Ford Ka+ přijíždí do Evropy jako konkurent Dacie Sandero

Ford Ka+ bude na evropském trhu plnit roli alternativy k Dacii. Soupeřem mu bude třeba i Opel Karl.

Aktualizováno 8.6. 9:00: Ford Ka+ právě dostal českou cenovku. Byla stanovena na 288 900 korun za silnější provedení motoru 1,2 l. V základu je rovněž klimatizace

Jak bylo řečeno už dříve, malý Ford Ka původem z Brazílie skutečně dorazil i do Evropy. Prozatím ještě neznáme jeho ceník, ale v obchodní strategii automobilky Ford má plnit roli alternativy k levným značkám. Je to vlastně taková Dacie od Fordu, soupeřem mu bude například i levný Opel Karl.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Ka+ bude plnit roli cenově dostupného auta. Prozatím je pod kapotou jen atmosférická dvanáctistovka

Nové auto se jmenuje Ford Ka+ a je to především levný a praktický kompaktní hatchback. Vyrábí se v moderní továrně Fordu v Indii a pro evropský trh byl původně jihoamerický model zásadně přepracován. Má jiný podvozek i řízení a samozřejmě i rozsáhlejší bezpečnostní výbavu.

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Pod kapotou bude prozatím jen jeden motor a to atmosférická dvanáctistovka o výkonech 51 nebo 62,5 kW (69 nebo 85 k). Motor bude spojen s pětistupňovou manuální převodovkou. Možná bude i ještě levnější atmosférický tříválec 1,0 l s výkonem 44 kW (60 k).

Ford Ka+ je o 40 mm kratší než Fiesta, ale je o 29 mm vyšší, což napovídá koncepci interiéru. Základní objem kufru je pak jistě dostatečných 270 litrů. Podle prvních ohlasů je údajně interiér dostatečně prostorný a na pohled i dotyk docela kvalitní, srovnatelný třeba s aktuální Fiestou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

dnes | Stanislav Kolman
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků