Ford Kuga nově i s kamerou pro couvání

14 komentářů

jiří
30. září • 21:21

...a tím je cena. Ta je ve všech případech značně brutální :-(
Raději pak ponechám stranou použitelnost těchto navigací s ohledem na četnost a dostupnost aktualizací.

Jan Taraba
1. října • 16:54

To o ceně je pravda, to o použiteknosti rozhodně ne. Zas až tak dramaticky se nové silnice po Evropě nestaví, aby bylo nutno navigační SW každý čtvrtrok aktualizovat a zpravidla i PNA a PDA navigace v okamžiku prodeje úplně aktuální mapu nemají.Je to o komfortu, zda chci mít systém plně integrovaný do auta, bez přísavky na skle a volných kabelů, bez antény TMC, lepené drátem na sklo, vybavený funkcemi, které PNA logicky nemá - třeba couvací kamerou nebo TV, pevný systém nemá prodlevu při hledání GPS signálu, díky gyroskopu a čidlům ABS funguje plnohodnotně i mimo signál. Aktualizace dat za nějakých 200 EUR je k dispozici ročně a to pro všechny pevné systémy. Ano, je to nepochybně výrazně dražší, než PNA, nicméně to je poplatek za komfort. A dobře je, že ceny PNA šly tak prudce dolů, že přenosná navigace je dnes běžně dostupná mimo homeless snad už pro skoro každého.

x12345678
30. září • 14:28

V čem že je systém vodících čar nový a z jiných vozů neznámý? Identickou věc jsem viděl u VW již před 3 roky a Audi má v MMI ještě přepínatelné módy s jak vodícími čarami, tak s barevnými plochami pro zajíždění do mezery mezi vozidly, odlišně pro kolmé a podélné mezery.
Jedinou odlišnost u Fordu bych viděl v tom, že na rozdíl od většiny ostatních nemá kameru umístěnou v ose vozu ale značně stranou vlevo a proto musí mít navíc ještě směrovou korekci.Chápu, že redakce nemůže filtrovat z tiskových zpráv úplně všechny reklamní polopravdy a žvásty, které tam PR oddělení automobilek nacpou ve snaze vzbudit mylný dojem, že to, co už konkurence dávno má, je teď u jejich novinky dírou do světa, pokud ale neuvádí článek jako tiskovou zprávu (a tedy zprávu s neověřeným obsahem), ale jeko svým redaktorem podepsané sdělení, pak by mělo být sdělení profesionální a pravdivé.

RS
30. září • 17:04

Knkurence asi nema ...linie se během couvání pohybují a vytyčují tak trajektorii vozu při momentálním úhlu natočení volantu.

x12345678
30. září • 17:18

Právě tohle konkurence má už dost dlouho.

RS
1. října • 3:18

Ne maji to bez uhlu volantu ;-)

Shr3k
1. října • 10:17

Mazda5 to má v nejvyšší výbavě s navigací (nejdřív s výklopnou i teď s tou integrovanou do rádia) od momentu, kdy se začala prodávat. Systém je napojený na posilovač a podle úhlu natočení kol maluje stejný žebřík jako tady ten Ford.

Alan
30. září • 18:18

Souhlasim je to uz dlou a je to vyborna vec

RS
1. října • 3:28

Rozhodne to neni u nizsi stredni kam spada Kuga, navic to neni tak propracovane, treba sirokouhla kamera neni pokud vim ani u BMW u VW uz vubec ne. ;-)Treba ted nova generace Golfu to ma jako novinku, tak ze zadne x let, a ani nema navadeci linie.
Proste je kamera bez niceho.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
1. října • 7:57

Když už se tu blábolí o třídách, tak Kuga rozhodně není "nižší střední" . To za prvé.
Za druhé, dynamické vodící čáry tu byly prezentovány jako úplná novinka, což je naprostý nesmysl. V Touaregu jsem se s tím poprvé svezl před 3 lety, v Multivanu před 2 lety, v Tiguanu před rokem, v A6 rovněž před 2 lety. Ve všech případech šlo o dynamické vodící čáry, signalizující trasu dle natočení volantu včetně značek vzdálenosti. Dál vyčíslovat nemá smysl.
Ford nepochybně ve své tiskovce lže, když tento systém uvádí jako novinku. Novinka je to pouze u značky Ford. A protože se Fordu nepodařilo umístit kameru v ose vozu, musela Hella do systému pouze přidat jednu čáru navíc, aby řidič tušil, kde ta osa je kvůli tažnému zařízení.

RS
1. října • 14:45

Fajn tak si se konecne dobral skoro pravdy ze.Tak ja to schrnu.U Fordu se jedna uplne novou generaci ktera pracuje mimo uhel osy, to je vyrazne vylepseni ktere pro laika neni zrejme, ktere konkurence nema, (jen proto ze nejen software musi byt v tomto pripade prepracovan) protoze vzdy konkurence umistila a i u Golfu umistuje kameru na osu.Jen laik jako ty si mysli ze staci pridat do GUI jednu caru. ;-)PS Kuga pratri svou velikosti do nizsi stredni jako Golf proc ma asi podvozkovou platformu Focuse ze.Jediny kdo tu lze jsi ty, but umyslne nebo ze jsi blbec :-D Vyber si sam.;-)PS nevim o tom ze by mel Tiguan bebo jine VW melo funkci s natacenim volantu. Neplest do kupi s Park Assist. Bavime se o kamere.

Jan Taraba
1. října • 16:47

To RS: proboha, člověče, přestaň pindat nesmysly a běž k prvnímu prodejci VW a poku ti je aspoň 18, určitě ti navigaci s couvací kamerou u tiguana, touarega, A4Avant, A6Avant, Allroad, Q7 ukáže. A takové ty bazmek žluté čáry, co se kroutí když otočíš volantem, to je to neexistující o čem tu žvaníš. A na okraj, parkovací asistent s couvací kamerou s dynamickým naváděním - což jsou ony pohyblivé křivky a barevné plochy vsunuté do obrazu kamery - má VW/Audi opravdu v nabídce od roku 2005 u Touaregu, A6 a Multivanu, od přelomu roku 2005/2006 u Q7 a od podzimu 2007 u Tiguanu, pokud jde o verze vybavené navigací. Jde o zcela identický systém, který teď s velkým haló troubí do světa Ford.To že ford nedokázal umístit kameru do osy a výrobce systému mu tam připrogramoval jednu krátkou rovnou čáru, která simuluje osu vozu, to tedy je opravdu NĚCO. Je to zhruba tak složité, jako vložit u digitálního fotopřístroje do obrazu datum.

RS
2. října • 4:12

:-D:-D
Je videt ze jsi opravdu odbornik. Jeste neco na pobaveni ty programatore :-D
U digitalu se uklada dnes datum v podobe metadat, do obrazu se to davno nedeva to delaji jen amateri asi jako ty.PS nedokázal umístit kameru do osy, aha nebude to treba mimo osu proto, proze u Fordu funguje i s privesem (tazne zarizeni) s cim ma VW a Audi asi nemale problemi ;-):-DAle ja zapomel VW koncern ma vse prvni a nejlepsi co jineho cekat od Hitlerovi automobilky ze.

Jan Taraba
3. října • 14:32

A jéje, v učňáku se ještě neprobíralo kde se píše i a kde y

Doporučujeme

Články odjinud