Ford Ka u nás: od 219 990 Kč

Dlouho očekávaná novinka, jež je namířena na úplně spodní část modelové nabídky evropského Fordu, se dostává do České republiky.

Jeho ceníková cena začíná na 255 790 Kč, ale v rámci zaváděcí nabídky ji můžete nyní mít v provedení Ambiente za 219 990 Kč, vyšší výbava Titanium bude dočasně zvýhodněna na 259 990 Kč. Ford Ka druhé generace navazuje na svého kultovního předchůdce, který byl po dvanáct let výraznou ikonou evropského trhu s malými auty, jež behem svého dlouhého života v podstatě neprocházela žádnými modernizacemi.

Nové „káčko“, které se bude vyrábět výhradně ve třídveřovém provedení (aby nelezlo do zelí nové Fiestě), si díky svému novému exteriéru vycházejícímu ze stylu tzv. kinetického designu nespletete s žádným jiným malým vozem. Prodej na českém trhu začal 1. prosince, a to hned s oběma čtyřválcovými motory, tedy 1,2 Duratec (69 k) a 1,3 Duratorq TDCi (75 k). Motory jsou vždy spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou.

Ford Ka je v nabídce ve dvou úrovních výbavy: Ambiente (zahrnuje třeba ABS, EBD, dva airbagy, palubní počítač, tónovaná skla, světla denního svícení atd.) a Titanium (navíc klimatizace, centrální zamykání, elektricky ovládaná okna a zrcátka, mlhovky atd.). Ford Ka je marketingově určen především mladším zákazníkům, kteří se od svého okolí často chtějí odlišovat třeba i vzhledem svého auta. Těm vychází nové „káčko“ maximálně vstříc: na našem trhu jim nabízí hned od začátku tři individuální sady s názvy Digital, Grand Prix a Tatoo. V ceníku figuruje základní cena pro Ford Ka 1,2 Ambiente na částce 255 790 Kč, ve výbavě Titanium pak 301 790 Kč. „Káčko“ s motorem 1,3 TDCi bude dispozici pouze ve výbavě Titanium, a to za cenu 361 790 Kč.

Pro zajímavost uvádíme také seznam doplňků, nabízených v rámci individuální sady Grand Prix. Interiér zahrnuje unikátní design sedadel v červenobílém provedení, přední a zadní velurové rohože s obšitím v červené barvě, volant v červenočerném provedení, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy v červené barvě, čalounění dveří v červené barvě, perleťově bílé dekorace madel dveří, výdechů klimatizace a středové konzoly, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, přihrádku pod sedadlem spolujezdce, zadní sedadla dělená v poměru 50:50, kapsy na zadní straně předních sedadel a ISOFIX úchyty pro upevnění dětských sedaček. K ní si zákazník může doobjednat ještě analogickou sadu pro úpravu exteriéru, do níž patří vnější zpětná zrcátka v kontrastní barvě, sportovní mřížka předního nárazníku s rámem v kontrastní barvě, „rychlé pruhy“ na kapotě, střeše a dveřích zavazadlového prostoru, pruhy na bocích karoserie nebo chromovaná koncovka výfuku. Sada je dostupná s vybranými barvami karoserie a pouze v kombinaci s koly z lehkých slitin.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Ka

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků