Ford Mondeo 1.6 Duratorq TDCi 85 kW zvládl na jednu nádrž 2 161 kilome

Ford Mondeo 1.6 Duratorq TDCi 85 kW zvládl na jednu nádrž 2 161 kilometrů
Ford Mondeo 1.6 Duratorq TDCi 85 kW zvládl na jednu nádrž 2 161 kilome

Ford včera oficiálně oznámil poměrně zajímavou zprávu. Dva norští specialisté na úspornou jízdu, jmenovitě Knut Wilthil a Henrik Borchgervink, dokázali ujet s Fordem Mondeo Kombi osazeným naftovým čtyřválcem o výkonu 85 kW celkem 2 161 kilometrů na jednu nádrž. Při objemu nádrže 70 litrů tak vychází průměrná spotřeba na 3,24 l/100 km.

Henrik Borchgervink komentoval svůj úspěch slovy: „Vzhledem k tomu, že v ruské části naší trasy střídalo jedno prudké stoupání druhé a silnice byly poseté velkými kameny i hlubokými výmoly, načež následovalo tisíc kilometrů na mokrých cestách za silného protivětru ve Finsku a Švédsku, je výsledná spotřeba ještě působivější.“ Trasa norské dvojice vedla z ruského Murmansku, přes norské Oslo až ke Göteborgu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Ford Mondeo Kombi s motorem 1.6 Duratorq TDCi nabízí výkon už zmíněných 85 kW a maximální točivý moment 270 Nm. Oficiální tabulkové údaje slibují kombinovanou spotřebu na úrovni 4,3 l/100 km, mimoměstský provoz by se měl pohybovat kolem 3,9 l/100 km. Maximální rychlost úsporné verze rodinného kombi činí 185 km a zrychlení0 z nuly na 100 km/h zvládne za 12,1 s.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků