Ford Kuga se dočkal faceliftu. Dostal diesel 1.5 TDCI

Ford představil modernizovanou Kugu na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně.

Populární SUV Ford Kuga se dočkalo modernizace. Facelift přináší vedle nové techniky a výbavy výraznější přední část vozu s novou maskou a grafikou světel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Kuga dostal výraznější přední část s novou maskou a grafikou světel. Pod kapotu se nastěhoval nový základní turbodiesel 1.5 TDCI s normovanou spotřebou 4,3 l/100 km

Pod kapotou se nově objevuje základní čtyřválcový turbodiesel 1.5 TDCI o výkonu 88 kW (120 k), který nahrazuje stejně výkonný podladěný dvoulitr. Tento motor bude spojen výhradně s pohonem předních kol. Proti dvoulitru má mít nižší normovanou spotřebu paliva a emise.

Motor 2.0 TDCI samozřejmě zůstává a k dispozici bude ve verzích o výkonu 110 kW (150 k) nebo 132 kW (180 k). Slabší bude k dispozici také jako předokolka, za příplatek můžete mít i čtyřkolku. Silnější verze dvoulitru se vyrábí jen jako čtyřkolka.

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Příznivci benzínu dostanou už pouze čtyřválec 1.5 EcoBoost o výkonech 88 kW (120 k), 110 kW (150 k) nebo 134 kW (182 k). Obě slabší verze bude Ford nabízet jen s pohonem předních kol, nejsilnější naopak pouze jako čtyřkolku.

I když přenos síly na zadní nápravu obstarává elektromagneticky ovládaná vícelamelová spojka, není to Haldex (jako u první generace Kugy), ale řešení od firmy Jtekt. 

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 103 kW PowerShift 4x4:Bratranec z USA

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 103 kW PowerShift 4x4:Bratranec z USA

Ford Kuga dostal v rámci modernizace také adaptivní bi-xenonové světlomety, které monitorují aktuální světelné podmínky a podle nich upravují světelný paprsek a jeho úhel. Zajímavostí je také nově navržená konstrukce kapoty a dveří kufru, která má ochránit při případné nehodě dražší a choulostivější komponenty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Systém Ford Sync 3 se objevuje v evropském Fordu vůbec poprvé. Nabízí například rychlejší reakce a vylepšené hlasové ovládání, mluvit česky ale ještě bohužel neumí

Kuga je prvním evropským modelem Fordu, který se dočkal komunikačního a zábavního systému Sync 3. Třetí generace Sync má údajně přívětivější grafiku, rychlejší reakce a vylepšené hlasové ovládání. Porozumí běžným frázím jako „potřebuji natankovat“ nebo „potřebuji zaparkovat“, i když bohužel stále nikoliv v češtině. Počeštěné ale bude aspoň grafické rozhraní.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků