Ford Kuga: co nabídne sériová verze?

Ford Kuga se poprvé objevil již loni ve Frankfurtu, ale ve své sériové podobě debutoval teprve před pár dny v Ženevě. Co nabídne?

Nový Ford Kuga se svými vnějšími rozměry řadí do kategorie CUV a na našem trhu se popere s již prodávanými konkurenty, jako je VW Tiguan, Opel Antara nebo Nissan Quashqai. Podobně jako ostatní nejnovější Fordy působí sice mohutnějším, ale stále dynamickým dojmem.

Zevnějšek není nijak složitý a Ford vsadil na konzervativnější zaoblené tvary. Příď vozu působí celkem robustně a to díky zaoblenému přednímu nárazníku a podlouhlým světlům. Zadní část se také žádným zásadním způsobem nevymyká současným standardům Fordu, zde zaujme především černý nárazník s integrovanými mlhovkami, který je ve střední části překrytý stříbrným krytem. Jak už bylo řečeno, vzhledu tohoto ryze Evropského crossoveru není příliš co vyčítat a našinec si na jeho vnějšek nebude mít problém zvyknout.
 
Podívejme se však do interiéru, jehož většina prvků pochází z modelu Focus. V tomto případě už někdo mohl vzhledu palubní desky vyčítat až přílišnou strohost a konzervativnost, zvláště když právě přesednul z nově představené Fiesty. To však nic nemění na faktu, že zpracování je zvládnuto na velmi dobré úrovni. Na výběr bude samozřejmě ze široké palety barev textilního čalounění a v nabídce nebude chybět ani kůže. Lidé, kteří uvažují o koupi podobného vozu, budou jistě zajímat údaje o zavazadlovém prostoru. Za normálních okolností disponuje zavazadelník prostorem o velikosti odpovídající 360 litrům. Po sklopení zadních sedadel prostor naroste až na 1 355 litrů.
 
Nabídka motorů není nijak obsáhlá a vůz je nabízen pouze s jediným motorem, a to 2,0 TDCi s výkonem 100 kW a maximálním točivým momentem 340 Nm při 2 000 ot./min. Na úvod je to celkem solidní dávka, ovšem zákazníci jsou zvyklí na možnost výběru i v tomto směru, a tak se rozšíření nabídky určitě dočkáme již zanedlouho. Zákazník si však bude moci vybrat, zda chce mít vůz pouze s pohonem předních kol, nebo vyžaduje pohon 4x4. Tu druhou možnost pohonu zabezpečuje mezinápravová spojka Haldex. Z ostatních technických prvků, které jsou standardní součástí vozu, bychom mohli vzpomenout například systémy ESP a EBD.
 
Ford Kuga bude dostupný ve dvou výbavových stupních – Trend a Titanium. Ceny pro náš trh se dovíme před oficiálním zahájením prodejů koncem letošního léta.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Kuga živě v Ženevě

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků