Ford Kuga Vignale stojí skoro 1,1 milionu. Co všechno za to nabídne?

Luxusní Kuga stojí s manuální převodovkou 1.033.990 Kč, za 50.000 Kč však můžete mít i šestistupňový automat. Vyšší ceně odpovídá bohatější výbava.

Myšlenka luxusních Fordů přešla do praxe už v roce 2013 se současnou generací Mondea. Vedle tohoto modelu aktuálně na českém trhu pořídíte také S-Max Vignale a Edge Vignale, přičemž prozatím posledním do party je nová Kuga Vignale. Vůz jste si mohli prohlédnout už na letošním autosalonu v Ženevě, na český trh ale dorazil až nyní.

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost: Punc lepšího zboží

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost: Punc lepšího zboží

Luxusnímu pojetí Kugy odpovídá také základní cena - v nabídce je pouze nejvýkonnější verze dvoulitrového turbodieselu TDCi (132 kW) s pohonem všech kol za nejméně 1.033.990 Kč. Tato částka se vztahuje k verzi s manuální šestistupňovou převodovkou, v nabídce je však ještě šestistupňový PowerShift za dalších 50.000 Kč. Ano, luxusní Kuga nakonec může atakovat částku 1,1 milionu korun.

Ford si u modelů Vignale potrpí na prémiový vzhled, luxusní zpracování interiéru a osobní přístup k zákazníkům. Sekce Vignale jsou v showroomech jasně oddělené, majitelé mohou využívat bezplatnou asistenci po telefonu 24 hodin denně, bezplatné umývání karoserie a čištění interiéru po dobu životnosti auta, což se zejména u koženého čalounění opravdu hodí.

Ženeva 2016 živě: Verze Vignale také pro S-Max, Edge a model Kuga

Ženeva 2016 živě: Verze Vignale také pro S-Max, Edge a model Kuga

A jak novou Kugu Vignale bezpečně poznáte? Stojí na devatenáctipalcových kolech buď s vysokým leskem, nebo třpytivým lakováním, v masce chladiče se opakuje šestiúhelníkový vzor, a veškeré ochranné plasty karoserie jsou lakované. Uvnitř pak najdete kožené čalounění přístrojové desky, sedadel a loketní opěrky, sedadla jsou už ve standardu elektricky nastavitelná a vpředu vyhřívaná. Nechybí ani vestavěná navigace v češtině, adaptivní bixenony, bezdotykové ovládání pátých dveří nebo hlasové ovládání infotainmentu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Speciální potahy Windsor jsou v nabídce ve dvou odstínech - krémovém Cashmere a černém Charcoal.

Vedle Kugy Vignale uvádí Ford na český trh také verzi ST-Line, která se přidává ke stejně koncipovanému Mondeu a Fiestě. Motor je pouze jeden (nejsilnější 2.0 TDCi/132 kW), převodovky dvě (standardně šestistupňový manuál, za 50.000 Kč je v nabídce PowerShift), hnaná jsou vždy všechna čtyři kola. Cenová politika je tady trochu umírněnější – Kuga ST-Line začíná na částce 905.990 Kč, za automat se připlácí 50.000 Kč.

Ford přináší verzi ST-Line. Je pro ty, kteří chtějí rychle především vypadat

Ford přináší verzi ST-Line. Je pro ty, kteří chtějí rychle především vypadat

Kuga ST-Line vychází z výbavy Titanium, navíc ale dostanete například 18“ litá kola, sportovní podvozek, aktivní parkovací asistent, čalounění sedadel kombinující kůži a velur, lakované sportovní díly karoserie nebo černě lakované koncovky výfuku. Nechybí ani dvouzónová klimatizace nebo infotainmentu Ford SYNC 3 s hlasovým ovládáním v češtině.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků