Ford Kuga: zcela nová generace již za měsíc

Koncern Ford Motor Company oznámil, že novou generaci oblíbeného SUV Ford Kuga představí již letos v listopadu.

Stane se tak na autosalonu v Los Angeles, který bude veřejnosti přístupný letos ve dnech 18. až 27. listopadu. Jednou z hvězd FMC by se tam měl stát nový Ford Escape pro modelový rok 2013, jenž se stane globálním modelem, takže nahradí v USA typ Escape a u nás Kugu (podobně je tomu i u současných generací řad Fiesta a Focus). Ji v srpnu jsme vám přinesli špionážní snímky prototypu z běžného provozu. Připomeňme, že nová řada Escape/Kugavychází z koncepční studie Ford Vertrek vystavené letos na jaře v Detroitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Vertrek, předobraz společné řady Escape/Kuga

Nejdůležitější novinkou, zvláště pro USA, bude absence víceválcových motorů, k mání budou nově již jen čtyřválcem. Na americkém trhu se základem stane atmosféricky plněná jednotka 2,5 l Ti-VCT, jež bude doplněna i z našich silnic známými motory 1,6 EcoBoost a 2,0 EcoBoost s přeplňováním. Cílem je pochopitelně omezení spotřeby a emisí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle vyjádření FMC má nový Escape s motorem 1,6 EcoBoost a předním pohonem vykázat v dálničním provozu průměrnou spotřebu 7,6 l/100 km, což by bylo dokonce méně než u současného Escape Hybrid. Provedení 2,0 EcoBoost pak nahradí pětiválec 2,5T i šestiválec 3,0 V6. Oproti posledně zmíněnému nabídne točivý moment 372 Nm, což je o plných 70 Nm více, to vše při výrazně nižší spotřebě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V Evropě bude Ford Kuga zřejmě dodáván s motory 1,6 a 2,0 EcoBoost a vznětovými čtyřválci TDCi. K mání budou s pohonem předních i všech kol, těšit se můžeme také na automatizované převodovky PowerShift, nicméně na konkrétní detaily si ještě počkáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků