Ford Kuga konečně s pořádným motorem

První crossover s modrým oválem na přídi byl od svého loňského uvedení ve Frankfurtu nabízen pouze se vznětovým dvoulitrem TDCi dosahujícím výkonu 136 koní. Právě tento čtyřválec nebyl příliš šťastným výběrem pro tento typ vozu, na jedné straně jistě potěší relativně nízká spotřeba, která je však vykoupena nízkou dynamikou a méně kultivovaným chodem. Ti, kteří model Kuga museli právě kvůli tomuto agregátu oželet, mají nyní důvod k radosti. Do nabídky motorů totiž automobilka přidává benzínový přeplňovaný pětiválec 2,5 Duratec disponující výkonem 200 koní a maximálním točivým momentem 320 Nm při 1 600-4 000 ot./min.

Kuga s tímto motorem pod kapotou se bude dodávat výlučně se systémem Haldexem 4, čili inteligentním pohonem všech čtyř kol. Standardně je výkon distribuován šestistupňovou mechanickou převodovkou a vyznavače automatů si budou muset připlatit za pětistupňovou převodovku Durashift. S tímto agregátem dosahuje Ford Kuga maximální rychlosti 208 km/h a udávaná kombinovaná spotřeba činí 9,9l/100 km. Crossover od Fordu vybavený tímto agregátem se poprvé veřejnosti představí již za necelý měsíc v Paříži. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 14 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků