Ford má nový 7,3litrový motor pro náklaďáky. Prý se vejde i do Mustangu

Pamatujete Ford Mustang Boss 429? Měl sedmilitrový motor a manuální převodovku. Teď by něco takového mohlo vzniknout také, ovšem Ford do toho nepůjde.

Ford představil v minulém týdnu na autosalonu v Chicagu omlazenou řadu svých největších pickupů. Série Super Duty patří mezi nekompromisní vozy, které by na evropských uličkách neměly nejmenší šanci. Pompézní monstra jsou schopna odtáhnout koně i s celou stájí a ani se u toho nezapotí.

Představeným vozům vévodil mastodont s označením Super Duty F-450 Limited (v galerii). Pod jeho kapotou je zcela nový motor, který je největší ve své třídě. Zákazníci od těchto vozů vyžadují robustnost a sílu a k tomu je samozřejmě potřeba i odpovídající jednotka. Američtí motoráři svému řemeslu naštěstí pořád rozumí.

Ford potvrzuje elektrický pick-up F-150. V nabídce doplní již chystaný hybrid

Ford potvrzuje elektrický pick-up F-150. V nabídce doplní již chystaný hybrid

Srdcem je tak osmiválcová jednotka bez přeplňování o objemu 7,3 litru. Základem je zcela nový ocelový blok, který byl vylepšen a zpevněn pro maximální výdrž. Jinak tu najdete variabilní časování ventilů nebo zápustkově kovanou klikovou hřídel.

Motor se standardně páruje s 10stupňovou automatickou převodovkou. Výkonové parametry zatím nejsou známy, Ford by je ale měl během několika dní zveřejnit. Kromě nového motoru mohou zákazníci vsadit i na již osvědčený zážehový motor 6.2 litru Boss SOHC V8, nebo na vznětovou jednotku Power Stroke o objemu 6.7 litru.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Co určitě stojí za řeč je zajímavost, kterou sdělil Mike Levine, mluvčí Fordu, magazínu Motor Authority. Nový motor 7,3 litru se prý totiž vejde i do menšího pickupu F-150, ale i do nového Fordu Mustang. Bohužel, osadit tento motor do oblíbeného muscle car je velmi nepravděpodobné, rozházel by totiž úplně poměr hmotnosti. Tuningové firmy však projevily zájem a zajímavý pokus by se měl představit na SEMA Show, která se koná od 5. listopadu v Nevadě.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků