Ford Interceptor pro policii: delikventi, těšte se

Automobilka Ford představuje svoji studii Interceptor, jež by měla ve službách americké policie nahradit vozy Crown Victoria.

Spolehlivé „Viktorky“ patří mezi poslední mohykány klasických americých sedanů „full size“ s konvenčním uspořádáním pohonného ústrojí a pohonem zadních kol, jež známe především z akčních filmů a seriálů. Fordy Crown Victoria se staly koloritem, ale doba pokročila a jejich osud by se měl naplnit v září příštího roku.

U FMC na následnickém modelu pracují již dlouhou dobu, ale teprve nyní se objevují první snímky, které ukazují poměrně „hotově“ vypadající vůz s propracovanou karoserií i interiérem, takže je možné, že stroje podobné studii Interceptor Police Car již brzy vejdou do arzenálu strážců zákona. Pro pořádek připomeňme konkurenční projekt Chevroletu Caprice, jenž využívá australského základu a my jsme vám jej představili na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podorbnosti o pohonných jednotkách zatím zveřejněny nebyly, ale lze se domnívat, že běžné verze dostanou atmosféricky plněný šestiválec s objemem 3,5 l a výkonem 263 koní (193 kW) v kombinaci s pohonem předních kol. Pro službu u dálniční policie však budou vozy Ford Interceptor osazeny jednotkami SHO (EcoBoost) s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikováním benzínu a jejich výkon vrcholící hodnotou 365 koní (267 kW) bude trvale přenášen na všechna čtyři kola. Oba šestiválce by měly svými vlastnostmi překonávat stávající, tradiční osmiválce 4,6 l s rozvody SOHC a vyznačují se možností spalování paliva E85 a o čtvrtinu sníženou spotřebou paliva.

Nejdůležitější úpravy strojového spodku se zřejmě dotknou tužšího pérování, výkonnějších brzd a účinnějších chladičů či instalace speciálního alternátoru pro napájení všech palubních systémů a osmnáctipalcových ocelových ráfků, jež vynikají svojí odolností a schopností účinně odvádět teplo od brzd. Za pozornost stojí též nám všem dobře známé heslo po stranách kapoty, jež v angličtine zní „To protect and to serve”. Automobilka Ford si představuje, že by výroba podobného stroje na linkách chicagské továrny plynule navázala na ukončení produkce modelu Crown Victoria na sklonku příštího roku, na rozdíl od něj by však mělo jít o stroj vyvinutý speciálně pro službu u policejních sborů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový Police Interceptor by měl vyhovět náročným požadavkům specifického testu pro zadní náraz v rychlosti 120 km/h, přičemž stávající Crown Victoria je dosud jediným strojem, jenž v této šílené zkoušce obstál. Také interiér vychází z modelu Taurus, ale údajně 90 % jeho dílů bylo nově vyvinuto tak, aby lépe vyhověly specifkům policejní služby. Volič automatické převodovky se tak nachází opět pod volantem, aby nezabíral místo na středové konzoli určené k instalaci dodatečné výbavy. Strážci zákona se mohou těšit na širokou škálu moderních asistenčních systémů včetně hlídání mrtvého úhlu BLIS, couvací kamery nebo palubní soustavu Ford Sync otevřenou pro absorbci dalšch doplňkových  modulů. Prostor pro cestující na zadních sedadlech je čalouněn odolným vinylem a je přístupný dveřmi otevírajícími se o dalších 10 stupňů více.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků