Ford Kuga exceluje v crashtestech. Čím to?

Novinka od evropského Fordu se v otázce bezpečnosti usadila na špici segmentu menších SUV. Čemu vděčí za svů úspěch?

V nárazových testech Euro NCAP získal Ford Kuga plný počet pěti hvězd za ochranu dospělých pasažérů, čtyři hvězdy z pěti za ochranu dětí a tři pro chodce. To, že je Kuga mezi moderními vozy nadprůměrně bezpečná, je dle těchto výsledků jasné, ostatně jsme vá o tom v průběhu týdne již informovali. Nyní ale máme příležitost podívat se na prostředky prostředky, jimiž se v současných vozech takovýchto výsledků dosahuje.

Také Kuga je vybavena komplexním vezpečnostním syrémem IPS (Intelligent Protection System), užitým v jeho první generaci u Mondea před osmi lety. Je to svým způsobem marketingový název Fordu, který jím pojmenovává svoji snahu integrovat všechny složky vozu, které se nějakým způsobem podílí na bezpečnosti, do jednoho celku, v rámci kterého jsou subsystémy IPS schopny spolu svým způsobem spolupracovat a v kritické situaci na sebe účinně navazovat. Do IPS lze zahrnout například strukturu karosérie s programovanou deformovatelností, zádržné systémy (tvarování sedadel, pásy,...), tvarování palubní desky, ale v rovině aktivní bezpečnosti také systémy elektronického řízení podvozku. Důvodem je samozřejmě snaha minimalizovat riziko poranění posádky či ostatních účastníků dopravního provozu. 

Jak lze očekávat, ke stavbě Kugy se v hojné míře užívá vysokopevnostní oceli (HSS), díky níž je prostor pro posádku tuhý, ale zároveň relativně lehký. Předností HSS je možnost tvarovat vybrané součásti struktury karosérie tak, aby se v závislosti na povaze a síle nárazu byly schopny deformovat v několika fázích, a to bez přidání žádné další hmotnosti navíc. O tom, že skelet Kugy je velmi tuhý, svědčí také zmíněná nárazová zkouška Euro NCAP, v níž vůz dosáhl plných 100% bodů za náraz zboku.

Pomocný rám přední nápravy je ve Fordu Kuga navržen tak, aby se v případě čelního střetu oddělil od zbytku karosérie a neohrožoval zejména dolní končetiny cestujících vpředu. Jak se zdá, také chodci začínají být velkosériovými producenty automobilů bráni konečně vážně. Vůz Ford Kuga obdržel za ochranu chodců v případě střetu velmi tři hvězdy. Podle odborníků se o to zasloužily měkký nárazník, zvláštní tlumicí hmota mezi nárazníkem a přední příčkou, snadno odlomitelné reflektory a stěrače, přední blatníky vyrobené z poddajného recyklovatelného plastu nebo pečliě tvarovaná přední hrana kapoty. Také závěsy kapoty se mohou při srážce s chodcem mírně deformovat a pohltit tím část nárazu.

Zástupci Ford of Europe u příležitosti vyhlášení výsledků Euro NCAP také zdůraznili, že značka Ford patří k průkopníkům v ověřvání nealergického prostředí v interiéru. Ford Kuga se tak stal již osmým evropským Fordem, jemuž nezávadnost potvrdil nezávislý německý zkušební ústav TUV Rheinland Group.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Kuga

 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků