Ford letos představí dva sportovní modely

Po nedávné smršti turbodieselových pohonných jednotek typu common-rail vyspělejší generace uvádí automobilka Ford na trh dva pozoruhodné sportovní vozy. K již etablovaným Mondeu ST 220 a  Focusu ST 170 přibudou modely Streetka a Focus RS.

Ford Streetka

Dvoumístný roadster Ford Streetka vychází z dobře známého modelu Ka, jehož nápadný design se již roky příliš nemění. "Káčko" nyní pohání stejný agregát jako základní verzi Fiesty, tedy benzínový motor objemu 1.3 l (51 kW/70 k). Třídveřový model lze pořídit již za 259 900 Kč. Ford Stretka je však přes nepochybnou příbuznost zcela jiným automobilem. Dostane látkou potaženou a manuálně ovládanou skládací střechu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ze supermarketu přímo na pláž. Ehm, tedy na koupaliště? :-)

Vůz působí na první pohled hodně razantně. K pohonu využije benzínovou šestnáctistovku o výkonu 70 kW/95 k. Maximální rychlost 173 km/h doprovodí zrychlení z 0 na 100 km/h během 12,1 vteřiny. Ford Streetka dostane do standardní výbavy brzdový systém ABS, airbag řidiče i spolujezdce a dva boční airbagy. Ford nasazuje cenu od 639 000 Kč s vědomím, že toto auto je určené především pro motoristy, kteří se chtějí odlišit a neváhají investovat do atraktivního modelu.

Ford Focus RS

Focus RS je výkonovým vrcholem řady Focus, který se nyní prodává v šesti modelových verzích: Ambiente, Comfort, Trend, Ghia, ST 170 a nejnověji RS s dvoulitrovým motorem Duratec upraveným na výkon 161 kW/220 k. Jedná se tedy o poloviční "závoďák", který se navíc od dosud nejrychlejší varianty ST 170 odlišuje nejen padesáti koňmi výkonu navíc, ale přirozeně také příslušnými designérskými úpravami. Motor Focusu RS je vyladěný tak, že si vystačí s pětistupňovou převodovkou. Připomeňme si, že model ST 170 doplňuje šestistupňová převodovka. Její absence v nejvýkonnější verzi nemusí být krokem zpět, jak ostatně dokazují některé špičkové vozy rallye v úpravách WRC. Některé z nich si díky mimořádně pružným motorům rovněž vystačí s pětistupňovými převodovkami.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na první pohled vypadá Focus RS velice klidně a nevině - jako beránek.

Teprve praxe může ukázat, zda je to případ i Focusu RS. U něho můžeme samozřejmě počítat s brzdovým systémem ABS v základní výbavě, avšak airbagy jsou pouze dva. Cenou 1 145 000 Kč se Ford Focus řadí mezi unikátní vysoce výkonné sportovní vozy, které na silnicích budeme nejspíš potkávat jen zřídka. Je to vůz jako stvořený pro vyhraněné individualisty. Ostatně představitelé Fordu Motor Company uvádějí oba pozoruhodné sportovní modely s vědomím, že cílem nejsou prodejní rekordy. Jde spíše o posílení image značky a oslovení zákazníků, kteří se chtějí odlišit a neváhají proto investovat nemalé částky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků