Ford Mondeo 1.8 SCi: motor za to stojí (megatest)

Mondeo je výborný automobil na hranici střední a vyšší střední třídy, který prodělal před nedávnem plastickou operaci a dostal nový motor pod kapotu. Novinkou je také rozšíření šestikvaltů, přibyly i nové prvky funkční výbavy. Zkrátka Mondeo dospělo. Velká galerie obrázků, technické parametry, srovnání s konkurencí
Ford Mondeo 1.8 SCi: motor za to stojí (megatest)
Seznam kapitol
  1. Facelift, vnější vzhled
  2. Nový motor 1.8 SCi pod kapotou
  3. Řazení, spotřeba, zhodnocení motoru, jízdní vlastnosti
  4. Solidní interiér, středová konzola, multifunkční volant
  5. Jak se sedí vpředu, vyhřívání předního skla
  6. Královský prostor vzadu, odkládací prostory
  7. Zavazadlový prostor, Mondeo vyspělo, plusy a minusy
  8. Parametry, výbava, srovnání s konkurencí

Ford Mondeo je automobil střední třídy, který svou délkou a především rozvorem sahá k hranici vyšší střední. Osobně považuji Mondeo za nejprostornější automobil třídy společně s Citroenem C5, pokud porovnávám pouze vnitřní prostor bez zavazadlového prostoru a neberu v úvahu Škodu Super, kterou výrobce oficiálně řadí do vyšší střední, ačkoliv osobně s tím příliš nesouhlasím.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Oficiální obrázky Mondea po faceliftu

New Edge pokračuje

Popisovat vzhled Mondea, které se po našich silnicích prohání už takřka tři roky, je asi celkem zbytečné. Proto jen uvedu, že design Mondea patří do nového směru New Edge, jehož prvním příslušníkem je Focus, který jako první měl ostré hrany a novou přední masku. Novou masku má i Ford Ka, u něj však převládají ještě obliny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Mondeo je skutečně velké auto

Nedávný facelift Mondea pak jeho ostré tvary ještě více zvýraznil. Asi největším rozdílem jsou přední mlhovky, které mají nyní lichoběžníkovitý tvar, zatímco dříve byly kulaté, větší zpětná zrcátka, větší logo na přední masce a chromované lišty na přední části nárazníku a klikách dveří u vyšších výbav. Pozměněna byla i zadní světla. Další změny se dotkly interiéru, přepracována byla zejména středová konzola, která nyní do interiéru lépe zapadne; zejména rádio nyní nepůsobí jako pěst na oko.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Příď Mondea ve stylu New Edge je výrazná, facelift změnil zejména tvar mlhovek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Zádi dominují rozměrné světlomety, které z velké části zasahují do boku vozu

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Facelift, vnější vzhled
  2. Nový motor 1.8 SCi pod kapotou
  3. Řazení, spotřeba, zhodnocení motoru, jízdní vlastnosti
  4. Solidní interiér, středová konzola, multifunkční volant
  5. Jak se sedí vpředu, vyhřívání předního skla
  6. Královský prostor vzadu, odkládací prostory
  7. Zavazadlový prostor, Mondeo vyspělo, plusy a minusy
  8. Parametry, výbava, srovnání s konkurencí
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků