Třetí nejprodávanější automobil v Jižní Americe, Ford KA, nedopadl v testech NCAP, které jsou zaměřeny na bezpečnost, příliš dobře. Výsledek se rovná nule.
Ford KA se stal novým přírůstkem do řady těch, kteří neuspěli v bezpečnostních testech NCAP. V Brazílii, kde je mimochodem KA třetím nejprodávanějším modelem, dosáhl tento vůz v kategorii ochrany bezpečnosti dospělých při nárazu výsledku nula.
Poté, co vůz před dvěma lety dostal v testech na náraz zepředu čtyři hvězdičky, se musel dodatečně podrobit i nárazu z postranní bariéry. Při rychlosti 50 km/h ale došlo k vysokému počtu zranění v oblasti hrudníku figurín, k silnému vniknutí B sloupku do kabiny a k otevření dveří.
A ani ve výsledcích dětských testů si KA nevedl přesvědčivě, když získal pouze tři z pěti možných hvězd. Většinu bodů přitom ztratil díky špatnému systému ISOFIX, který upevňuje sedačky pro ty nejmenší pasažéry. Instalace nebyla podle výsledků schopna odpojit airbag předních sedaček směřující na cestující vzadu a dále se taktéž otevřely zadní dveře, což vystavilo figurínu nadměrné míře nebezpečí.
Úplně stejných výsledků v testech NCAP dosáhl i model Ford Figo, který se prodává hlavně v Mexiku, Hondurasu, Guatemale a celé Jižní Americe.