Ford Ka s malým faceliftem

Malý Ford Ka, který bude letos na trhu takřka neskutečných devět let, dostane lehký facelift. Ten se bude týkat především lepší základní výbavy, nové barvy nárazníků, nového designu litých kol a nepatrně odlišné palubní desky.
Ford Ka s malým faceliftem

Nárazníky mohou být v současné době buď nelakované černé nebo lakované v barvě karoserie; novinkou bude provedení v nelakované šedé barvě (v kombinaci s černou barvou, viz obrázek, to vypadá docela efektně). Palubní deska dostane jinak řešenou odkládací plochu před spolujezdcem, bude zde běžná kapsa a rovněž uzavíratelná přihrádka. Současné řešení je totiž krajně nepraktické.

Novinkou také automatická aktivace zadního stěrače, pokud řidič zařadí zpátečku (a jsou současně aktivované přední stěrače), a také variabilní časovač předních stěračů, který nyní chybí. Přidá se také prostorový alarm, stmívání vnitřního osvětlení a automatické zamknutí dveří v případě, že auto odemknete a nevejdete dovnitř.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


Kompletní znění tiskové zprávy: Stejně jako Petr Pan, slavný hrdina dětských knížek, také model Ford Ka dokáže být věčně mladý. Na autosalonu v nizozemském Amsterodamu se ve středu 9. února představilo omlazené „Káčko“. Originální model je tak znovu připraven lákat nadšené zákazníky na svůj atraktivní svěží design.

Ford Ka, který svého času uvedl nový designerský styl automobilky Ford – tzv. „New Edge“ design – vstupuje do deváté sezóny svého působení na automobilovém trhu a za sebou má hodně přes milion prodaných vozů. A v pomyslné síni slávy navíc spoustu ocenění a trofejí, včetně tří nejvýznamnějších designerských cen – americké „Design Excellence“, evropské „Award for Auto Design“ a japonské „Golden Marker“.

Za mimořádnou popularitou modelů Ford Ka je nutné vidět především dokonale namíchaný koktejl osobitého stylingu a praktičnosti – tento koncept oslovuje především ženy a obyvatele velkých metropolí. „Káčku“ Ford vděčí za spoustu nových zákazníků, protože podle prodejních statistik tvoří více než jeho polovinu zákazníků lidé, kteří před tím žádný Ford nevlastnili. Ford Ka sdružuje také spoustu nadšenců – ve Velké Británii, v Turecku, Nizozemsku nebo Japonsku fungují aktivní kluby vlastníků modelů Ford Ka.

Modernizace pro Ka

Nejzřetelnější inovací interiéru je přepracovaná palubní deska, před spolujezdcem se objevuje uzavíratelná odkládací schránka. Tvarovaná otevřená odkládací polička Fordu Ka dokonale ladila s avantgardním designem vozu, ovšem marketingové průzkumy ukázaly, že jakkoliv zákazníci milují avantgardní design vozu, v interiéru by dali přednost tradiční uzavřené odkládací schránce. V dolní části přístrojové desky omlazeného Fordu Ka se tedy objevila nová třílitrová schránka, nad kterou zůstala otevřená odkládací polička.

Další stylistickou změnou Fordu Ka je nabídka čtrnáctipalcových litých kol šestipaprskového designu a probarvených zadních bočních oken. Některé verze dostávají také nové laky nárazníku a madla zadních dveří – v závislosti na barvě karoserie jsou tyto prvky vyvedeny buď v šedém laku „Torque“ nebo „Steel“.

Nabídku čalounění sedadel a dveřních výplní rozšiřují textilní materiály „Meridian“ a „Tic-Toc“. Nároční zákazníci mohou volit také luxusní kožené čalounění Verona. Nové barevné řešení dostal i charakteristický přístrojový štít a přístroje.

Spoustu předností přináší Fordu Ka využití zcela nové struktury kabelových rozvodů. Díky tomu může malý Ford Ka nabídnout funkce a prvky větších luxusnějších vozů. Jde například o možnost variabilního cyklování práce stěračů, které několik sekund po vypnutí ještě jednou překývnou, aby dokonale setřely i poslední kapky vody na čelním skle. Další funkcí je automatická aktivace stěrače zadního okna po zařazení zpětného chodu (pokud jsou současně zapnuty stěrače čelního skla).

Nová elektroinstalace dovolila rovněž „divadelní“ stmívání vnitřního osvětlení nebo samočinné zajištění dveřních zámků poté, co byly zámky odjištěny, ale po určitou dobu nebyly dveře fyzicky otevřeny. Všechny tyto prvky a funkce jsou standardem pro modely Ford Ka vybavených systémem dálkového odjišťování dveřních zámků bez klíčů (Keyless Entry) a za příplatek je doplňuje prostorový alarm-systém.

Sportka s charakteristickými pruhy

„Rodinu“ modelů Ka rozšířil v roce 2002 dvousedadlový otevřený roadster Streetka, připravený a vyráběný u italské firmy Pininfarina. V roce 2003 se připojil další sportovně laděný model Sportka – dynamicky orientovaná verze s motorem 1,6 l / 95 k postavená na základě původního hatchbacku, jejíž velkou předností je sportovně odladěný podvozek.

Pro rok 2005 přebírají palubní desky obou těchto modelů stejné změny, jako u základního modelu Ka. Sportka navíc dostává novou odkládací schránku a boční probarvená skla. V zájmu zvýraznění sportovního naturelu může mít Sportka také charakteristické paralelní GT-pruhy táhnoucí se po celé délce vozu. Podélné pruhy jsou odkazem na nový supersportovní model Ford GT a objevují se také u nové sportovní verze Fiesta ST.

Limitovaná edice Ka

Praktický koncept městského vozu a originální styling modelu Ford Ka inspiroval v průběhu uplynulých let designery k vytvoření více než 25 speciálních modelových verzí, určených pro konkrétní evropské trhy. Postupně se tak představily německé modely „Lufthansa Ka“ s luxusně pojatým interiérem a ještě luxusnější britské modely „Royal Ka“. Rakouské modely „Ka Kipling“ se dodávaly s originální šestidílnou sadou cestovních zavazadel. Jedním z posledních speciálních modelů byl model Ka Colourline s originálním tříbarevným konceptem lakování karoserie a řadou luxusních detailů v interiéru.

Umělecké verze Fordu Ka

Originální design vozů Ford Ka nenechal lhostejné ani nejrůznější umělce ze všech koutů Evropy. Angličan Rob Scott připravil unikátní designerskou exhibici „Ka Aquarium“, Němec HA Schult zase vytvořil padesátikusovou exkluzivní kolekci ručně lakovaných vozů „Globe Ka“.

Britský módní návrhář Bruce Oldfield vytvořil unikátní oděv z 85 dílů modelu Ford Ka. Korzet tohoto modelu byl vyroben z růžového skelného laminátu odnímatelné střechy hard-top, k vytvoření límce zase posloužily hodiny. Barevná kabeláž modelu Streetka se využila pro ozdobné výšivky košile, odkládací schránka se stala základem originálního klobouku…

Karel Appel oslavil desáté narozeniny Fordu Ka

Nejtěsnějšího propojení Fordu Ka a světa umění však bylo dosaženo v Nizozemsku, kde se v rámci desátých narozenin modelu Ford Ka uskutečnil projekt „Kunst met een grote Ka“. Na přizdobení speciální edice se podíleli přední Nizozemští umělci, zákazníci potom dostali ke každému vozu osvědčení od toho kterého mistra o vyhotovení díla.

Celou oslavu narozenin Fordu Ka v Amsterdamu moderoval populární Nizozemský umělec Karel Appel, jehož iniciály jsou víc než příznačné: KA!

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků