Ford GT za pět a půl milionu

Pouze 101 kusů nového supersportu GT určil Ford pro Evropu. Jeho předchůdce, GT40, dokázal před téměř čtyřmi desítkami let jako první závodní vůz prolomit na okruhu v Le Mans bariéru rychlosti 200 mph (320 km/h). Z dřívější tiskové zprávy vyjímám kousek textu:

„Ford GT se i v rychlostech kolem 320 km/h chová naprosto čitelně a nezáludně, což je jistě velmi dobrá zpráva,“ říká Mark McGowan, jeden z testovacích jezdců, který byl v Nardo zároveň supervizorem vývoje zodpovědným za oblast jízdní dynamiky. „Mohl jsem si dovolit držet po celém třináctikilometrovém okruhu v Nardo pedál plynu stále úplně u podlahy, aniž bych třeba jen na okamžik měl pocit, že vůz v rychlostech přes 320 km/h začíná být nestabilní. Jediným omezujícím faktorem tak byl objem palivové nádrže.“ Přeplňovaný osmiválec V8 DOHC, který z objemu 5,4 l dává výkon 550 k, absolvoval i vytrvalostní test na 500 mil (805 km), při kterém se často razantně zrychlovalo až na maximum 330 km/h bez jakýchkoli problémů.

Evropská verze je oproti americké upravena tak, aby splňovala místní emisní normy. Cena se vyšplhala na 177 tisíc eur, což je o nějakých 70 tisíc eur více, než kolik stojí GT v Americe: 139 900 dolarů (cca 108 400 eur). Docela síla, že?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků