Ford Kuga: co nabídne sériová verze?

Ford Kuga se poprvé objevil již loni ve Frankfurtu, ale ve své sériové podobě debutoval teprve před pár dny v Ženevě. Co nabídne?

Nový Ford Kuga se svými vnějšími rozměry řadí do kategorie CUV a na našem trhu se popere s již prodávanými konkurenty, jako je VW Tiguan, Opel Antara nebo Nissan Quashqai. Podobně jako ostatní nejnovější Fordy působí sice mohutnějším, ale stále dynamickým dojmem.

Zevnějšek není nijak složitý a Ford vsadil na konzervativnější zaoblené tvary. Příď vozu působí celkem robustně a to díky zaoblenému přednímu nárazníku a podlouhlým světlům. Zadní část se také žádným zásadním způsobem nevymyká současným standardům Fordu, zde zaujme především černý nárazník s integrovanými mlhovkami, který je ve střední části překrytý stříbrným krytem. Jak už bylo řečeno, vzhledu tohoto ryze Evropského crossoveru není příliš co vyčítat a našinec si na jeho vnějšek nebude mít problém zvyknout.
 
Podívejme se však do interiéru, jehož většina prvků pochází z modelu Focus. V tomto případě už někdo mohl vzhledu palubní desky vyčítat až přílišnou strohost a konzervativnost, zvláště když právě přesednul z nově představené Fiesty. To však nic nemění na faktu, že zpracování je zvládnuto na velmi dobré úrovni. Na výběr bude samozřejmě ze široké palety barev textilního čalounění a v nabídce nebude chybět ani kůže. Lidé, kteří uvažují o koupi podobného vozu, budou jistě zajímat údaje o zavazadlovém prostoru. Za normálních okolností disponuje zavazadelník prostorem o velikosti odpovídající 360 litrům. Po sklopení zadních sedadel prostor naroste až na 1 355 litrů.
 
Nabídka motorů není nijak obsáhlá a vůz je nabízen pouze s jediným motorem, a to 2,0 TDCi s výkonem 100 kW a maximálním točivým momentem 340 Nm při 2 000 ot./min. Na úvod je to celkem solidní dávka, ovšem zákazníci jsou zvyklí na možnost výběru i v tomto směru, a tak se rozšíření nabídky určitě dočkáme již zanedlouho. Zákazník si však bude moci vybrat, zda chce mít vůz pouze s pohonem předních kol, nebo vyžaduje pohon 4x4. Tu druhou možnost pohonu zabezpečuje mezinápravová spojka Haldex. Z ostatních technických prvků, které jsou standardní součástí vozu, bychom mohli vzpomenout například systémy ESP a EBD.
 
Ford Kuga bude dostupný ve dvou výbavových stupních – Trend a Titanium. Ceny pro náš trh se dovíme před oficiálním zahájením prodejů koncem letošního léta.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Kuga živě v Ženevě

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků