Ford Ka dorazí v nové generaci i do Evropy. Bude trochu větší

Třetí generace Fordu Ka byla původně vyvíjena v Brazílii na globální platformě B, kterou má i například aktuální Fiesta. Nová generace dorazí poprvé v pětidveřovém provedení.
Ford Ka dorazí v nové generaci i do Evropy. Bude trochu větší

Výroba současné generace supermini Ford Ka letos v dubnu skončí. V polské továrně v Tychy aktuálně sjíždějí z linky poslední vyrobená auta. Přesto se malý model Ford Ka do automobilového důchodu v Evropě nechystá. Dorazí jeho nová generace, informují Automotive News.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Evropský Ford Ka nové generace bude vycházet z modelu určeného pro brazilský trh. Změní se ale nastavení řízení a podvozku a dostane i jiné motory. Příchod nové generace Fordu Ka se očekává na konci letošního roku

Třetí generace Fordu Ka byla původně vyvíjena v Brazílii na globální platformě B, kterou má i například aktuální Fiesta. Ford Ka je ale menší než Fiesta. Zajímavostí je, že nová generace dorazí poprvé v pětidveřovém provedení, což jistě rozšíří její záběr.

Konkurence je jasná. Ka se postaví třeba koncernovým trojčatům Citigo, Mii a Up! nebo třeba novému Twingu a Smartu. Ford si dá také záležet na nastavení podvozku a řízení, aby více odpovídalo požadavkům evropských zákazníků. Výroba by mohla probíhat v Rumunsku spolu s Fordem B-Max.

Ford Ka Concept: jméno stále žije, alespoň v Brazílii

Ford Ka Concept: jméno stále žije, alespoň v Brazílii

O motorech se ještě nic neví, ale celkem spolehlivě se dá očekávat tříválec 1,0 l s atmosférickým sáním i s přeplňováním o výkonech od 44 kW. Ford by mohl i v modelu Ka nasadit u tříválce automatickou převodovku Powershift.

Nejprodávanějšími auty v nejmenším segmentu jsou v Evropě Fiat 500 (příbuzný aktuální generace Fordu Ka), Volkswagen Up!, Fiat Panda a Renault Twingo. Ford Ka byl v roce 2015 s necelými 50 000 prodanými kusy na 12 místě. Ford prodává podobné množství i modelu B-Max, ale automobilka odmítá spekulace, že by právě B-Max a model Ka skončil.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků