Mám mondeo 2004 1.8 Sci asi dva měsíce a nemůžu si ho vynachválit. Neskutečně tichý vůz.
Nejdřív ho vyskoušejte a pak uvidíte co je to poslouchat muziku v autě. NIkde nic nedrčí
a co je slyšet nejvíc, snad jen hluk od pneumatik.
Můj názor - zatím bych neměnil.

Odpovědět  |   | 
Pox  |  09. 04. 2008 20:12

Tohle auto mám měsíc, zatím se s ním seznamuju a zvykám si na řízení, je neskutečně citlivé. Ale to mi asi jen připadá, že jsem předtím jezdlil se staršími auty. Je opravdu pohodlné a motor tak akorát na příjemnou jízdu.

Odpovědět  |   | 
Pet  |  13. 07. 2008 17:04

Souhlas, moc pohodové auto. Po půlročním ježdění max. spokojenost, žádný servis pouze tankuju. Spotřeba (od plný nádrže po plnou) 7,3 - 7,8 asi opravdu záleží na stylu jízdy a puštěné klima.
Jinak ten test auta je opravdu přesný.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 46 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A