Ford Ka+ přijíždí do Evropy jako konkurent Dacie Sandero

Ford Ka+ bude na evropském trhu plnit roli alternativy k Dacii. Soupeřem mu bude třeba i Opel Karl.

Aktualizováno 8.6. 9:00: Ford Ka+ právě dostal českou cenovku. Byla stanovena na 288 900 korun za silnější provedení motoru 1,2 l. V základu je rovněž klimatizace

Jak bylo řečeno už dříve, malý Ford Ka původem z Brazílie skutečně dorazil i do Evropy. Prozatím ještě neznáme jeho ceník, ale v obchodní strategii automobilky Ford má plnit roli alternativy k levným značkám. Je to vlastně taková Dacie od Fordu, soupeřem mu bude například i levný Opel Karl.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Ka+ bude plnit roli cenově dostupného auta. Prozatím je pod kapotou jen atmosférická dvanáctistovka

Nové auto se jmenuje Ford Ka+ a je to především levný a praktický kompaktní hatchback. Vyrábí se v moderní továrně Fordu v Indii a pro evropský trh byl původně jihoamerický model zásadně přepracován. Má jiný podvozek i řízení a samozřejmě i rozsáhlejší bezpečnostní výbavu.

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Pod kapotou bude prozatím jen jeden motor a to atmosférická dvanáctistovka o výkonech 51 nebo 62,5 kW (69 nebo 85 k). Motor bude spojen s pětistupňovou manuální převodovkou. Možná bude i ještě levnější atmosférický tříválec 1,0 l s výkonem 44 kW (60 k).

Ford Ka+ je o 40 mm kratší než Fiesta, ale je o 29 mm vyšší, což napovídá koncepci interiéru. Základní objem kufru je pak jistě dostatečných 270 litrů. Podle prvních ohlasů je údajně interiér dostatečně prostorný a na pohled i dotyk docela kvalitní, srovnatelný třeba s aktuální Fiestou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků