Ford Kuga konečně s pořádným motorem

První crossover s modrým oválem na přídi byl od svého loňského uvedení ve Frankfurtu nabízen pouze se vznětovým dvoulitrem TDCi dosahujícím výkonu 136 koní. Právě tento čtyřválec nebyl příliš šťastným výběrem pro tento typ vozu, na jedné straně jistě potěší relativně nízká spotřeba, která je však vykoupena nízkou dynamikou a méně kultivovaným chodem. Ti, kteří model Kuga museli právě kvůli tomuto agregátu oželet, mají nyní důvod k radosti. Do nabídky motorů totiž automobilka přidává benzínový přeplňovaný pětiválec 2,5 Duratec disponující výkonem 200 koní a maximálním točivým momentem 320 Nm při 1 600-4 000 ot./min.

Kuga s tímto motorem pod kapotou se bude dodávat výlučně se systémem Haldexem 4, čili inteligentním pohonem všech čtyř kol. Standardně je výkon distribuován šestistupňovou mechanickou převodovkou a vyznavače automatů si budou muset připlatit za pětistupňovou převodovku Durashift. S tímto agregátem dosahuje Ford Kuga maximální rychlosti 208 km/h a udávaná kombinovaná spotřeba činí 9,9l/100 km. Crossover od Fordu vybavený tímto agregátem se poprvé veřejnosti představí již za necelý měsíc v Paříži. 

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 29 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků