Ford má nový 7,3litrový motor pro náklaďáky. Prý se vejde i do Mustangu

Pamatujete Ford Mustang Boss 429? Měl sedmilitrový motor a manuální převodovku. Teď by něco takového mohlo vzniknout také, ovšem Ford do toho nepůjde.

Ford představil v minulém týdnu na autosalonu v Chicagu omlazenou řadu svých největších pickupů. Série Super Duty patří mezi nekompromisní vozy, které by na evropských uličkách neměly nejmenší šanci. Pompézní monstra jsou schopna odtáhnout koně i s celou stájí a ani se u toho nezapotí.

Představeným vozům vévodil mastodont s označením Super Duty F-450 Limited (v galerii). Pod jeho kapotou je zcela nový motor, který je největší ve své třídě. Zákazníci od těchto vozů vyžadují robustnost a sílu a k tomu je samozřejmě potřeba i odpovídající jednotka. Američtí motoráři svému řemeslu naštěstí pořád rozumí.

Ford potvrzuje elektrický pick-up F-150. V nabídce doplní již chystaný hybrid

Ford potvrzuje elektrický pick-up F-150. V nabídce doplní již chystaný hybrid

Srdcem je tak osmiválcová jednotka bez přeplňování o objemu 7,3 litru. Základem je zcela nový ocelový blok, který byl vylepšen a zpevněn pro maximální výdrž. Jinak tu najdete variabilní časování ventilů nebo zápustkově kovanou klikovou hřídel.

Motor se standardně páruje s 10stupňovou automatickou převodovkou. Výkonové parametry zatím nejsou známy, Ford by je ale měl během několika dní zveřejnit. Kromě nového motoru mohou zákazníci vsadit i na již osvědčený zážehový motor 6.2 litru Boss SOHC V8, nebo na vznětovou jednotku Power Stroke o objemu 6.7 litru.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Co určitě stojí za řeč je zajímavost, kterou sdělil Mike Levine, mluvčí Fordu, magazínu Motor Authority. Nový motor 7,3 litru se prý totiž vejde i do menšího pickupu F-150, ale i do nového Fordu Mustang. Bohužel, osadit tento motor do oblíbeného muscle car je velmi nepravděpodobné, rozházel by totiž úplně poměr hmotnosti. Tuningové firmy však projevily zájem a zajímavý pokus by se měl představit na SEMA Show, která se koná od 5. listopadu v Nevadě.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků