Ford Ka+ přijíždí do Evropy jako konkurent Dacie Sandero

Ford Ka+ bude na evropském trhu plnit roli alternativy k Dacii. Soupeřem mu bude třeba i Opel Karl.

Aktualizováno 8.6. 9:00: Ford Ka+ právě dostal českou cenovku. Byla stanovena na 288 900 korun za silnější provedení motoru 1,2 l. V základu je rovněž klimatizace

Jak bylo řečeno už dříve, malý Ford Ka původem z Brazílie skutečně dorazil i do Evropy. Prozatím ještě neznáme jeho ceník, ale v obchodní strategii automobilky Ford má plnit roli alternativy k levným značkám. Je to vlastně taková Dacie od Fordu, soupeřem mu bude například i levný Opel Karl.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Ka+ bude plnit roli cenově dostupného auta. Prozatím je pod kapotou jen atmosférická dvanáctistovka

Nové auto se jmenuje Ford Ka+ a je to především levný a praktický kompaktní hatchback. Vyrábí se v moderní továrně Fordu v Indii a pro evropský trh byl původně jihoamerický model zásadně přepracován. Má jiný podvozek i řízení a samozřejmě i rozsáhlejší bezpečnostní výbavu.

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Pod kapotou bude prozatím jen jeden motor a to atmosférická dvanáctistovka o výkonech 51 nebo 62,5 kW (69 nebo 85 k). Motor bude spojen s pětistupňovou manuální převodovkou. Možná bude i ještě levnější atmosférický tříválec 1,0 l s výkonem 44 kW (60 k).

Ford Ka+ je o 40 mm kratší než Fiesta, ale je o 29 mm vyšší, což napovídá koncepci interiéru. Základní objem kufru je pak jistě dostatečných 270 litrů. Podle prvních ohlasů je údajně interiér dostatečně prostorný a na pohled i dotyk docela kvalitní, srovnatelný třeba s aktuální Fiestou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků