Ford Kuga dostal ještě výkonnější vznětové motory, nové barvy a řadu dalších vylepšení

Ford Kuga se dočkal řady významných vylepšení, jimž vévodí rozšíření nabídky motorizací o dosud nejvýkonnější vznětový agregát v historii tohoto populárního SUV.
Ford Kuga dostal ještě výkonnější vznětové motory, nové barvy a řadu dalších vylepšení

Sériovou výbavu Kugy obohatily nové úsporné systémy: Stop-Start a u některých verzí i aktivní maska chladiče. Díky tomu se mohou všechny nabízené motorizace pochlubit poklesem spotřeby paliva a emisí CO2.

„Nové motorizace modelu Kuga mají vyšší výkon a nižší emise. Metalický lak Tiger je novinka, která se dosud neobjevila na žádném modelu značky Ford, a SYNC s AppLink pomůže řidičům zůstat v kontaktu se světem, aniž by museli spustit ruce z volantu a zrak ze silnice,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.

Celkem 83 procent všech Fordů Kuga prodaných na 20 hlavních evropských trzích** za prvních devět měsíců roku 2014 má pod kapotou vznětový motor 2.0 TDCi. Jeho nové vrcholné provedení nabízí nejvyšší výkon 132 kW (180 k) a točivý moment 400 Nm. Ve srovnání s dosavadní verzí (120 kW) to představuje zlepšení o 12 kW a 60 Nm. O efektivní přenos hnací síly se opět postará inteligentní pohon všech kol.

Namísto dosavadní motorizace 1.6 EcoBoost přichází novinka 1.5 EcoBoost*, jež má oproti předchůdci o 11 g/km nižší emise CO2 – 143 g/km. Ford bude nabízet rovněž 88kW variantu motoru 2.0 TDCi s emisemi CO2 122 g/km***. Tento motor se v ČR představí v polovině roku 2015.

Chytré SUV

Systém Ford SYNC s funkcí AppLink umožní řidičům ovládat hlasem aplikace v chytrém telefonu, aniž by přitom museli spustit ruce z volantu a zrak ze silnice. Funkci momentálně podporují mimo jiné aplikace Spotify, ADAC, Audioteka, AUPEO!, DIE WELT, Cyclops, Glympse a Radioplayer.

Z prodejních výsledků Fordu vyplývá, že přibližně třetina všech prodaných kusů modelu Kuga je vybavena zadní parkovací kamerou a více než polovina má aktivní parkovací asistent.

Kromě sériově dodávaného tempomatu s nastavitelným omezovačem rychlosti si mohou zákazníci objednat rovněž adaptivní tempomat s detektorem bezpečné vzdálenosti. Standardně se dodává také systém kontroly tlaku v pneumatikách, zatímco na přání je k dispozici bezdotykové ovládání pátých dveří, monitorování mrtvých úhlů, Active City Stop, asistent pro jízdu v pruzích, automatická dálková světla, sledování bdělosti řidiče nebo rozpoznávání dopravních značek.

Kuga bude k dispozici v nových odstínech metalických laků červená Ruby, šedá Magnetic a oranžová Tiger.

Za prvních devět měsíců roku 2014 prodal Ford na 20 evropských trzích** více než 63 000 kusů modelu Kuga, což ve srovnání se stejným obdobím loňského roku (47 600 ks) představuje navýšení o 33 procent. Podíl Kugy v segmentu středních SUV díky tomu vzrostl o 20 procent, z 6,9 na 8,3 procenta v období leden až srpen 2014.

Od uvedení nové Kugy na trh v roce 2012 vyrobily montážní závody Fordu ve Španělsku a Rusku již více než 200 000 kusů tohoto oblíbeného SUV. V dvanáctiměsíčním období od října 2013 do září 2014 vzrostl odbyt Kugy v Rusku meziročně o 97 procent.

Evropská nabídka SUV značky Ford obsahuje vedle Kugy také menší model EcoSport. Zanedlouho se k nim připojí i nový charizmatický a prostorný Ford Edge.

Nové motory pro Ford Kuga

Motor Převodovka Výkon Emise CO2*** Zlepšení emisí CO2 oproti dosavadní motorizaci
1.5 EcoBoost  FWD Manual 110 kW 143 g/km 7,1 % (11 g/km)
1.5 EcoBoost  AWD Automatic 134 kW 171 g/km 4,5 % (8 g/km)
2.0 Duratorq TDCi  FWD Manual 88 kW 122 g/km 12,2 % (17 g/km)
2.0 Duratorq TDCi FWD Manual 110 kW 122 g/km 12,2 % (17 g/km)
2.0 Duratorq TDCi AWD Manual 110 kW 135 g/km 9,4 % (14 g/km)
2.0 Duratorq TDCi AWD PowerShift 110 kW 140 g/km 11,9 % (19 g/km)
2.0 Duratorq TDCi AWD Manual 132 kW 135 g/km 9,4 % (14 g/km)
2.0 Duratorq TDCi AWD PowerShift 132 kW 140 g/km 11,9 % (19 g/km)
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků