Ford Kuga exceluje v crashtestech. Čím to?

Novinka od evropského Fordu se v otázce bezpečnosti usadila na špici segmentu menších SUV. Čemu vděčí za svů úspěch?

V nárazových testech Euro NCAP získal Ford Kuga plný počet pěti hvězd za ochranu dospělých pasažérů, čtyři hvězdy z pěti za ochranu dětí a tři pro chodce. To, že je Kuga mezi moderními vozy nadprůměrně bezpečná, je dle těchto výsledků jasné, ostatně jsme vá o tom v průběhu týdne již informovali. Nyní ale máme příležitost podívat se na prostředky prostředky, jimiž se v současných vozech takovýchto výsledků dosahuje.

Také Kuga je vybavena komplexním vezpečnostním syrémem IPS (Intelligent Protection System), užitým v jeho první generaci u Mondea před osmi lety. Je to svým způsobem marketingový název Fordu, který jím pojmenovává svoji snahu integrovat všechny složky vozu, které se nějakým způsobem podílí na bezpečnosti, do jednoho celku, v rámci kterého jsou subsystémy IPS schopny spolu svým způsobem spolupracovat a v kritické situaci na sebe účinně navazovat. Do IPS lze zahrnout například strukturu karosérie s programovanou deformovatelností, zádržné systémy (tvarování sedadel, pásy,...), tvarování palubní desky, ale v rovině aktivní bezpečnosti také systémy elektronického řízení podvozku. Důvodem je samozřejmě snaha minimalizovat riziko poranění posádky či ostatních účastníků dopravního provozu. 

Jak lze očekávat, ke stavbě Kugy se v hojné míře užívá vysokopevnostní oceli (HSS), díky níž je prostor pro posádku tuhý, ale zároveň relativně lehký. Předností HSS je možnost tvarovat vybrané součásti struktury karosérie tak, aby se v závislosti na povaze a síle nárazu byly schopny deformovat v několika fázích, a to bez přidání žádné další hmotnosti navíc. O tom, že skelet Kugy je velmi tuhý, svědčí také zmíněná nárazová zkouška Euro NCAP, v níž vůz dosáhl plných 100% bodů za náraz zboku.

Pomocný rám přední nápravy je ve Fordu Kuga navržen tak, aby se v případě čelního střetu oddělil od zbytku karosérie a neohrožoval zejména dolní končetiny cestujících vpředu. Jak se zdá, také chodci začínají být velkosériovými producenty automobilů bráni konečně vážně. Vůz Ford Kuga obdržel za ochranu chodců v případě střetu velmi tři hvězdy. Podle odborníků se o to zasloužily měkký nárazník, zvláštní tlumicí hmota mezi nárazníkem a přední příčkou, snadno odlomitelné reflektory a stěrače, přední blatníky vyrobené z poddajného recyklovatelného plastu nebo pečliě tvarovaná přední hrana kapoty. Také závěsy kapoty se mohou při srážce s chodcem mírně deformovat a pohltit tím část nárazu.

Zástupci Ford of Europe u příležitosti vyhlášení výsledků Euro NCAP také zdůraznili, že značka Ford patří k průkopníkům v ověřvání nealergického prostředí v interiéru. Ford Kuga se tak stal již osmým evropským Fordem, jemuž nezávadnost potvrdil nezávislý německý zkušební ústav TUV Rheinland Group.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Kuga

 

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 705 km
Cena: 700 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2005
Stav: 198 978 km
Cena: 50 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků