Ford iosis Max: nový vrchol kinetického designu

Expozice Fordu je letos v Ženevě laděna spíše do dynamického stylu, což nepotvrzuje jen vystavovaný Focus RS, ale i koncept iosis Max.

Kinetický design, jenž Ford prezentuje na svých konceptech již delší dobu, není žádnou převratnou novinkou. Vedení automobilky ovšem zřejmě vidí, že lidem se její výtvory v tomto duchu velice líbí. Jako příklad bychom mohli uvést třeba ostrý Focus RS, o něž je v současnosti veliký zájem a to nejen pouze pro jeho propracovanou techniku a lákavé parametry, ale i pro jeho design, který je inspirován právě „kinetickou školou“.

Nejnovější koncept, jenž se na ploše ženevského kongresového centra odhalil veřejnosti, představuje nový vrchol tohoto designového směru a nutno říci, že po této stránce se nová studie povedla. Sama automobilka označuje Ford iosis Max jako MAV (Multi Activity Vehicle, ke každému novému vozu je třeba vymyslet novou zkratku), což je něco obdobného, než nově vytvořená kategorie PAS od BMW. Novinka samozřejmě nesází pouze na vzhled, ale nabízí i zajímavé možnosti využití prostoru. Za pozornost stojí i otevírání dveří a flexibilní interiér, který prozatím působí velice futuristicky a na první pohled snad i příliš.
Iosis Max by měl být předobrazem budoucího C-Maxu, některé prvky jeho vzhledu pak očekáváme i na třetí generaci Focusu. To vše je ale v tuto chvíli hudbou budoucnosti.
Jestli vás tedy iosis Max nezaujal vzhledem, pak vězte, že moc zajímavého v něm už potom nenajdete, o pohon se stará 1,6 litrový čtyřválec EcoBoost disponující výkonem úctyhodným výkonem 132 kW. I navzdory tomu, že tento koncept působí celkem robustně, s takovým výkonem určitě líný nebude…
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Ford iosis Max
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků