Aby auta fungovala v tropických teplotách i tuhých mrazech, prochází náročnými zkouškami. Americká automobilka pro tyto testy využívá robotické pomocníky.
Testovací komoře Fordu v Kolíně nad Rýnem se říká „továrna na počasí.“ Uvnitř je totiž možné simulovat klimatické podmínky v obrovském rozsahu. Tyto zkoušky zaručují, že auta budou fungovat po celém světě – od Sahary po Sibiř. Testování je náročné nejen pro samotné vozy, ale také pro řidiče. Ford proto nasadil duo robotů.
Říká jim Shelby a Miles – znalci historie jistě poznali, že jde o odkaz na Carrolla Shelbyho a Kena Milese, kteří hráli klíčové role v úspěchu Fordu GT40 v Le Mans v roce 1966. Roboti najdou uplatnění zejména při simulacích vysoké nadmořské výšky, u nichž v případě živých řidičů musí být přítomni záchranáři s lahvemi s kyslíkem. Mohou pracovat v teplotách -40°C až +80°C a je možné je naprogramovat pro různé řidičské styly. Roboti mají „nohy“ jimiž ovládají pedály a dvě ruce pro spínání a vypínání motoru a řazení.
Ford samozřejmě provádí zkoušky i ve skutečném světě, v Evropě se jedná například o Großglocknerskou vysokohorskou silnici v rakouských Alpách nebo o zasněženou oblast Arjeplog ve Švédsku. „Tito dva noví jezdci jsou skvělými posilami týmu, protože zvládnou náročné vytrvalostní testy ve vysokých nadmořských výškách a za vysokých teplot. Když sedí na místě řidiče robot, můžeme provádět zkoušky celou noc bez obav, že řidič bude potřebovat přestávku na svačinu nebo toaletu,“ doplňuje Frank Seelig, vedoucí zkoušek v aerodynamickém tunelu z Ford of Europe.