Ford Kuga se dočkal faceliftu. Dostal diesel 1.5 TDCI

Ford představil modernizovanou Kugu na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně.

Populární SUV Ford Kuga se dočkalo modernizace. Facelift přináší vedle nové techniky a výbavy výraznější přední část vozu s novou maskou a grafikou světel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Kuga dostal výraznější přední část s novou maskou a grafikou světel. Pod kapotu se nastěhoval nový základní turbodiesel 1.5 TDCI s normovanou spotřebou 4,3 l/100 km

Pod kapotou se nově objevuje základní čtyřválcový turbodiesel 1.5 TDCI o výkonu 88 kW (120 k), který nahrazuje stejně výkonný podladěný dvoulitr. Tento motor bude spojen výhradně s pohonem předních kol. Proti dvoulitru má mít nižší normovanou spotřebu paliva a emise.

Motor 2.0 TDCI samozřejmě zůstává a k dispozici bude ve verzích o výkonu 110 kW (150 k) nebo 132 kW (180 k). Slabší bude k dispozici také jako předokolka, za příplatek můžete mít i čtyřkolku. Silnější verze dvoulitru se vyrábí jen jako čtyřkolka.

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Příznivci benzínu dostanou už pouze čtyřválec 1.5 EcoBoost o výkonech 88 kW (120 k), 110 kW (150 k) nebo 134 kW (182 k). Obě slabší verze bude Ford nabízet jen s pohonem předních kol, nejsilnější naopak pouze jako čtyřkolku.

I když přenos síly na zadní nápravu obstarává elektromagneticky ovládaná vícelamelová spojka, není to Haldex (jako u první generace Kugy), ale řešení od firmy Jtekt. 

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 103 kW PowerShift 4x4:Bratranec z USA

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 103 kW PowerShift 4x4:Bratranec z USA

Ford Kuga dostal v rámci modernizace také adaptivní bi-xenonové světlomety, které monitorují aktuální světelné podmínky a podle nich upravují světelný paprsek a jeho úhel. Zajímavostí je také nově navržená konstrukce kapoty a dveří kufru, která má ochránit při případné nehodě dražší a choulostivější komponenty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Systém Ford Sync 3 se objevuje v evropském Fordu vůbec poprvé. Nabízí například rychlejší reakce a vylepšené hlasové ovládání, mluvit česky ale ještě bohužel neumí

Kuga je prvním evropským modelem Fordu, který se dočkal komunikačního a zábavního systému Sync 3. Třetí generace Sync má údajně přívětivější grafiku, rychlejší reakce a vylepšené hlasové ovládání. Porozumí běžným frázím jako „potřebuji natankovat“ nebo „potřebuji zaparkovat“, i když bohužel stále nikoliv v češtině. Počeštěné ale bude aspoň grafické rozhraní.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků