Ford Kuga konečně s pořádným motorem

První crossover s modrým oválem na přídi byl od svého loňského uvedení ve Frankfurtu nabízen pouze se vznětovým dvoulitrem TDCi dosahujícím výkonu 136 koní. Právě tento čtyřválec nebyl příliš šťastným výběrem pro tento typ vozu, na jedné straně jistě potěší relativně nízká spotřeba, která je však vykoupena nízkou dynamikou a méně kultivovaným chodem. Ti, kteří model Kuga museli právě kvůli tomuto agregátu oželet, mají nyní důvod k radosti. Do nabídky motorů totiž automobilka přidává benzínový přeplňovaný pětiválec 2,5 Duratec disponující výkonem 200 koní a maximálním točivým momentem 320 Nm při 1 600-4 000 ot./min.

Kuga s tímto motorem pod kapotou se bude dodávat výlučně se systémem Haldexem 4, čili inteligentním pohonem všech čtyř kol. Standardně je výkon distribuován šestistupňovou mechanickou převodovkou a vyznavače automatů si budou muset připlatit za pětistupňovou převodovku Durashift. S tímto agregátem dosahuje Ford Kuga maximální rychlosti 208 km/h a udávaná kombinovaná spotřeba činí 9,9l/100 km. Crossover od Fordu vybavený tímto agregátem se poprvé veřejnosti představí již za necelý měsíc v Paříži. 

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků