Ford Kuga se v roce 2021 stal nejoblíbenějším plug-in hybridem v Evropě. Zdroj: Ford

Ford Kuga se v roce 2021 stal nejoblíbenějším plug-in hybridem v Evropě. | Zdroj: Ford

Vzhledem k tomu, že loni poptávka po této verzi vzrostla o dalších 20 procent, není divu, že si tento titul udržela i v roce 2022. Zdroj: Ford

Vzhledem k tomu, že loni poptávka po této verzi vzrostla o dalších 20 procent, není divu, že si tento titul udržela i v roce 2022. | Zdroj: Ford

Velkým lákadlem je schopnost zdolávat většinu každodenních cest pouze v elektrickém režimu. Zdroj: Ford

Velkým lákadlem je schopnost zdolávat většinu každodenních cest pouze v elektrickém režimu. | Zdroj: Ford

Díky akumulátoru s kapacitou 14,4 kWh činí akční rádius 57 až 67 kilometrů bez produkce emisí. Zdroj: Ford

Díky akumulátoru s kapacitou 14,4 kWh činí akční rádius 57 až 67 kilometrů bez produkce emisí. | Zdroj: Ford

Normovaná spotřeba elektřiny činí 14,4-15,9 kWh/100 km. Zdroj: Ford

Normovaná spotřeba elektřiny činí 14,4-15,9 kWh/100 km. | Zdroj: Ford

Na českém trhu stojí plug-in hybridní Kuga na vrcholu nabídky a s výkonem 165 kW je také ze všech nejsilnější. Zdroj: Ford

Na českém trhu stojí plug-in hybridní Kuga na vrcholu nabídky a s výkonem 165 kW je také ze všech nejsilnější. | Zdroj: Ford

Plug-in hybrid startuje na 1.214.900 Kč. Zdroj: Ford

Plug-in hybrid startuje na 1.214.900 Kč. | Zdroj: Ford

Když se podíváme na žebříček loni prodaných plug-in hybridů, zjistíme, že český trh má zcela jiné preference.

Když se podíváme na žebříček loni prodaných plug-in hybridů, zjistíme, že český trh má zcela jiné preference.

Externě nabíjitelná Kuga totiž se 47 registracemi není ani v první dvacítce a velký bratr Explorer ji s 90 registracemi překonává téměř o polovinu.

Externě nabíjitelná Kuga totiž se 47 registracemi není ani v první dvacítce a velký bratr Explorer ji s 90 registracemi překonává téměř o polovinu.

Češi si v tomto ohledu jednoznačně oblíbili domácí produkci, jelikož první dvě místa patří Škodě Octavia (376 registrací) a Superbu (243 registrací). Zdroj: Škoda Auto

Češi si v tomto ohledu jednoznačně oblíbili domácí produkci, jelikož první dvě místa patří Škodě Octavia (376 registrací) a Superbu (243 registrací). | Zdroj: Škoda Auto

Až na třetím místě je Hyundai Tucson (239 registrací) a pětici nejžádanějších uzavírají Toyota RAV 4 (199 registrací) a Mercedes-Benz GLE (194 registrací) Zdroj: Hyundai

Až na třetím místě je Hyundai Tucson (239 registrací) a pětici nejžádanějších uzavírají Toyota RAV 4 (199 registrací) a Mercedes-Benz GLE (194 registrací) | Zdroj: Hyundai

Celkově na našem trhu patří plug-in hybridům 12,6procentní podíl.

Celkově na našem trhu patří plug-in hybridům 12,6procentní podíl.

Vzhledem k tomu, že loni poptávka po této verzi vzrostla o dalších 20 procent, není divu, že si tento titul udržela i v roce 2022. Zdroj: Ford
Velkým lákadlem je schopnost zdolávat většinu každodenních cest pouze v elektrickém režimu. Zdroj: Ford
Díky akumulátoru s kapacitou 14,4 kWh činí akční rádius 57 až 67 kilometrů bez produkce emisí. Zdroj: Ford
Normovaná spotřeba elektřiny činí 14,4-15,9 kWh/100 km. Zdroj: Ford
12
Fotogalerie

Ford Kuga je nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě. V Česku se mu ale bohužel moc nedaří

Zatímco Evropa miluje plug-in hybridní Kugu, Češi preferují zcela jiné značky i modely.

Ford Kuga se v roce 2021 stal nejoblíbenějším plug-in hybridem v Evropě. Vzhledem k tomu, že loni poptávka po této verzi vzrostla o dalších 20 procent, není divu, že si tento titul udržela i v roce 2022. Velkým lákadlem je schopnost zdolávat většinu každodenních cest pouze v elektrickém režimu. Díky akumulátoru s kapacitou 14,4 kWh činí akční rádius 57 až 67 kilometrů bez produkce emisí. Normovaná spotřeba elektřiny činí 14,4-15,9 kWh/100 km.

Na českém trhu stojí plug-in hybridní Kuga na vrcholu nabídky a s výkonem 165 kW je také ze všech nejsilnější. Zatímco základní model s benzinovou patnáctistovkou stojí 922.900 Kč, klasický hybrid vyjde na 1.060.900 Kč. Je zde i verze s pohonem všech kol, za níž si připlatíte 50.000 Kč. Plug-in hybrid pak startuje na 1.214.900 Kč.

Když se podíváme na žebříček loni prodaných plug-in hybridů, zjistíme, že český trh má zcela jiné preference. Externě nabíjitelná Kuga totiž se 47 registracemi není ani v první dvacítce a velký bratr Explorer ji s 90 registracemi překonává téměř o polovinu. Češi si v tomto ohledu jednoznačně oblíbili domácí produkci, jelikož první dvě místa patří Škodě Octavia (376 registrací) a Superbu (243 registrací). Až na třetím místě je Hyundai Tucson (239 registrací) a pětici nejžádanějších uzavírají Toyota RAV4 (199 registrací) a Mercedes-Benz GLE (194 registrací). Celkově na našem trhu patří plug-in hybridům 12,6procentní podíl.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud