Ford Kuga: zcela nová generace již za měsíc

Koncern Ford Motor Company oznámil, že novou generaci oblíbeného SUV Ford Kuga představí již letos v listopadu.

Stane se tak na autosalonu v Los Angeles, který bude veřejnosti přístupný letos ve dnech 18. až 27. listopadu. Jednou z hvězd FMC by se tam měl stát nový Ford Escape pro modelový rok 2013, jenž se stane globálním modelem, takže nahradí v USA typ Escape a u nás Kugu (podobně je tomu i u současných generací řad Fiesta a Focus). Ji v srpnu jsme vám přinesli špionážní snímky prototypu z běžného provozu. Připomeňme, že nová řada Escape/Kugavychází z koncepční studie Ford Vertrek vystavené letos na jaře v Detroitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Vertrek, předobraz společné řady Escape/Kuga

Nejdůležitější novinkou, zvláště pro USA, bude absence víceválcových motorů, k mání budou nově již jen čtyřválcem. Na americkém trhu se základem stane atmosféricky plněná jednotka 2,5 l Ti-VCT, jež bude doplněna i z našich silnic známými motory 1,6 EcoBoost a 2,0 EcoBoost s přeplňováním. Cílem je pochopitelně omezení spotřeby a emisí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle vyjádření FMC má nový Escape s motorem 1,6 EcoBoost a předním pohonem vykázat v dálničním provozu průměrnou spotřebu 7,6 l/100 km, což by bylo dokonce méně než u současného Escape Hybrid. Provedení 2,0 EcoBoost pak nahradí pětiválec 2,5T i šestiválec 3,0 V6. Oproti posledně zmíněnému nabídne točivý moment 372 Nm, což je o plných 70 Nm více, to vše při výrazně nižší spotřebě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V Evropě bude Ford Kuga zřejmě dodáván s motory 1,6 a 2,0 EcoBoost a vznětovými čtyřválci TDCi. K mání budou s pohonem předních i všech kol, těšit se můžeme také na automatizované převodovky PowerShift, nicméně na konkrétní detaily si ještě počkáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků