Ford Mondeo 1.8 SCi: motor za to stojí (megatest)

Mondeo je výborný automobil na hranici střední a vyšší střední třídy, který prodělal před nedávnem plastickou operaci a dostal nový motor pod kapotu. Novinkou je také rozšíření šestikvaltů, přibyly i nové prvky funkční výbavy. Zkrátka Mondeo dospělo. Velká galerie obrázků, technické parametry, srovnání s konkurencí
Ford Mondeo 1.8 SCi: motor za to stojí (megatest)
Seznam kapitol
  1. Facelift, vnější vzhled
  2. Nový motor 1.8 SCi pod kapotou
  3. Řazení, spotřeba, zhodnocení motoru, jízdní vlastnosti
  4. Solidní interiér, středová konzola, multifunkční volant
  5. Jak se sedí vpředu, vyhřívání předního skla
  6. Královský prostor vzadu, odkládací prostory
  7. Zavazadlový prostor, Mondeo vyspělo, plusy a minusy
  8. Parametry, výbava, srovnání s konkurencí

Ford Mondeo je automobil střední třídy, který svou délkou a především rozvorem sahá k hranici vyšší střední. Osobně považuji Mondeo za nejprostornější automobil třídy společně s Citroenem C5, pokud porovnávám pouze vnitřní prostor bez zavazadlového prostoru a neberu v úvahu Škodu Super, kterou výrobce oficiálně řadí do vyšší střední, ačkoliv osobně s tím příliš nesouhlasím.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Oficiální obrázky Mondea po faceliftu

New Edge pokračuje

Popisovat vzhled Mondea, které se po našich silnicích prohání už takřka tři roky, je asi celkem zbytečné. Proto jen uvedu, že design Mondea patří do nového směru New Edge, jehož prvním příslušníkem je Focus, který jako první měl ostré hrany a novou přední masku. Novou masku má i Ford Ka, u něj však převládají ještě obliny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Mondeo je skutečně velké auto

Nedávný facelift Mondea pak jeho ostré tvary ještě více zvýraznil. Asi největším rozdílem jsou přední mlhovky, které mají nyní lichoběžníkovitý tvar, zatímco dříve byly kulaté, větší zpětná zrcátka, větší logo na přední masce a chromované lišty na přední části nárazníku a klikách dveří u vyšších výbav. Pozměněna byla i zadní světla. Další změny se dotkly interiéru, přepracována byla zejména středová konzola, která nyní do interiéru lépe zapadne; zejména rádio nyní nepůsobí jako pěst na oko.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Příď Mondea ve stylu New Edge je výrazná, facelift změnil zejména tvar mlhovek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Zádi dominují rozměrné světlomety, které z velké části zasahují do boku vozu

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Facelift, vnější vzhled
  2. Nový motor 1.8 SCi pod kapotou
  3. Řazení, spotřeba, zhodnocení motoru, jízdní vlastnosti
  4. Solidní interiér, středová konzola, multifunkční volant
  5. Jak se sedí vpředu, vyhřívání předního skla
  6. Královský prostor vzadu, odkládací prostory
  7. Zavazadlový prostor, Mondeo vyspělo, plusy a minusy
  8. Parametry, výbava, srovnání s konkurencí
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků