Ford iosis Max: nový vrchol kinetického designu

Expozice Fordu je letos v Ženevě laděna spíše do dynamického stylu, což nepotvrzuje jen vystavovaný Focus RS, ale i koncept iosis Max.

Kinetický design, jenž Ford prezentuje na svých konceptech již delší dobu, není žádnou převratnou novinkou. Vedení automobilky ovšem zřejmě vidí, že lidem se její výtvory v tomto duchu velice líbí. Jako příklad bychom mohli uvést třeba ostrý Focus RS, o něž je v současnosti veliký zájem a to nejen pouze pro jeho propracovanou techniku a lákavé parametry, ale i pro jeho design, který je inspirován právě „kinetickou školou“.

Nejnovější koncept, jenž se na ploše ženevského kongresového centra odhalil veřejnosti, představuje nový vrchol tohoto designového směru a nutno říci, že po této stránce se nová studie povedla. Sama automobilka označuje Ford iosis Max jako MAV (Multi Activity Vehicle, ke každému novému vozu je třeba vymyslet novou zkratku), což je něco obdobného, než nově vytvořená kategorie PAS od BMW. Novinka samozřejmě nesází pouze na vzhled, ale nabízí i zajímavé možnosti využití prostoru. Za pozornost stojí i otevírání dveří a flexibilní interiér, který prozatím působí velice futuristicky a na první pohled snad i příliš.
Iosis Max by měl být předobrazem budoucího C-Maxu, některé prvky jeho vzhledu pak očekáváme i na třetí generaci Focusu. To vše je ale v tuto chvíli hudbou budoucnosti.
Jestli vás tedy iosis Max nezaujal vzhledem, pak vězte, že moc zajímavého v něm už potom nenajdete, o pohon se stará 1,6 litrový čtyřválec EcoBoost disponující výkonem úctyhodným výkonem 132 kW. I navzdory tomu, že tento koncept působí celkem robustně, s takovým výkonem určitě líný nebude…
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Ford iosis Max
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků