Ford Ka+ přijíždí do Evropy jako konkurent Dacie Sandero

Ford Ka+ bude na evropském trhu plnit roli alternativy k Dacii. Soupeřem mu bude třeba i Opel Karl.

Aktualizováno 8.6. 9:00: Ford Ka+ právě dostal českou cenovku. Byla stanovena na 288 900 korun za silnější provedení motoru 1,2 l. V základu je rovněž klimatizace

Jak bylo řečeno už dříve, malý Ford Ka původem z Brazílie skutečně dorazil i do Evropy. Prozatím ještě neznáme jeho ceník, ale v obchodní strategii automobilky Ford má plnit roli alternativy k levným značkám. Je to vlastně taková Dacie od Fordu, soupeřem mu bude například i levný Opel Karl.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Ka+ bude plnit roli cenově dostupného auta. Prozatím je pod kapotou jen atmosférická dvanáctistovka

Nové auto se jmenuje Ford Ka+ a je to především levný a praktický kompaktní hatchback. Vyrábí se v moderní továrně Fordu v Indii a pro evropský trh byl původně jihoamerický model zásadně přepracován. Má jiný podvozek i řízení a samozřejmě i rozsáhlejší bezpečnostní výbavu.

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Pod kapotou bude prozatím jen jeden motor a to atmosférická dvanáctistovka o výkonech 51 nebo 62,5 kW (69 nebo 85 k). Motor bude spojen s pětistupňovou manuální převodovkou. Možná bude i ještě levnější atmosférický tříválec 1,0 l s výkonem 44 kW (60 k).

Ford Ka+ je o 40 mm kratší než Fiesta, ale je o 29 mm vyšší, což napovídá koncepci interiéru. Základní objem kufru je pak jistě dostatečných 270 litrů. Podle prvních ohlasů je údajně interiér dostatečně prostorný a na pohled i dotyk docela kvalitní, srovnatelný třeba s aktuální Fiestou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků