Ford Kuga se dočkal faceliftu. Dostal diesel 1.5 TDCI

Ford představil modernizovanou Kugu na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně.

Populární SUV Ford Kuga se dočkalo modernizace. Facelift přináší vedle nové techniky a výbavy výraznější přední část vozu s novou maskou a grafikou světel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Kuga dostal výraznější přední část s novou maskou a grafikou světel. Pod kapotu se nastěhoval nový základní turbodiesel 1.5 TDCI s normovanou spotřebou 4,3 l/100 km

Pod kapotou se nově objevuje základní čtyřválcový turbodiesel 1.5 TDCI o výkonu 88 kW (120 k), který nahrazuje stejně výkonný podladěný dvoulitr. Tento motor bude spojen výhradně s pohonem předních kol. Proti dvoulitru má mít nižší normovanou spotřebu paliva a emise.

Motor 2.0 TDCI samozřejmě zůstává a k dispozici bude ve verzích o výkonu 110 kW (150 k) nebo 132 kW (180 k). Slabší bude k dispozici také jako předokolka, za příplatek můžete mít i čtyřkolku. Silnější verze dvoulitru se vyrábí jen jako čtyřkolka.

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Příznivci benzínu dostanou už pouze čtyřválec 1.5 EcoBoost o výkonech 88 kW (120 k), 110 kW (150 k) nebo 134 kW (182 k). Obě slabší verze bude Ford nabízet jen s pohonem předních kol, nejsilnější naopak pouze jako čtyřkolku.

I když přenos síly na zadní nápravu obstarává elektromagneticky ovládaná vícelamelová spojka, není to Haldex (jako u první generace Kugy), ale řešení od firmy Jtekt. 

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 103 kW PowerShift 4x4:Bratranec z USA

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 103 kW PowerShift 4x4:Bratranec z USA

Ford Kuga dostal v rámci modernizace také adaptivní bi-xenonové světlomety, které monitorují aktuální světelné podmínky a podle nich upravují světelný paprsek a jeho úhel. Zajímavostí je také nově navržená konstrukce kapoty a dveří kufru, která má ochránit při případné nehodě dražší a choulostivější komponenty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Systém Ford Sync 3 se objevuje v evropském Fordu vůbec poprvé. Nabízí například rychlejší reakce a vylepšené hlasové ovládání, mluvit česky ale ještě bohužel neumí

Kuga je prvním evropským modelem Fordu, který se dočkal komunikačního a zábavního systému Sync 3. Třetí generace Sync má údajně přívětivější grafiku, rychlejší reakce a vylepšené hlasové ovládání. Porozumí běžným frázím jako „potřebuji natankovat“ nebo „potřebuji zaparkovat“, i když bohužel stále nikoliv v češtině. Počeštěné ale bude aspoň grafické rozhraní.

bazar

Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 141 941 km
Cena: 110 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 231 797 km
Cena: 56 000 Kč
Ford Mondeo 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 92 694 km
Cena: 235 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 191 121 km
Cena: 218 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 141 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků