Ford Kuga: zcela nová generace již za měsíc

Koncern Ford Motor Company oznámil, že novou generaci oblíbeného SUV Ford Kuga představí již letos v listopadu.

Stane se tak na autosalonu v Los Angeles, který bude veřejnosti přístupný letos ve dnech 18. až 27. listopadu. Jednou z hvězd FMC by se tam měl stát nový Ford Escape pro modelový rok 2013, jenž se stane globálním modelem, takže nahradí v USA typ Escape a u nás Kugu (podobně je tomu i u současných generací řad Fiesta a Focus). Ji v srpnu jsme vám přinesli špionážní snímky prototypu z běžného provozu. Připomeňme, že nová řada Escape/Kugavychází z koncepční studie Ford Vertrek vystavené letos na jaře v Detroitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Vertrek, předobraz společné řady Escape/Kuga

Nejdůležitější novinkou, zvláště pro USA, bude absence víceválcových motorů, k mání budou nově již jen čtyřválcem. Na americkém trhu se základem stane atmosféricky plněná jednotka 2,5 l Ti-VCT, jež bude doplněna i z našich silnic známými motory 1,6 EcoBoost a 2,0 EcoBoost s přeplňováním. Cílem je pochopitelně omezení spotřeby a emisí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle vyjádření FMC má nový Escape s motorem 1,6 EcoBoost a předním pohonem vykázat v dálničním provozu průměrnou spotřebu 7,6 l/100 km, což by bylo dokonce méně než u současného Escape Hybrid. Provedení 2,0 EcoBoost pak nahradí pětiválec 2,5T i šestiválec 3,0 V6. Oproti posledně zmíněnému nabídne točivý moment 372 Nm, což je o plných 70 Nm více, to vše při výrazně nižší spotřebě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V Evropě bude Ford Kuga zřejmě dodáván s motory 1,6 a 2,0 EcoBoost a vznětovými čtyřválci TDCi. K mání budou s pohonem předních i všech kol, těšit se můžeme také na automatizované převodovky PowerShift, nicméně na konkrétní detaily si ještě počkáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků