Ford Mondeo 1.8 SCi: motor za to stojí (megatest)

Mondeo je výborný automobil na hranici střední a vyšší střední třídy, který prodělal před nedávnem plastickou operaci a dostal nový motor pod kapotu. Novinkou je také rozšíření šestikvaltů, přibyly i nové prvky funkční výbavy. Zkrátka Mondeo dospělo. Velká galerie obrázků, technické parametry, srovnání s konkurencí
Ford Mondeo 1.8 SCi: motor za to stojí (megatest)
Seznam kapitol
  1. Facelift, vnější vzhled
  2. Nový motor 1.8 SCi pod kapotou
  3. Řazení, spotřeba, zhodnocení motoru, jízdní vlastnosti
  4. Solidní interiér, středová konzola, multifunkční volant
  5. Jak se sedí vpředu, vyhřívání předního skla
  6. Královský prostor vzadu, odkládací prostory
  7. Zavazadlový prostor, Mondeo vyspělo, plusy a minusy
  8. Parametry, výbava, srovnání s konkurencí

Ford Mondeo je automobil střední třídy, který svou délkou a především rozvorem sahá k hranici vyšší střední. Osobně považuji Mondeo za nejprostornější automobil třídy společně s Citroenem C5, pokud porovnávám pouze vnitřní prostor bez zavazadlového prostoru a neberu v úvahu Škodu Super, kterou výrobce oficiálně řadí do vyšší střední, ačkoliv osobně s tím příliš nesouhlasím.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Oficiální obrázky Mondea po faceliftu

New Edge pokračuje

Popisovat vzhled Mondea, které se po našich silnicích prohání už takřka tři roky, je asi celkem zbytečné. Proto jen uvedu, že design Mondea patří do nového směru New Edge, jehož prvním příslušníkem je Focus, který jako první měl ostré hrany a novou přední masku. Novou masku má i Ford Ka, u něj však převládají ještě obliny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Mondeo je skutečně velké auto

Nedávný facelift Mondea pak jeho ostré tvary ještě více zvýraznil. Asi největším rozdílem jsou přední mlhovky, které mají nyní lichoběžníkovitý tvar, zatímco dříve byly kulaté, větší zpětná zrcátka, větší logo na přední masce a chromované lišty na přední části nárazníku a klikách dveří u vyšších výbav. Pozměněna byla i zadní světla. Další změny se dotkly interiéru, přepracována byla zejména středová konzola, která nyní do interiéru lépe zapadne; zejména rádio nyní nepůsobí jako pěst na oko.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Příď Mondea ve stylu New Edge je výrazná, facelift změnil zejména tvar mlhovek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Zádi dominují rozměrné světlomety, které z velké části zasahují do boku vozu

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Facelift, vnější vzhled
  2. Nový motor 1.8 SCi pod kapotou
  3. Řazení, spotřeba, zhodnocení motoru, jízdní vlastnosti
  4. Solidní interiér, středová konzola, multifunkční volant
  5. Jak se sedí vpředu, vyhřívání předního skla
  6. Královský prostor vzadu, odkládací prostory
  7. Zavazadlový prostor, Mondeo vyspělo, plusy a minusy
  8. Parametry, výbava, srovnání s konkurencí
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků