Ford má nový 7,3litrový motor pro náklaďáky. Prý se vejde i do Mustangu

Pamatujete Ford Mustang Boss 429? Měl sedmilitrový motor a manuální převodovku. Teď by něco takového mohlo vzniknout také, ovšem Ford do toho nepůjde.

Ford představil v minulém týdnu na autosalonu v Chicagu omlazenou řadu svých největších pickupů. Série Super Duty patří mezi nekompromisní vozy, které by na evropských uličkách neměly nejmenší šanci. Pompézní monstra jsou schopna odtáhnout koně i s celou stájí a ani se u toho nezapotí.

Představeným vozům vévodil mastodont s označením Super Duty F-450 Limited (v galerii). Pod jeho kapotou je zcela nový motor, který je největší ve své třídě. Zákazníci od těchto vozů vyžadují robustnost a sílu a k tomu je samozřejmě potřeba i odpovídající jednotka. Američtí motoráři svému řemeslu naštěstí pořád rozumí.

Ford potvrzuje elektrický pick-up F-150. V nabídce doplní již chystaný hybrid

Ford potvrzuje elektrický pick-up F-150. V nabídce doplní již chystaný hybrid

Srdcem je tak osmiválcová jednotka bez přeplňování o objemu 7,3 litru. Základem je zcela nový ocelový blok, který byl vylepšen a zpevněn pro maximální výdrž. Jinak tu najdete variabilní časování ventilů nebo zápustkově kovanou klikovou hřídel.

Motor se standardně páruje s 10stupňovou automatickou převodovkou. Výkonové parametry zatím nejsou známy, Ford by je ale měl během několika dní zveřejnit. Kromě nového motoru mohou zákazníci vsadit i na již osvědčený zážehový motor 6.2 litru Boss SOHC V8, nebo na vznětovou jednotku Power Stroke o objemu 6.7 litru.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Co určitě stojí za řeč je zajímavost, kterou sdělil Mike Levine, mluvčí Fordu, magazínu Motor Authority. Nový motor 7,3 litru se prý totiž vejde i do menšího pickupu F-150, ale i do nového Fordu Mustang. Bohužel, osadit tento motor do oblíbeného muscle car je velmi nepravděpodobné, rozházel by totiž úplně poměr hmotnosti. Tuningové firmy však projevily zájem a zajímavý pokus by se měl představit na SEMA Show, která se koná od 5. listopadu v Nevadě.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků