Ford Kuga: zcela nová generace již za měsíc

Koncern Ford Motor Company oznámil, že novou generaci oblíbeného SUV Ford Kuga představí již letos v listopadu.

Stane se tak na autosalonu v Los Angeles, který bude veřejnosti přístupný letos ve dnech 18. až 27. listopadu. Jednou z hvězd FMC by se tam měl stát nový Ford Escape pro modelový rok 2013, jenž se stane globálním modelem, takže nahradí v USA typ Escape a u nás Kugu (podobně je tomu i u současných generací řad Fiesta a Focus). Ji v srpnu jsme vám přinesli špionážní snímky prototypu z běžného provozu. Připomeňme, že nová řada Escape/Kugavychází z koncepční studie Ford Vertrek vystavené letos na jaře v Detroitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Vertrek, předobraz společné řady Escape/Kuga

Nejdůležitější novinkou, zvláště pro USA, bude absence víceválcových motorů, k mání budou nově již jen čtyřválcem. Na americkém trhu se základem stane atmosféricky plněná jednotka 2,5 l Ti-VCT, jež bude doplněna i z našich silnic známými motory 1,6 EcoBoost a 2,0 EcoBoost s přeplňováním. Cílem je pochopitelně omezení spotřeby a emisí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle vyjádření FMC má nový Escape s motorem 1,6 EcoBoost a předním pohonem vykázat v dálničním provozu průměrnou spotřebu 7,6 l/100 km, což by bylo dokonce méně než u současného Escape Hybrid. Provedení 2,0 EcoBoost pak nahradí pětiválec 2,5T i šestiválec 3,0 V6. Oproti posledně zmíněnému nabídne točivý moment 372 Nm, což je o plných 70 Nm více, to vše při výrazně nižší spotřebě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V Evropě bude Ford Kuga zřejmě dodáván s motory 1,6 a 2,0 EcoBoost a vznětovými čtyřválci TDCi. K mání budou s pohonem předních i všech kol, těšit se můžeme také na automatizované převodovky PowerShift, nicméně na konkrétní detaily si ještě počkáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků