Ford má příjemné problémy. Musí rozšířit výrobu Fiesty kvůli vysoké poptávce

46 komentářů

kluc
26. prosince • 9:32

A teď trochu reality. Autor článku zapomněl napsat, že to zvýšení výroby přišlo až po útlumu výroby po velkém propadu prodejů, které přišlo s příchodem nové Fiesty. Fiesta stále zdaleka nedosahuje prodejů staré Fiesty. Letos se v Evropě propadla o 14%. A to navzdory tomu, že trh roste.

mrazik.
26. prosince • 17:47

Snad to Focus ozivi, ale Mondeo uz pise nekrolog.

Mirek
26. prosince • 18:50

Obavám se, že ne. S Focusem chtějí udělat to samé, co udělali s Fiestou, "luxusnější" auto s vyšší cenou. Očekávám stejný propad prodejů. Údajně tvrdí, že jim to vadit nebude. Tomu snad ani sami nevěří, že továrna, která je dimenzována na určitou výrobu, nebude šéfům Fordu vadit, když bude každou chvíli stát.

autor
26. prosince • 9:25

Zvláštní...zcela nedávno bylo možno číst, jaká je nová Fiesta kvůli ceně totální propadák. To už ji zlevnili?

a
28. prosince • 18:34

Taky jsem to četl. I se Ford vyjadřoval, že ty ceny jsou vyšší schválně, protože chtějí postoupit výš mezi mainstream a prémii. Tak buď se jim to tak rychle podařilo B-], nebo ji museli o dost zlevnit.

Jarda
25. prosince • 17:59

Na sekačky 100 denně stačí, Japonci dali do Corolly i motor a tak jim ani produkce 3300 denně nestačí.

Mirek
25. prosince • 19:56

Jaký motor tam dali, myslíš pro Ameriku, nebo pro koho? Pro nás 1,33 Dual VVT-i (99 k), 1,6 Valvematic (132 k), 1,4 D-4D (90 k). Pokud k tomu započítám Auris, tak je navíc 1,8 Hybrid (136 k).
Pro USA je tam 1,8 Valvematic 140 k, nebo 132 k a k tomu jen hybrid, u kterého tvrdí, že jen se 132 k (asi máme výkonnější koně, když jich máme 136 :-D).

a
28. prosince • 18:32

O těch výkonnějších koních to zní jako sranda, ale je to fakt fakt! Výkon v jednotce HP je vždycky o něco nižší než v k (PS). Viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%88sk%C3%A1_s%C... ...

Mirek
29. prosince • 16:15

A vidíš to, já úplně zapomněl, že amíci mají vlastně ty zdechlejší koně, přestože to vím. A hosip je zde. :-D

mrazik.
25. prosince • 21:47

Nechce se mi to hledat, to je stejna 1.8 jako je ve Verso ?

Mirek
25. prosince • 22:19

Pro Corollu, Auris v současnosti asi mimo Evropu ano, tady již ne. 1,8 je jen jako hybrid.

fic
25. prosince • 17:56

Jednou jsme Fiasko měli, od novýho. Nikdy, už NIKDY!!!, si od Forda nekoupim ani šlapací verk.
Ať si to třebas vycpou! Nechápu, že po těch letech sgarbů, se najde degen, co jim na ty reklamní hemzy skočí...

mrazik.
25. prosince • 21:46

Ford S-max 1.6 EB koupen novy pred 5 lety a zatim bez jedineho problemu.

Sir CHerokee
25. prosince • 22:08

Taky máme 1,6 EB, ve Fiestě, a žáden problém. Až na ten od výroby...klimu zapnu, napíše, že je vypnutá a naopak. A oprava v nedohlednu, řeším to 7 měsíců a komunikace s Ford ČR je zoufalá.

Sir CHerokee
25. prosince • 19:39

Momentálně máme doma dva fordy a nejsou s nimi problémy. Na rozdíl od komunikace s ford ČR, to už je horší.

mrazik.
25. prosince • 21:45

To je lepsi napsat na nadrazi, nez komunikace s Ford CR. Ale ono je to stejne u Toyoty, se kterou mam zajimavou zkusenost.

Mirek
25. prosince • 22:33

A to jsi psal do Maďarska, když vlastně české zastoupení je již jen taková sranda? Toyotu jsem měl a s přístupem servisu a rychlostí odstranění "čehokoliv" jsem byl navýsost spokojený. Faktem zůstává, že to bylo před zrušením českého zastoupení a silné redukci servisní sítě.

mrazik.
26. prosince • 17:46

To jsem psal jeste, kdyz byli v CR. Nejdriv dohadovani ohledne koroze stresnich lyzin - evidentni chyba pri lakovani. Pak dohadovani ohledne schvaleni kol na Yaris - to bylo az neuveritelny. Jinak se servisem jsem byl spokojen - vzdy jen vymena oleje, filtru atd.

Mirek
25. prosince • 21:08

Ford ČR je kapitola sama o sobě. Komunikovat s nimi je ztráta času a iluzí.

Shimi
25. prosince • 19:35

fic: No vidíš to a já mám přesně opačnou zkušenost. Focus HB Mk2 před FL s atmo 1.6 od novoty. 5 let jsem s ním drandil a dodneška na něho vzpomínám. Tak komunikativní auto s výborným podvozkem se v dnešní době těžko hledá.

Dan
25. prosince • 17:07

Prý továrna v Kolíně vyprodukuje až 100 aut denně. V Hyundai vyrobí za den 1400 vozů.

Anuvin
26. prosince • 7:29

Jde vidět že jste to nepochopil :-)

Sir CHerokee
25. prosince • 19:38

Ale tež jakých... :-P

Vypítko
25. prosince • 13:25

Dobrej šrot, kdo to kupuje za inteligenty

Honza M.
25. prosince • 13:52

Co kupuje Vypítko?

Ohmeingott
25. prosince • 16:28

Nic, pac umi jen plkat kraviny a za to mu penize nikdo nikdy neda... Je to frustrovanej nymand.

Jura
25. prosince • 10:55

To bude překvapení až jim v 70000 km odejde motor. U Ecoboostu praskají písty.

vypitej mozek z vánoc
26. prosince • 8:32

Ford je sračka

Mirek
25. prosince • 21:05

Tady by se slušelo napsat, že problém je u všech přeplňovaných benzínových motorů.
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/specialista-... ...

Zombot
25. prosince • 16:15

1. Není Ecoboost jako Ecoboost. Ford tohle označení používá pro všechny přeplňované motory od tříválců ve Fiestě po šestiválce ve fullsize pickupech.
2. Výdrž motoru prvního majitele trápit nemusí, protože Fiesta má v základu záruku 5 let / 120 tisíc km a za 5000Kč dokonce 7 let / 200 tisíc km.

Mirek
25. prosince • 20:08

Nebyl bych si tak jistý. Zdaleka ne všichni kupují auta na 4 až 5 let a někteří ty kilometry jsou schopni nalítat klidně za tři roky.

Zombot
25. prosince • 21:03

Opravdu si myslíte, že by si někdo s nájezdem 66 tisíc km ročně (200 000 km za 3 roky) koupil jakékoli auto této velikosti s benzinovým motorem?

Mirek
25. prosince • 22:28

Já psal o Fiestě, článek je o Fiestě, a ta je 5 let, nebo 120 000 km. Kamarád má Cruze 1,4 turbo benzín a najede ročně asi 35 000 km. Co je na tom divného? Mnoho lidí neřeší striktně spotřeba + kilometry = diesel. Každý není naftový.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
27. prosince • 8:12

Zombot spíše asi myslel obecně malé auto na dlouhé cesty. Jde především o hlučnost na dálnici, lépe se prostě jezdí ve střední třídě nebo vyšší střední, kde je odhlučnění od kol, podvozku, motoru, oken atd výrazně lepší.

bzzz
28. prosince • 10:55

Co uz je delsi cesta , Pha - Brno? A hlucnost na dalnici? Staci se projet Praha - Brno - Bratislava... rekl bych, ze na hluku se podili predevsim samotna silnice a samozrejme cestovni rychlost. Vetsina lidi nema nekolik stovek tisic resp mega navic na 'odhlucneni'.

Mirek
27. prosince • 18:28

Naprosto to chápu a je mi jasné, že malé auto není terno na dlouhé cestování, ale znám docela dost rodin, kde je malé auto jako jediné a slouží i na přesun po republice. V mém nejbližším okolí je například Clio kombi, Fabia, ix20, Yaris. Když to spočítám s autu nižší střední a vyšší střední třídy na poměr, tak to bude asi 6:4 pro větší auta. Pokud jsem si dobře všimnul, tak všichni mají dálniční známku. Lze tedy předpokládat, že malá auta jim služí pro plnohodnotné přesuny na všech silnicích a dálnicích v republice. S Yarisem jezdí mladá doktorka.

Zombot
26. prosince • 10:15

Proti benzinu ani slovo. Každopádně mezi Fiestou a Cruzem je při takovém nájezdu hodně velký rozdíl, stejně jako mezi 35 a 66 tisíci km ročně. Chci tím říct, že kdo hodně jezdí, tak nekouká po subkompaktu do města.

Mirek
26. prosince • 12:16

Znovu opakuji, že nepočítám placený nadstandart, ten si moc lidí nekupuje. A pokud jde o Cruze 1,4 turbo, tak to je oplácky motor, který je vyhlášený svou nespolehlivostí, poruchovostí. To potom nevím, jaký rozdíl hledáš. Jestli bereš velikost auta, tak zrovna v našem státě se moc nerozlišuje auto do města a mimo město. Jezdil jsem s Fiestou a jízdně je to lepší auto. Ti co tady lítaj s autama nižší střední třídy to z velké většiny kupují ojeté, tedy bez záruky, ale tady se bavíme o novém a se zárukou.

Fero
25. prosince • 15:25

A tobě praskla hlava a vytekl mozek...co tady plácáte za nesmysle tupani!

Vaclav
25. prosince • 15:15

Tykalo se 1.6EB, pokud vim. Ty uz se nedelaji.

mrazik.
25. prosince • 21:44

Zvlastni, ze nektere maji najeto pres 150 tKm a nic. Ona ta umrtnost 1.6 EB je defacto stejna jako u ostatnich automobilek. Co je zajimave, ze 1.0 Eb vydrzi vic :-D

Vaclav
26. prosince • 8:44

Je to o stylu jezdeni. Ten motor je pro ridice dost omezujici, porad se hlidat, jestli nedelam neco, co tomu motoru vadi, to by me nebavilo.

Honza M.
26. prosince • 15:42

A co jako by mělo motoru vadit?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vaclav
26. prosince • 18:28

Treba nizke otacky. A pri nich jak male (tvorba karbonu), tak i velke (neumerne namahani) zatizeni. Plus klasika - ohrivani a ochlazovani turba. Je to proste o dost choulostivejsi nez puvodni 1.6 bez turba. Ze to je materialove poddimenzovane, to uz je asi zjevne z tech, co sly do kopru. 1.0EB je fakt povedenejsi, charakter toho motoru nuti ridice vytacet vic, blizi se atmosfere. Ale nerikam, ze 1.6EB je vylozene spatny, parametry (vykon/spotreba) jsou slusne, jen si clovek musi hlidat, jak s tim jezdi.

Jan
25. prosince • 12:21

Spíš to bude tak při 40000km3-[

Doporučujeme

Články odjinud